אונקוטסט סרטן הערמונית

אבחון של סרטן הערמונית יכול להיות מפחיד, אך לרוב קצב התפתחותו של סרטן זה איטי וייתכן שלא יגרום כלל לבעיות או לתסמינים במהלך חיי החולה. ההערכה היא כי יותר ממחצית המטופלים המאובחנים עם סרטן ערמונית המוגדר בסיכון נמוך, בעלי סבירות נמוכה להתפשטות הגידול  לאברים אחרים של הגוף. לפיכך, מרבית הגברים המאובחנים עם סרטן ערמונית המוגדר בסיכון נמוך (97%) חיים את חייהם, ונפטרים מסיבות אחרות שאינן קשורות לגידול.

התאמת טיפול מותאם אישית לחולים אשר מאובחנים עם סרטן בשלב מוקדם

עבור גברים אלה, ייתכן ששיטת הטיפול המתאימה ביותר היא מעקב פעיל – תוכנית ניטור שגרתית וקבועה אחר הסרטן. אחוז קטן יותר של הגברים מאובחנים עם סרטן ערמונית המוגדר בסיכון גבוה וסובלים מסרטן ערמונית אלים. לכן, גברים אלה זקוקים לטיפול מידי בין אם ניתוח, הקרנות, טיפול בהורמונים או טיפולים נוספים כמו טיפול ביולוגי בסרטן הערמונית, אשר מיועדים לטפל באופן מידי בגידול שנמצא בערמונית ולסייע במניעה או בעיכוב של התפשטות הסרטן אל מחוץ לבלוטת הערמונית.

לרשות הרופא המטפל, עומדים מספר מדדים לרבות רמת ה-PSA, מדד גליסון ושלב ה-T של הגידול שלך בכדי לקבוע האם רמת הסיכון של הסרטן שלך נמוכה, בינונית או גבוהה. שוחח עם הרופא שלך כדי לברר מהי רמת הסיכון שלך. מידע על רמת הסיכון, יסייע לך ולרופא להחליט לגבי אופן בחירת הטיפול, כמו כן הצורך בבדיקות נוספות, כמו בדיקת Genomic Prostate Score (GPS) ‎, בדיקה גנומית/ מולקולרית.

גנומיקה / גנטיקה

אף על פי שגנומיקה וגנטיקה עשויים להישמע כמונחים דומים, ולמרות היותם קשורים, כל אחד מהם מתמקד באנליזת דנ"א שונה. 

    • גנטיקה – גנטיקה הוא חקר גנים המספק מידע אודות הנטייה התורשתית שלך לחלות והאופן שבו תכונות תורשתיות מועברות מדור אחד לדור הבא אחריו דרך גנים. תכונות אלה יכולות להיות מאפיינים כגון צבע עיניים או צבע שיער, אך כאמור, גם הנטייה המולדת למחלות מסוימות מועברת דרך הגנים בתורשה. לדוגמה, מקרים רבים של סרטן תורשתי בשד וסרטן בשחלות וחלק קטן ממקרי סרטן הערמונית מתאפיינים בשינויים תורשתיים  בדנ"א של גנים מסוימים, כדוגמת BRCA1/2 וקיימות בדיקות המיועדות לזהות את הימצאותם של שינויים  (מוטציות) בדנ"א של גנים אלה. 

    • גנומיקהתחום החוקר את התנהגות הגנים בתאי הסרטן עצמו והאופן שבו גנים מקיימים אינטראקציה בתאים והתפקיד שהם ממלאים בהקשר עם בריאות ומחלה. 

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS) ‎ לסרטן הערמונית

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS) ‎ לסרטן הערמונית היא בדיקה גנומית. בבדיקה מודדים את רמת הביטוי של גנים מסוימים ברקמת הגידול שהוכחו ככאלה המשפיעים על התנהגות הגידול שלך, לרבות האיטיות או המהירות שבה סביר כי הגידול יצמח ויתפשט. המידע המסופק בבדיקת  Genomic Prostate Score (GPS) ‎, לצד מדדים קליניים ופתולוגים נוספים כגון רמת ה-PSA ודירוג גליסון, יכולים לסייע לך ולרופא שלך לחזות את התנהגות הגידול.
בדיקת Genomic Prostate Score (GPS) פותחה במטרה לסייע לגברים שאובחנו עם סרטן הערמונית שאובחן בשלב מוקדם לקבל החלטה טיפולית בביטחון רב יותר, לרבות מעקב פעיל, על סמך המידע הספציפי לגידול של מטופל ספציפי, כך שהטיפול יהיה המתאים ביותר למחלתו.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן