סרטן שד גרורתי תוחלת חיים

סרטן שד גרורתי (שלב 4) מוגדר כסרטן שד שהתפשט לאיברים מרוחקים בגוף. לרוב סרטן שד גרורתי יתפשט לעצמות, כבד, מוח, ריאות או יחדור אל דופן בית החזה. במרבית המקרים מדובר על הישנות/חזרת מחלה שאובחנה בעבר בשלב מוקדם. מנתוני רישום הלאומי לסרטן של משרד הבריאות עולה כי רק אחוז נמוך מהחולות יאובחנו לראשונה עם מחלה גרורתית בשנת 2017 שיעור זה עמד על 3.6% מכלל אבחוני סרטן השד.

הטיפול בסרטן שד גרורתי

הטיפול בסרטן שד גרורתי נקבע עפ"י מאפיינים קליניים, מאפייני הגידול, רצון המטופלת ותחלואה נלווית. כיוון שסרטן שד גרורתי אינו ניתן לריפוי מוחלט, הטיפולים הקיימים ניתנים לשם הארכת חיי החולה, דחיית התקדמות המחלה, שליטה על סימפטומים ושיפור איכות חיים. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית במציאת טיפולים חדשניים לעיכוב המחלה ויחד עם טיפולים פליאטיבים משופרים המסייעים לשיפור איכות החיים. בטיפול אופטימלי, נשים עם סרטן שד גרורתי יכולות לעתים קרובות לחיות זמן ממושך באיכות חיים טובה. מרבית המטופלות מקבלות טיפול מערכתי שנקבע על פי מאפייני הגידול וכולל טיפולי כימותרפיה בשד, טיפולים ביולוגים מכווני מטרה, טיפולים הורמונליים ולאחרונה גם טיפולים אימונותרפיים.

שיעור ההישרדות לחמש שנים

שיעור המחלימים מסרטן שד עולה בהדרגה עם הזמן הודות לגילוי מוקדם וטיפולים מתקדמים. מידע מבוסס על ניתוח נתונים ממאגר ה- SEER האמריקאי (Surveillance, Epidemiology, and End Results) של המכון הלאומי לסרטן (National Cancer Institute) הראה כי 90% מהנשים עם סרטן השד שורדות 5 שנים לאחר האבחנה. שיעור הישרדות זה כולל את כלל המחלימות מסרטן השד, ללא קשר לשלב המחלה או מאפייני הגידול.
שיעור ההישרדות לחמש שנים בקרב נשים המאובחנות עם סרטן שד מקומי הוא כ- 99%.
עבור נשים המאובחנות עם סרטן שד מתקדם מקומית, יורד לכ- 86%.
נשים המאובחנות כחולות עם סרטן שד גרורתי בעלות סיכוי של 28% לשרוד במשך 5 השנים הבאות.
במחקר1 שפורסם לאחרונה נמצא שיפור בהישרדות במיוחד אצל נשים צעירות בשיעור ההישרדות היחסי של 5 שנים מ -18% ל -36%, בין השנים 1992-1994 ו- 2005-2012, בהתאמה.

1. Mariotto, Estimation of the Number of Women Living with Metastatic Breast Cancer in the United States. 2017 Cancer Surveillance Research. https://cebp.aacrjournals.org/content/26/6/809

טיפול מותאם אישית בסרטן השד – Oncotest

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score)  הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן