טיפול חדשני בסרטן הערמונית

כיום הולכים ומתפתחים טיפולים חדשניים מקומיים המכונים טיפולים פוקאלים ומטרתם לטפל רק בגידול עצמו ולא בכל הערמונית ובכך להפחית את תופעות הלוואי הקשורות בניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית או בהקרנות טיפול ממוקד כולל התאים לגברים עם גידול בודד או עם מספר מצומצם של גידולים המוגבלים לאזור מסוים בערמונית.
נכון להיום, הטיפולים הללו אינם נפוצים בטיפול בסרטן ערמונית, היות והעדויות לגבי יעילותם עדיין מוגבלות.

טיפול בהקפאה - Cryotherapy

קריותרפיה, או קריוכירורגיה, היא שיטת טיפול ממוקדת זעירה אך פולשנית, הכוללת הקפאה של הגידול לצורך הרס התאים הסרטניים שבערמונית. קריותרפיה יכולה לשמש לטיפול בסרטן הערמונית שאובחן בשלב מוקדם ולעתים משלבים אותה עם טיפול בהורמונים. ניתן להשתמש בה גם לצורך טיפול בגידול שארי שנותר בבלוטת הערמונית לאחר טיפול קרינתי.
במהלך הטיפול מחדירים לערמונית מחטים שמחוברים למכשיר שמקפיא את האזור המבוקש. בסוף התהליך, התאים הסרטניים באזור הנגוע קופאים ומתים ונותרת רקמת ערמונית בריאה.
הטיפול מבוצע על פי רב בהרדמה מלאה וע"י רופא אורולוג מומחה.
ההחלמה מהטיפול היא בדרך כלל קלה ומהירה.
ניתן לחזור על טיפול ההקפאה שוב על פי הצורך ובמידה וישנו חשש להישנות המחלה ניתן לבצע גם טיפולים רדיקליים כמו ניתוח או הקרנות.
תופעות הלוואי האפשריות של טיפול זה עשויות לכלול את פציעת השופכה, שלפוחית השתן והרקטום, היעדר תפקוד מיני או אימפוטנציה ואובדן השליטה בשלפוחית השתן. תופעות לוואי אלו על פי רב קלות יותר בהשוואה לטיפולים רדיקליים כמו ניתוח או קרינה.

HIFU - High-Intensity Focused Ultrasound

HIFU או אולטרסאונד ממוקד בעוצמות גבוהות, הוא למעשה הטיפול ההפוך לקריותרפיה. מדובר בשיטה המשמשת להרג תאי הערמונית על-ידי חימום באמצעות גלי קול. ניתן להשתמש ב-HIFU כחלופה לניתוח או להקרנה, או שניתן לנסות אותה במקרים ששיטות אחרות כשלו.
טיפול HIFU מתאים לגידולים קטנים בשלב מוקדם של סרטן הערמונית. לעיתים, ניתן להשתמש בו גם לצורך גידול שארי שנותר בבלוטת הערמונית לאחר טיפול קרינתי.
הטיפול נעשה תחת הרדמה קצרה ע"י אורולוג מומחה, והוא אינו פולשני ולא כרוך בחתכים או בהחדרת מחטים לגוף. ההתאוששות לאחר הטיפול היא מהירה.
גם על טיפול ה HIFU בדומה לטיפול בהקפאה ניתן לחזור שוב על פי הצורך ובמידה וישנו חשש להישנות המחלה ניתן לבצע גם טיפולים רדיקליים כמו הקרנות או ניתוח.
תופעות הלוואי האפשריות של טיפול זה דומות לקריותרפיה ונחשבות לקלות יותר מאשר תופעות הלוואי של טיפולים רדיקליים כמו קרינה או ניתוח. תופעות הלוואי כוללות היעדר תפקוד מיני או אימפוטנציה, אובדן השליטה בשלפוחית השתן ופציעה בשופכה ובשלפוחית השתן.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן