סרטן הוושט תוחלת חיים

מחקר בתחום הסרטן התקדם בצעדי ענק בשנים האחרונות. תוחלת החיים של חולי סרטן הוושט תלויה בבריאות הכללית, בסימפטומים, בגיל האבחון, בשלב המחלה ובמחלות נלוות קיימות.

תוחלת החיים או שיעורי ההישרדות של כל מחלה מחושבים לפי מספר האנשים ששרדו במשך חמש שנים לפחות לאחר אבחון המחלה. נתונים אלה נגזרים ממחקר שבדק קבוצה מסוימת של אנשים במשך חמש שנים לאחר האבחנה. שיעור ההישרדות לחמש שנים לסרטן הוושט פירושו אחוז האנשים שחיו לפחות חמש שנים לאחר האבחנה של סרטן הוושט. שיעורי ההישרדות לא יכולים להגיד בדיוק כמה זמן יחיה כל חולה, אבל אלה עשויים לתת מושג עד כמה הטיפול בסרטן יהיה מוצלח.

לפי נתונים של  הפרויקט האמריקאי בשם ה – SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) של המכון הלאומי לסרטן (NCI) המבוססים על מידע משנים קודמות שיעור ההישרדות לחמש שנים לאנשים עם סרטן הוושט הוא 20%.  המשמעות היא ש -20 מתוך 100 אנשים שאובחנו כסובלים מסרטן הוושט יכולים לחיות לפחות חמש שנים. המשמעות היא גם שלאנשים הלוקים בסרטן הוושט יש סיכוי של 20% יחסית לאנשים ללא סרטן הוושט לחיות חמש שנים ויותר.  

אחוזי ההישרדות תלויים בשלב בו הסרטן אובחן לראשונה. שיעור ההישרדות ל – 5 שנים של חולי סרטן הממוקם רק בוושט הוא 47%. שיעור ההישרדות ל – 5 שנים לחולי מחלה שהתפשטו לרקמות או לאיברים שמסביב ו/או לבלוטות הלימפה האזוריות הוא 25%. אם הוא התפשט לחלקים רחוקים של הגוף, שיעור ההישרדות הוא 5%.

חשוב לזכור כי נתונים סטטיסטיים על שיעורי ההישרדות של חולי סרטן הוושט הם אומדן. ההערכה מגיעה מנתונים שנתיים המבוססים על מספר החולים בסרטן זה בארצות הברית. כמו כן, מומחים מודדים את נתוני ההישרדות כל 5 שנים. כך שההערכה עשויה שלא להראות את תוצאות האבחון או הטיפול הטוב יותר הזמינים במשך פחות מחמש שנים.

לכן יתכן שהתקדמות הטיפולים בשנים המאוחרות עשויה לשפר את אחוזי ההישרדות.

כמו כן, שיעורי ההישרדות שצוינו לעיל אינם חלים במקרים שהסרטן מתפשט או חוזר לאחר הטיפול. יש לשוחח עם הרופא המטפל על גורמים אלו וגורמים נוספים המשפיעים על משך ההישרדות החולה כגון גיל המטופל, תגובה לטיפול ועוד כדי להעריך את  תוחלת החיים.

כיצד מטפלים בסרטן הוושט?

הרופאים ישקלו מספר גורמים לפני שהם מתכננים טיפול כלשהו בסרטן הוושט. גורמים אלה כוללים

  • סוג התאים בסרטן
  • גיל
  • בריאות כללית
  • העדפות אישיות

מה כוללים הטיפולים לסרטן הוושט?

  • ניתוח (להסרת הגידול או לחיתוך הוושט הלא בריא עם או בלי החלק העליון של הקיבה)
  • כימותרפיה (תרופות נגד סרטן לכיווץ הגידול)
  • טיפול בקרינה (מיקוד אנרגיית קרן גבוהה על הגידול כדי להרוס את התאים הסרטניים)
  • טיפול ממוקד (שימוש בתרופות המכוונות תהליכים האחראים לסרטן)
  • אימונותרפיה (שימוש בתרופות המערבות את המערכת החיסונית להילחם בסרטן)

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הוושט

חברת אונקוטסט, רניום, מציעה את הבדיקות המובילות בעולם להתאמת טיפולים חדשניים לסרטן. בדיקת Tempus xT, בדיקת Oncotype MAP ובדיקת Guardant360 יכולות לסייע לחולי סרטן הוושט עם מחלה מפושטת לצורך קבלת מידע על אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם מחלת הסרטן.

המידע מבוסס על האתרים:

https://www.medicinenet.com/how_long_do_you_live_after_being_diagnosed_with_es/article.htm

https://www.cancer.net/cancer-types/esophageal-cancer/statistics

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן