בדיקת דם 4kscore לסרטן הערמונית

סרטן ערמונית הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים. כאחד מכל 9 גברים יאובחנו עם סרטן הערמונית במהלך חייהם.
בדיקות סקר לאיתור מוקדם לסרטן הערמונית כוללות בדיקה רקטלית על ידי אורולוג מומחה ובדיקת דם לPSA. האיגודים המקצועיים בארץ ובעולם ממליצים על בדיקת PSA ובדיקה רקטלית פעם בשנה לגברים בגילאים 50-55 עד 75-70 או לגברים מעל 40 הנמצאים בסיכון גבוה (למשל בעקבות נשאות למוטציה בגנים BRCA1/2 בעלי היסטוריה משפחתית של קרוב מדרגה ראשונה שחלה בסרטן הערמונית לפני גיל 70).
כאשר עולה חשד לקיומו של גידול שפיר או ממאיר בבלוטת הערמונית בעקבות תוצאות בדיקות הסקר הללו יש צורך בהמשך הבירור.
יחד עם זאת, עלייה בערכי PSA בדם נובעת לא רק מגידול ממאיר בבלוטת הערמונית אלא גם מגורמים שפירים כדוגמת רכיבה על אופניים, קיום יחסי מין, הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית ועוד.
לכן, רמה גבוהה של PSA אינה בהכרח מעידה על נוכחות סרטן בערמונית.
על מנת לקבוע אם מדובר בגידול שפיר או ממאיר בערמונית יש צורך לבצע ביופסיה.
לאחוז ניכר של מטופלים עם PSA מוגבר תוצאות הביופסיה מצביעות על קיומו של גידול חסר משמעותי קלינית או על היעדר גידול כלל. 

בדיקת דם 4Kscore

בדיקת 4Kscorre פותחה על מנת לסייע בקבלת ההחלטה על הצורך בביצוע ביופסיה לבלוטת הערמונית במטופלים בעלי ערך מוגבר של PSA.
הבדיקה כוללת 4 מרכיבים: PSA, ו-3 מרכיבים נוספים, יותר ספציפיים לסרטן הערמונית. מרכיבים אלו משוקללים יחד עם נתונים קליניים של המטופל לקבלת הסיכון לקיומו של גידול אגרסיבי (גליסון 7 ומעלה) בערמונית ובהתאם לכך לקבל החלטה האם לבצע ביופסיה או שמא להמשיך במעקב.
בדיקת 4Kscore מדויקת יותר מבדיקת PSA בלבד ומסייעת לאתר יותר גידולים סרטניים של הערמונית. מנגד מאפשרת להימנע מביצוע ביופסיות מיותרות.

קביעת רמת הסיכון למחלה אגרסיבית לאחר הביופסיה

לאחר בדיקת הביופסיה נעשה שקלול של תוצאות הבדיקות השונות כמו רמת ה-PSA, תוצאות ה-MRI וברור פתולוגי על דגימות הגידול שנדגמו בביופסיה , כל אלה מסייעים לקבוע אם רמת הסיכון למחלה אגרסיבית של הסרטן היא נמוכה, בינונית או גבוהה. על פי רמת סיכון זו נקבע הצורך בבדיקות נוספות כמו בדיקה גנומית/ מולקולרית, בדיקת GPS‎, בכדי לדייק ברמת האגרסיביות של הגידול ולפיכך לשקול את אפשרויות הטיפול המתאימות ביותר לכל מטופל המתמודד עם סרטן הערמונית.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

בדיקת 4kscore אינה משווקת על ידי אונקוטסט. על מנת לבצע יש לפנות לרופא המטפל.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן