ריפוי סרטן ללא כימותרפיה

מידע גנומי וגנטי מפורט על הסרטן של כל מטופל/ת מאפשר למטופלים ולרופאיהם להתאים תוכנית טיפול ספציפית לכל מטופל ולעיתים גם להימנע מטיפולי כימותרפיה.

עבור מטופלים שיכולים להימנע מכימותרפיה, ההשפעה על איכות חייהם היא אדירה.

ההתקדמות האחרונה בהבנת השינויים הגנומיים החלים בסרטן וההבנה שאין גישה טיפולית אחת שמתאימה לכלל המטופלים, מאפשרת לבחור עבור חולי סרטן רבים את הטיפול הטוב ביותר עבורם עם סיכויי הישרדות טובים יותר לצד הקטנת הסיכון לרעילות ותופעות לוואי מהטיפול.

כיום קיימות בדיקות גנומיות לסרטן המתבצעות על דגימה של גידול סרטני הנלקח בביופסיה או בניתוח הבוחנות שינויים בגנים מסוימים. רמת הפעילות של גנים אלה משפיעה על התנהגותו של הסרטן, כולל הסיכוי שהוא יגדל ויתפשט. בדיקות גנומיות משמשות ככלי עזר בקבלת החלטות לגבי אופן טיפול כולל האם יש צורך בכימותרפיה כדי להוביל לריפוי.

רפואה מותאמת אישית לסרטן המעי השד

בדיקת Oncotype DX Breast  שמציעה חברת אונקוטסט מיועדת לנשים שאובחנו עם סרטן שד בשלב מוקדם ומבוססת על ניתוח הפעילות של קבוצת גנים שיכולה להשפיע על האופן שבו סביר להניח שסרטן השד עשוי להתנהג ולהגיב לטיפול. בדיקת ציון הישנות החזרה (recurrence score) של Oncotype DX Breast.

  • מסייעת לרופאים להבין את הסיכון של אישה שחלתה בסרטן שד מוקדם מסוג חיובי לקולטנים לאסטרוגן ו/או פרוגסטרון ושלילי לקולטן HER2, להישנות הסרטן באיבר בגוף הרחוק מהשד
  • כמו כן, הבדיקה מסייעת בהבנה האם המטופלת תרוויח מכימותרפיה.

תוצאות בדיקת Breast Oncotype DX, יכולה לסייע בקבלת החלטה מושכלת יותר האם לטפל עם כימותרפיה בחולות סרטן שד בשלב מוקדם מסוג חיובי לקולטן הורמונלי ושלילי לקולטןHER2 .

רפואה מותאמת אישית לסרטן המעי הגס

עבור אנשים שאובחנו עם סרטן מעי הגס בשלב II או שלב III, בדיקת ה- Oncotype DX Colon Recurrence Score Test משמשת להערכת הסבירות להישנות סרטן המעי הגס (סיכון להישנות).
עבור אנשים המאובחנים עם סרטן במעי הגס בשלב II, המידע המתקבל בבדיקה עשוי לסייע לרופא להחליט אם להמליץ על כימותרפיה לאחר הניתוח; בגידול המאובחן בשלב III, המידע עשוי לסייע לרופא להחליט על איזו כימותרפיה להמליץ לאחר הניתוח.

רפואה מותאמת אישית לסרטן הערמונית

אנשים אשר אובחנו עם סרטן הערמונית מקומי בסיכון קליני נמוך יכולים להיעזר בבדיקת ה- Genomic Prostate Score (GPS) – כדי לקבוע את אופן הטיפול האם לעקוב אחרי הגידול במעקב פעיל* או לטפל בטיפול מקומי ( ניתוח להסרת הערמונית ו/או הקרנות) באופן מידי. שילוב של המאפיינים הקליניים יחד עם תוצאות הבדיקה הגנומית , בדיקת ה GPS – המטופל והרופא יכולים להחליט על מסלול טיפול מותאם אישית.
*מעקב פעיל אחרי סרטן הערמונית הוא תוכנית טיפול שיכולה לשמש לחולים שהגידול שלהם לא צפוי להיות אגרסיבי.

לסיכום, למטופלים המאובחנים עם סרטן בשלב מוקדם של המחלה בעיקר בגידולי שד, מעי גס וערמונית, ניתן לשלב בדיקה גנומית כחלק ממערך השיקולים בקבלת החלטה טיפולית ולרוב גם להימנע מטיפולי כימותרפיה.

Oncotest - רפואה מותאמת אישית

הודות לבדיקות ה OncotypeDX, רופאים יכולים לבסס את המלצותיהם על תכונות הגנומיות של גידול ולא רק על מאפיינים קליניים כמו, רוחב שוליים, גודל ודירוג. בדיקת OncotypeDX מספקות מידע על הגידול שהשיטות המסורתיות לא יכולות להציע, כולל מידע נוסף על הסיכוי שהסרטן יחזור והתפשט.
מעל 1.5 מיליון מטופלים ברחבי העולם הסתמכו עד כה על המידע שמספקות בדיקות אונקוטייפ לסרטן השד, המעי הגס והערמונית כדי לסייע בבחירת טיפול מושכל יותר.
עבור גידולים המאובחנים בשלב מחלה מתקדם, כאשר הגידול כבר התפשט לאיברים מרוחקים, ניתן לבצע בדיקות גנומיות לצורך התאמת טיפולים ממוקדי מטרה, שבשונה מכימותרפיה, פועלים על מנגנון עיכוב חלבון ספציפי בתא הסרטני האחראי לצמיחתו. במטופלים בהם אותר שינוי גנומי (מוטציה=תשנית) המניע את התפתחות הגידול ניתן להתאים טיפולים ממוקדים כנגד השינוי הגנומי שהם הרבה יותר יעילים ולרוב פחות רעילים מכימותרפיה.
סרטן הריאה מסוג תאים שאינם קטנים עם אבחנה היסטולוגיה של אדנוקרצינומה הוא כיום סוג סרטן הריאה המאופיין ביותר במספר המוטציות הגנומיות בגידול שמאפשרות טיפול ממוקד בהתאם.
מחקרים מדגימים כי טיפולים ממוקדים משלשים את תוחלת החיים של המטופלים ולכן כיום כחלק מתוכנית הטיפול מחוייב לבצע עבורם "פרופיל מולקולרי רחב", כדי לזהות שינויים גנומיים חשובים ברי-טיפול.

חברת אונקוטסט מציעה את בדיקת TempusxT, בדיקת OncotypeMAP ובדיקת Guardant360, (ביופסיה נוזלית) לצורך ברור גנומי מקיף של מאות ו/או עשרות גנים הקשורים לסרטן ובכך מאפשרות להתאים טיפול באופן אישי למטופל.
חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות המתקדמות למיפוי גנומי לסרטן לצורך התאמת טיפול באופן אישי למטופל. הבדיקות מיועדות לחולי סרטן עם גידולים מוצקים או ממאירויות המטולוגיות. המידע המתקבל מהבדיקות מאפשר לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ולכן יכול לסייע לקבלת החלטה טיפולית מושכלת ומדויקת.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן