בדיקות לסרטן קיבה

תהליך אבחון סרטן קיבה מתחיל לרוב בשל סימנים או תסמינים מטרידים. הברור יחל עם סקירה של היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית. אם יש חשד לסרטן הקיבה, יהיה צורך בבדיקות דיאגנוסטיות כדי לבחון את הקיבה לאיתור ממצאים חשודים. לצורך אבחנה ודאית של סרטן הקיבה נדרשת ביופסיה הנלקחת מהנגע החשוד.

בדיקות דיאגנוסטיות

קיימות מספר בדיקות דיאגנוסטיות אנדוסקופיות (אנדו = פנימי, סקופיה = הסתכלות) בהן משתמשים הרופאים לגילוי סרטן קיבה אצל הנבדק:

  • גסטרוסקופיה – גסטרוסקופיה היא הבדיקה המקובלת לאבחון סרטן קיבה. הבדיקה מתבצעת תוך כדי טשטוש כך שהיא עוברת, במרבית המקרים, ללא קושי מצד הנבדק. במהלך הבדיקה, הרופא מעביר אנדוסקופ, שהוא צינור דק וגמיש ומואר שבקצהו מצלמת וידיאו קטנה המאפשרת לרופא לראות את רירית הוושט, הקיבה והחלק הראשון של המעי הדק. אם נראים אזורים חשודים, ניתן ליטול ביופסיות (דגימות רקמה). דגימות הרקמה נשלחות למעבדה, שם מביטים עליהן תחת מיקרוסקופ כדי לראות נוכחות תאים ממאירים.
  • אולטרסאונד אנדוסקופי (EUS – Endoscopic ultrasound) – באולטרסאונד אנדוסקופי ממוקם מתמר קטן על קצה האנדוסקופ. במהלך הבדיקה, האנדוסקופ מועבר בגרון אל תוך הקיבה. הרופא יכול להסתכל על שכבות דופן הקיבה, כמו גם על בלוטות הלימפה הסמוכות ומבנים אחרים ממש מחוץ לקיבה. איכות התמונה טובה יותר מאולטרסאונד רגיל בגלל המרחק הקצר שעל גלי הקול יש לעבור. אולטרסאונד אנדוסקופי מאפשר לראות עד כמה הגידול התפשט לתוך דופן הקיבה, לרקמות הסמוכות ולבלוטות הלימפה הסמוכות. כמו כן, יכול לעזור בהנחיית מחט לצורך דגימת האזור החשוד כדי לקבל דגימת רקמה (ביופסיית מחט מונחית אולטרסאונד אנדוסקופי).
  • בדיקות דימות – כגון סריקת CT (טומוגרפיה ממוחשבת), צילום רנטגן (X-RAY), ) MRIהדמיה באמצעות תהודה מגנטית) וסריקת PET (טומוגרפיה באמצעות פליטת פוזיטרונים). מספקות נתונים מפורטים ומדויקים על הקיבה ואברים אחרים כדי לעזור לגלות אם אזור מסוים חשוד כסרטני, כדי ללמוד על היקף התפשטות המחלה וכדי לקבוע את יעילות הטיפול בסרטן הקיבה.

באתר תמצאו גם מידע אודות בדיקות לסרטן הקיבה, בדיקות דם סרטן הקיבה, קרצינואיד בקיבה, אדנוקרצינומה בקיבה, סרטן הקיבה תוחלת חיים, סרטן הקיבה בגיל צעיר ועוד.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן