סרטן השד סיכויי החלמה

סיכויי ההחלמה מסרטן השד עולים ככל שהאבחנה נעשית בשלב מחלה מוקדם יותר ולכן קיימת חשיבות רבה לגילוי מוקדם של סרטן השד כי הוא האמצעי היעיל ביותר לריפוי.

שיעור ההישרדות בסרטן השד

סיכויי ההחלמה מתורגמים למושג הנקרא שיעור ההישרדות, כלומר מה אחוז האנשים עם אותו סוג של סרטן השד באותו שלב מחלה עדיין בחיים לאחר פרק זמן מסוים ,בדרך כלל 5 שנים, מרגע האבחון הראשוני. שיעור ההישרדות אינו מושג אישי ואינו מעיד על סיכויי ההחלמה האישיים של המטופל, אלא מתבסס על אנאליזה של נתונים סטטיסטים ממחקרי מעקב ארוכי טווח של מספר גדול של אנשים שחלו באותו סוג של סרטן.
ניתוח נתונים ממאגר מידע האמריקאי ה- SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) של המכון הלאומי לסרטן (National Cancer Institute) סיפק נתונים סטטיסטיים עבור שיעור ההישרדות לסרטן שד ב-5 שנים בהתבסס על מידת התפשטות הסרטן. שיעור ההישרדות הממוצע לחמש שנים בקרב נשים עם סרטן שד פולשני לא גרורתי הוא 90%.

שיעור ההישרדות עפ"י מידת התקדמות המחלה – ניתוח נתונים ממאגר ה- SEER

סרטן שד מקומי מוגדר כסרטן שד שלא התפשט מעבר לרקמת השד. סרטן זה בדרך כלל נתיח, והטיפול העיקרי הוא לרוב ניתוח להסרת הגידול, כמו כן עשוי לכלול הקרנות, תלוי בסוג הניתוח להסרת הגידול מהשד. מעבר לטיפול מקומי, ייתכן טיפול אדג’ובנטי (“מונע”, “תומך”) הניתן לאחר הניתוח לצורך מניעת חזרה עתידית והתפשטות של סרטן השד. הטיפול האדג’ובנטי עשוי לכלול, כימותרפיה בסרטן השד, טיפול ביולוגי בסרטן השד ו/או טיפול הורמונלי בסרטן השד
כאשר הגידול הפולשני נמצא רק בשד, שיעור ההישרדות ב- 5 שנים עומד על 99%.
סרטן שד אזורי מוגדר כסרטן שד שהתפשט מהשד לרקמות סמוכות או לבלוטות הלימפה. ברוב המכריע של החולים הטיפול בסרטן שד אזורי מתחיל בטיפול סיסטמי מבוסס כימותרפיה או טיפול הורמונלי, טיפול נאו- אדג'ובנט. יתכן מצב לבצע ניתוח להסרת הגידול במידה והגידול התכווץ לאחר הטיפול הנאו-אדג'ובנטי
שיעור ההישרדות ל- 5 שנים עבור נשים המאובחנות עם סרטן שד אזורי עומד על 86%.
סרטן שד מרוחק (גרורתי) מוגדר כסרטן שד שהתפשט מהשד לחלקים אחרים בגוף, כגון העצמות, הכבד או הריאות.
שיעור ההישרדות ל- 5 שנים עבור נשים המאובחנות עם סרטן שד מרוחק-גרורתי עומד על 27%.

טיפול מותאם אישית בסרטן השד – Oncotest

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן