בדיקת אונקוטייפ קולון Oncotype DX® Colon Recurrence Score

תעודת זהות

קשורה לטיפול במחלה:

סרטן המעי הגס

אוכלוסיית יעד:

מטופלים המאובחנים עם סרטן המעי הגס בשלב 2 או בשלב 3 של המחלה לאחר ניתוח לכריתת הגידול

מטרת הבדיקה:

הערכת הסיכון להישנות המחלה טרם החלטה על טיפול מונע/תומך

סוג הדגימה:

דגימה של רקמת גידול המוצאת בזמן ניתוח ומקובעת בפאראפין

קשורה לטיפול במחלה:

סרטן המעי הגס

אוכלוסיית יעד: ​

מטופלים המאובחנים עם סרטן המעי הגס בשלב 2 או בשלב 3 של המחלה לאחר ניתוח לכריתת הגידול

מטרת הבדיקה:​

הערכת הסיכון להישנות המחלה​ טרם החלטה על טיפול מונע/תומך

סוג הדגימה:​

דגימה מרקמת הגידול שנלקחה בזמן הניתוח ומקובעת בפראפין (בלוק פראפין או חתכים ממנו)

צרו עמנו קשר

מידע קצר על בדיקת אונקוטייפ קולון Oncotype DX® Colon Recurrence Score

בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס (Oncotype DX® Colon Recurrence Score) מספקת מידע אודות המאפיינים הביולוגיים הייחודיים של הגידול. הבדיקה מודדת את ביטויים של 7 גנים ברקמת הגידול של המטופל (שהוסרה בניתוח) שנמצאו קשורים לסרטן המעי הגס ומייצגים מסלולים ביולוגים שונים. האנליזה המשולבת שלהם מספקת מידע כמותי אודות הסיכוי להישנות הסרטן. השינויים בגנים הללו מצויים בקורלציה גבוהה למידת הסיכון להישנות מחלה מרוחקת (מחלה שאינה ניתנת לריפוי).

הבדיקה מבוצעת על רקמה מהגידול שהוסרה במהלך הניתוח והתוצאה מתקבלת כערך מספרי מ 0-100 הנקרא מדד ההישנות (Recurrence Score). מדד הישנות עם ערך גבוה, מעיד על סיכוי גבוה יותר להישנות מחלה לאחר ניתוח ואילו מדד הישנות נמוך, מעיד על סיכוי נמוך יותר להישנות מחלה.

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן המעי הגס

בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס (Oncotype DX colon cancer test) מעניקה שיטה לאומדן הסיכון להישנות סרטן המעי הגס, הן בשלב II והן בשלב III ומאפשרת קבלת החלטה מושכלת בדבר המשך הטיפול המשלים לאחר ניתוח. הבדיקה היא בדיקה גנומית מולקולרית ראשונה מסוגה המסייעת בזיהוי הסיכון של המטופל להישנות הסרטן לאחר הניתוח. בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס מציעה מידע אודות הפעילות הביולוגית של הגידול למטופל ספציפי, אשר אינו ניתן לגילוי באמצעות השיטות המסורתיות. לאחר קבלת המידע שמסופק על ידי בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס, הרופא והמטופל יוכלו לקבל החלטה טיפולית המבוססת על מידע מדויק ולתכנן טיפול המותאם באופן אישי למטופל. 

בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס הוכחה כיעילה במספר מחקרים קליניים:

עבור סרטן המעי הגס בשלב II, בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס תוקפה בארבעה מחקרים בינלאומיים בלתי תלויים (QUASAR11, CALGB 958122, NSABP C-073, SUNRISE4) שכללו אלפי מטופלים.

עבור סרטן המעי הגס בשלב III, בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס תוקפה במחקרים: NSABP C-073 וה- SUNRISE4.

תוצאות המחקרים הדגימו קורלציה ישירה בין מדד ההישנות (Recurrence Score) לבין הסיכון להישנות המחלה בקרב חולי סרטן המעי הגס. יתרה מכך, תוצאות אלו הדגימו כי ככל שמדד ההישנות הוא גבוה יותר, כך הסיכון להישנות הוא גבוה יותר, וככל שמדד ההישנות הוא נמוך יותר, כך הסיכון להישנות הוא נמוך יותר2.

בדיקת אונקוטייפ קולון לסרטן המעי הגס מאתרת כ 20% מחולי שלב II, בעלי סיכון סטנדרטי להישנות עפ"י פרמטרים מסורתיים, עם סיכון גבוה יחסית לחזרת מחלה עקב ביולוגיה סוערת של הגידול ועבורם הטיפול הכימותרפי הוא משמעותי להורדת הסיכון לחזרת מחלה. ובמצב ההפוך, בחולי שלב III הבדיקה מזהה את 20% מהחולים שיש להם ביולוגיה של גידול פחות אגרסיבית ומצויים בסיכון יחסי נמוך יותר לחזרה, ובחולים אלו ניתן לשקול להפחית את עוצמת הטיפול הכימותרפי.

מקורות מידע:
1. Gray et al. J Clin Oncol. 2011.
2. Venook et al. J Clin Oncol. 2013.
3. Yothers et al. J Clin Oncol. 2013.
4. Yamanaka et al. J Clin Oncol. 2016.

טיפול מותאם אישית למתמודדים עם סרטן המעי הגס

בדיקת Oncotype DX® Colon Recurrence Score הינה בדיקה גנומית המספקת הערכה ספציפית לגבי סיכון ההישנות של סרטן המעי הגס לאחר ניתוח, הן למטופלים עם סרטן המעי הגס בשלב II והן בשלב III A/B.

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן המעי הגס האישי שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם מחלת הסרטן.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן