סרטן הערמונית מניעה

סרטן הערמונית הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים ומופיע בכ-1 מכל 9 גברים במהלך החיים.
הגורמים לסרטן הערמונית אינם ידועים ולכן אין דרך וודאית למנוע את הופעתו.

גורמי סיכון לסרטן הערמונית

כמו לכל סרטן, גם לסרטן הערמונית ישנם גורמי סיכון שונים שאינם ניתנים לשליטה כדוגמת גיל, מוצא אתני והיסטוריה משפחתית.
• גיל – הסיכון לסרטן הערמונית עולה ככל שגיל הגבר עולה. כמעט לכל הגברים מעל גיל 80, ולכשליש מהגברים מעל גיל 50 קיימים תאים סרטניים בערמונית. בניגוד למחלות סרטן אחרות, הגידול בערמונית יכול להישאר ללא שינוי לאורך זמן ממושך.
• מוצא אתני – סרטן ערמונית נפוץ יותר באוכלוסיות מסוימות למשל הסיכון לסרטן הערמונית גבוה יותר בגברים יהודים לעומת גברים ערבים בישראל.
חלק קטן ממקרי סרטן הערמונית הם על רקע סיפור משפחתי ו/או נשאות גנטית. כאשר לאדם יש קרוב מדרגה ראשונה (אב/ אח) שחלו בסרטן הערמונית, הסיכון שלו לחלות בסרטן הערמונית הוא פי 2 לעומת הסיכון באוכלוסייה הכללית.
כאשר קיימים גורמי סיכון אלו קשה למנוע את סרטן הערמונית, אך מעקב תדיר באמצעות בדיקות סקר לאיתור מוקדם כדוגמת בדיקת DRE ע"י אורולוג ובדיקה לרמות ה-PSA בדם, יכול לסייע באיתור הגידול הסרטני בשלב מוקדם על מנת לטפל בו בטרם התפשט.

מניעה של סרטן הערמונית

יש מספר דברים שניתן לבצע על מנת להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית, למשל:
1. שמירה על משקל גוף תקין – ישנם מחקרים שמצביעים על כך שגברים עם השמנת יתר בעלי סיכון גבוה יותר לחלות בסרטן ערמונית אגרסיבי יותר.
2. פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא.
3. תזונה נכונה – אין מחקרים חד משמעיים להבנת הקשר בין תזונה להתפתחות סרטן הערמונית אך עדויות מצביעות על כך שאכילה של ירקות שונים, מזונות עשירים בליקופן לרבות עגבניות, אשכולית אדומה, אבטיח וכו' וירקות מצליבים כדוגמת ברוקולי וכרובית יכולים להאט את גדילתם של תאים סרטניים בערמונית. מצד שני מומלץ להפחית אכילה של מזונות מעובדים, בשר אדום ושתייה של משקאות ממתוקים.
4. הימנעות מעישון
5. צריכה של ויטמינים כדוגמת ויטמין D – יש להיוועץ עם הרופא המטפל לפני נטילת תוספי מזון או ויטמינים.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן