בדיקת MRI שד

טכניקה בעלת רגישות גבוהה במיוחד לאיתור גידולים ברקמת שד צפופה היא הדמיה בעזרת תהודה מגנטית ((Magnetic Resonance Imaging – MRI המסייעת באיתור ממצאים חריגים ברקמת השד שאינם מתגלים בשיטות הדמיה אחרות כגון ממוגרפיה או אולטרסאונד.
הדמיית ה MRI מתבצעת לאחר הזרקת חומר ניגוד, גדולינום ולכן מאפשרת מעבר להדמיה אנטומית של השד, גם הדמיה מטבולית של אספקת הדם לגושים (תהליך הידוע כאנגיוגנזה). יכולת זו מקנה לבדיקה רגישות גבוהה באבחנה בין ממצא שפיר לממאיר וכן באיתור מצבים טרום ממאירים כגון DCIS (Ductal Carcinoma In Situ) או LCIS (Lobular Carcinoma In Situ).

בדיקת MRI שד - בדיקת סקר לנשים בסיכון גבוה

בדיקת MRI שד מיועדת כבדיקת סקר לנשים בסיכון גבוה, כדוגמת נשים הידועות כנשאיות למוטציה בגנים BRCA1 ו/או  BRCA2 החל מגיל 25, נשים עם רקע של סיפור משפחתי משמעותי של סרטן או נשים בסיכון לסרטן שד עקב קרינה לאזור החזה בעבר (לדוגמא נשים שחלו במחלת לימפומה מסוג הודג'קין).

התוויות נוספות לבדיקת הדמיה- MRI בשד

• נשים המאובחנות עם סרטן שד לצורך הערכת היקף המחלה באותו שד וכן בשד השני (לאחר מומוגרפיה, אולטרסאונד וביופסיה בשד) ובשאלה של סוג הניתוח (ניתוח משמר שד או כריתת שד).
• נשים עם סרטן שד לאחר ניתוח לכריתת הגוש בשאלה של שארית מחלה (במקרים של שוליים חיוביים).
• כמעקב אחר נשים שחלו בעבר בסרטן שד לשלילת הישנות (בעיקר באזור הצלקת הניתוחית).
• במצבים בהם נמצאו תהליכים טרום סרטניים בביופסיה לצורך שלילת ממצאים נוספים.
• השלמת בירור לממוגרפיה ואולטרסאונד.
• במקרים של סרטן ממקור לא ידוע – לחיפוש מקור ראשוני בשד, כאשר בבדיקת הממוגרפיה והאולטרסאונד אין ממצאים חשודים.
• לנשים עם שתלים לבירור קרע בשתל.
במידה ומאותרים ממצאים ב- MRI שאינם ניתנים לאיתור בבדיקות הדמיה אחרות ונדרשת ביופסיה, קיימת היום אפשרות לביצוע ביופסיה מונחת MRI.
המגבלה העיקרית של בדיקת ה- MRI היא רגישות היתר שלה לזיהוי ממצאים ק שאינם בהכרח סרטניים (שפירים) העלולים לגרור לבדיקות נוספות המלוות במתח וחרדה.
מעבר לכך, קיימת צביעת רקמת שד תקינה (צביעת רקע) העלולה להשפיע על הדיוק לכן על מנת לעלות את רמת הדיוק של האבחון (ע"י הפחתה של צביעת הרקע), מומלץ לנשים צעירות לבצע את הבדיקה בימים 7-14 לאחר תחילת המחזור ובנשים המקבלות טיפול הורמונלי חלופי – מומלץ להפסיקו 2-3 שבועות לפני קיום הבדיקה.

טיפול מותאם אישית בסרטן השד - אונקוטסט

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן