סרטן הקיבה תוחלת חיים

תוחלת החיים של חולי סרטן קיבה תלויה בגורמים רבים, בראש ובראשונה בשלב בו אובחנה המחלה. ככל שהמחלה מתגלה בשלב מוקדם יותר תוחלת החיים צפויה להיות ארוכה יותר. לכן, סיכויי ההחלמה של חולים עם סרטן קיבה שאובחן בשלב מוקדם היא הטובה ביותר. שלב זה מוגדר כמצב בו המחלה טרם התפשטה לבלוטות הלימפה ולאיברים הסמוכים. יחד עם זאת, בהיעדר בדיקות סקר מתאימות לגילוי מוקדם של סרטן קיבה, המחלה מתגלה לרוב בשלב מתקדם לאחר הופעת תסמינים.

גורמים נוספים המשפיעים על תוחלת החיים כוללים את גיל המטופל בעת האבחנה, בריאותו הכללית ותגובה לטיפול . מכיוון שטיפולים ביולוגיים ממוקדים קשורים פעמים רבות לתגובה טובה יותר מטיפולים כימותרפיים לבדם, עצם שילובם בעשור האחרון בתוכנית הטיפול של חולי סרטן קיבה מספקת תגובה משופרת. לכן, קווים מנחים רבים ובניהם הנחיות- NCCN שהינו הגוף המרכזי בהתוויית המלצות טיפוליות לחולי סרטן, ממליצים על בדיקות גנמיות לאיתור ביו-מרקרים לצורך התאמת טיפול. למשל עבור חולים עם סרטן קיבה מתקדם, קיימת המלצה לבדיקת 3 ביו-מרקרים: אמפליפיקציה של HER-2 , בדיקת /MMRD MSI-H ואיחויים ב- NTRK. כמו כן, קיימת המלצה לבדיקת רמת החלבון PDL-1 לצורך התאמה לאימונותרפיה.

לצורך התאמת טיפול ביולוגי המותאם באופן אישי למאפיינים הגנומיים של  גידול, ניתן לבצע את בדיקת Tempus xT. בדיקת Tempus xT הינה  בדיקה גנומית מקיפה המשווקת ע"י אונקוטסט, בבדיקה נסרקים 648 גנים ברמת הדנ"א, אשר נבחרו בקפידה כקשורים ומעורבים במחלות סרטן השונות לצורך התאמת טיפול. הבדיקה כוללת את כל הביו-מרקרים המומלצים עבור חולי סרטן קיבה מתקדם להתאמת טיפול ביולוגי מכוון מטרה ואימונותרפיה. 

שיעורי ההישרדות לפי שלב מחלה

נתונים סטטיסטיים של שיעורי ההישרדות עשויים לספק תמונה כללית לגבי תוחלת החיים של חולי סרטן קיבה. נתונים אלו הם אומדנים של אחוז האנשים עם אותו סוג גידול ואותו שלב מחלה שעדיין בחיים בפרק זמן מסוים לאחר האבחון. מקובל להתייחס להישרדות של 5 שנים, היות ורוב חזרות המחלה מתרחשות בפרק זמן זה. עם זאת, קיימים הבדלים משמעותיים בין אדם לאדם ונתונים אלו אינם יכולים לחזות מה יקרה במקרה של אדם מסוים ולכן הרופא המטפל הינו הגורם המוסמך ביותר לבירור תוחלת חיים אישית.

עפ"י נתונים שנלקחו מהאגודה האמריקאית לסרטן, המסתמכת על מידע ממאגר ה- SEER (Surveillance Epidemiology, and End Results)  שמתוחזק על ידי המכון הלאומי לסרטן (National Cancer Institute),  שיעורי ההישרדות היחסי ב- 5 שנים בחולי סרטן קיבה בארצות הברית בהתבסס על מידת התפשטות הסרטן הם כדלקמן:

  • סרטן קיבה מקומי: אין עדות שהסרטן התפשט מחוץ לקיבה.

כאשר הגידול נמצא רק בקיבה, שיעור ההישרדות ב- 5 שנים עומד על 70%.

  • סרטן קיבה אזורי: הסרטן התפשט מחוץ לקיבה למבנים סמוכים או לבלוטות הלימפה.

שיעור ההישרדות ל- 5 שנים עבור חולים המאובחנים עם סרטן קיבה אזורי עומד על 32%.

  • סרטן קיבה מרוחק: הסרטן התפשט לחלקים מרוחקים של הגוף, כמו למשל הכבד.

שיעור ההישרדות ל- 5 שנים עבור חולים המאובחנים עם סרטן קיבה מרוחק עומד על 6%.

חשוב לציין כי נתונים אלה מבוססים על חולים שאובחנו כחולי סרטן הקיבה בין השנים 2010 ל -2016 ולא לוקחים בחשבון פרמטרים קליניים כגון גיל המטופל, מצבו הבריאותי הכללי ותגובה לטיפול. כמו כן, הטיפולים משתפרים עם הזמן ונתונים אלה מבוססים על אנשים שאובחנו וטופלו לפחות חמש שנים קודם, ייתכן שהתוצאות הטיפוליות כיום הן טובות יותר.

באתר אונקוטסט תמצאו מידע נרחב אודות בדיקות לסרטן הקיבה, ביופסיה בקיבה, בדיקות דם לסרטן הקיבה, קרצינואיד בקיבה, אדנוקרצינומה בקיבה, סרטן הקיבה בגיל צעיר ועוד.

רפואה מותאמת אישית לסרטן הקיבה

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן