סרטן המעי הדק סיכויי החלמה

המעי הדק הוא האיבר המחבר את הקיבה למעי הגס ותפקידו העיקרי הוא לפרק ולקלוט מזון, שומנים, ויטמינים וחומרים אחרים שהגוף זקוק להם והוא מחולק ל- 3 חלקים עיקריים:

  • התריסריון
  • המעי הריק- ג'ג'נום 
  • המעי העקום – איליום

סרטן המעי הדק היא מחלה יחסית נדירה, המהווה בסה"כ כ-5% מכלל גידולי המעי ומאובחנת לרוב אצל אנשים בשנות ה -60 וה -70  לחייהם.

סוגי סרטן המעי הדק

קיימים 5 סוגים של סרטן המעי הדק: 

  • אדנוקרצינומה – מהווה כ30-40% מהמקרים. אדנוקרצינומה מתחילה להתפתח בשכבה הרירית של דופן המעי הדק, לרוב מגידול קטן ולא סרטני הנקרא פוליפ שעם הזמן עלול להפוך לסרטני.
  • סרקומה – התאים הסרטניים מתפתחים ברקמה הרכה של המעי הדק, כגון תאי שומן או שריר.
  • גידולים ברקמת המשתית של מערכת העיכול (gastrointestinal stromal tumors – GISTs) – זוהי צורה נדירה של סרטן שיכול להתפתח לאורך המעי הדק. סוג של סרקומה נדירה.
  • גידולים קרצינואידים/נוירואנדוקרינים – גידולים המתפתחים מתאים המייצרים כימיקלים מסוימים, למשל בתאים המייצרים הורמונים (גידולים נוירואנדוקרינים) הגורמים לשחרור כמות גבוהה שלהם לזרם הדם. 
  • לימפומה – סרטן שמתחיל בבלוטות הלימפה של המעי הדק, המהווה חלק מהמערכת החיסונית של הגוף. 

שיעור ההישרדות מסרטן המעי הדק לחמש שנים

שיעור ההישרדות לחמש שנים עפ"י שלב התקדמות מחלה

ניתן לסווג את שיעור המחלימים מסרטן עפ"י שלב ופיזור המחלה. כאשר הסרטן מתגלה בשלב מוקדם (סרטן מעי דק מקומי), שיעור ההישרדות ל- 5 שנים עומד על 86%.  אם סרטן המעי הדק התפשט לרקמות או לאיברים הסובבים ו / או לבלוטות הלימפה האזוריות (סרטן מעי דק אזורי), שיעור ההישרדות ל- 5 שנים הוא 76%. אם הסרטן התפשט לחלקים מרוחקים בגוף (סרטן מעי דק גרורתי) , שיעור ההישרדות לחמש שנים הוא 42%.

* נתונים אלה חלים רק על שלב מחלת סרטן המעי בעת האבחון הראשוני. הם לא חלים בשלב מאוחר יותר במידה והגידול גדל, התפשט או חזר לאחר הטיפול.

לסיכום נתונים סטטיסטיים של נתוני הישרדות עלולים לבלבל ועלולים לגרום לשאלות נוספות לכן, הם לא מחליפים שיחה עם הרופא המטפל המכיר את מצבו הרפואי הפרטני של המטופל. חשוב לזכור שהנתונים הללו מבוססים על מטופלים שאובחנו וטופלו לפחות חמש שנים קודם וחולים חדשים המאובחנים כיום עם סרטן המעי עשויים להיות בעלי שיעורי הישרדות טובים יותר היות והטיפולים מתקדמים כל הזמן. 

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן המעי הגס

בדיקת Oncotype DX® Colon Recurrence Score הינה בדיקה גנומית המספקת הערכה לגבי סיכון ההישנות של סרטן המעי הגס לאחר ניתוח, הן למטופלים עם סרטן המעי הגס בשלב II והן בשלב III A/B.

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן המעי הגס האישי שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

באתר אונקוטסט תמצאו מידע רחב אודות בדיקות לסרטן המעי הגס, בדיקה גנטית לסרטן המעי הגס, טיפול חדשני בסרטן המעי הגס, טיפול ביולוגי בסרטן המעי הגס, טיפול תרופתי בסרטן המעי הגס, טיפול כימותרפי בסרטן המעי הגס, סרטן המעי הגס בגיל צעיר  ועוד.

Oncotest מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן