סרטן הערמונית – דרכי טיפול

הטיפול בסרטן הערמונית אינו “פתרון אחד מתאים לכולם” – ייתכן שגישה שמתאימה לאדם אחד, לא תתאים לאדם אחר. יש צורך לאסוף מידע רב ככל שניתן אודות שלל אפשרויות הטיפול הקיימות לצורך קבלת החלטה בעזרת הרופא המטפל, בנוגע לטיפול המתאים לך. בטרם קבלת החלטה על הטיפול המתאים יש לזכור את הנקודות החשובות הבאות.
• מרבית מקרי סרטן הערמונית מתגלים בשלב מוקדם מאוד.
• בזמן האבחנה, חשוב להבין מהי רמת הסיכון של הגידול והאם הוא מהווה סכנת חיים, על סמך הבדיקות שבוצעו: בסיכון נמוך, בינוני או גבוה?
• מהן אפשרויות הטיפול? ישנן אפשרויות טיפול שונות בסרטן הערמונית, חשוב להבין מהם שיעורי ההצלחה, תופעות הלוואי ואיכות החיים בעקבות כל אחת מהאפשרויות הטיפוליות.
• בדיקות ומידע נוסף, בטרם קבלת ההחלטה על אופן הטיפול חשוב לבדוק אם יש בדיקות נוספות שניתן לבצע שיסייעו בקבלת ההחלטה הטיפולית. בדיקה גנומית – בדיקתGPS ‎ לסרטן הערמונית – מבוססת על הביולוגיה של הסרטן ויכולה לסייע בניבוי מידת האגרסיביות של הגידול ואף לסייע בקבלת ההחלטה הטיפולית המתאימה ביותר.
• קבלת חוות דעת שנייה ואפילו שלישית בנוגע לטיפול. ניתן לקבל מידע משלושה סוגי רופאים, אשר מתמחים בטיפול בסרטן הערמונית: אורולוג, אונקולוג קרינתי ואונקולוג רפואי.
• יצירת קשר עם גברים אחרים על מנת לשוחח אודות החוויות שחוו במהלך הטיפול בסרטן הערמונית ותופעות הלוואי שבהן נתקלו.
הטיפול בסרטן הערמונית נקבע על סמך רמת הסיכון ומידת האגרסיביות של הגידול בהתאם להנחיות האיגודים המקצועיים.

טיפולים בסרטן ערמונית ברמת סיכון נמוכה – בינונית נמוכה כוללים:

1. מעקב פעיל
2. הקרנות
3. ניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית
לאור תופעות הלוואי הלא מבוטלות שקיימות לטיפולי קרינה ולניתוח האפשרות המועדפת בטיפול בסרטן הערמונית ברמת סיכון נמוכה היא מעקב פעיל1.

טיפולים בסרטן ערמונית ברמת סיכון בינונית גבוהה –גבוהה כוללים:

1. ניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית
2. הקרנות
3. טיפול הורמונלי
4. כימותרפיה

בנוסף, קיימים טיפולים חדשניים אשר ממוקדים לאזור הגידול כדוגמת טיפול בקירור cryotherapy או בחימום HIFU. מידע נוסף על טיפולים חדשניים ניתן למצוא כאן.

References:
1. NCCN Guidelines Version 1.2020 Prostate Cancer

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן