טיפול בסרטן ערמונית גרורתי

ישנן שיטות טיפול שונות להתמודד עם סרטן ערמונית גרורתי וביניהם:

טיפול בכימותרפיה בסרטן ערמונית גרורתי

כימותרפיה היא אופציה טיפולית עבור מטופלים הסובלים מסרטן ערמונית מתקדם שתאי הסרטן יצאו מגבולות הערמונית. טיפול כימי, מבוסס על שימוש בחומרים כימיים כדי לחסל את תאי הסרטן המפושטים בגוף. הטיפול הכימי ניתן בבית החולים, במרפאה או בבית. תופעות הלוואי תלויות בעיקר בסוג ומינון התרופה הכימית ועשויות לכלול אובדן תיאבון, בחילה, ירידה במשקל, נשירת שיער, שלשול, פגיעה בפוריות, סיכון מוגבר לדלקות, תגובה אלרגית, פגיעה בעצבים פריפריים המכונה נוירופתיה הגורמת לנימול או עקצוצים בידיים וברגליים ועייפות. תופעות אלה נעלמות ברובן עם סיום הטיפול.
התרופות הכימותרפיות השכיחות בטיפול בסרטן הערמונית הן Docetaxel דוסטקסל – וקבזיטקסל – Cabazitaxel, Mitoxantrone ו- Estramustine.

טיפול הורמונלי בסרטן ערמונית גרורתי

גידולים בערמונית מונעים לעיתים קרובות על ידי הורמוני המין הזכרי הנקראים אנדרוגנים, הכוללים בניהם טסטוסטרון. לכן, אפשרות הטיפול הנפוצה ביותר, בגברים עם סרטן ערמונית בשלב מתקדם, היא הורדת רמות האנדרוגנים בגוף או במילים אחרות טיפול ביולוגי בסרטן הערמונית. ניתן להוריד את רמות האנדרוגנים על ידי הסרה כירורגית של האשכים או על ידי טיפולים המונעים מהאשכים ייצור אנדרוגנים או חוסמים את דרך פעולתם. תופעות הלוואי של טיפול זה עשויות לכלול אובדן של תפקוד מיני או אימפוטנציה, גלי חום, אובדן התשוקה המינית, עלייה במשקל, הגדלת חזה ואובדן מסת עצם.

טיפולים ביולוגים מכווני מטרה בסרטן ערמונית גרורתי

תרופות ביולוגיות פועלות על שינויים גנומיים (מוטציות) בתאים הסרטניים המפעילים את מנגנוני חלוקת התאים, ומצליחות באופן ממוקד למנוע המשך גדילה ושגשוג של התאים הסרטניים . בניגוד לכימותרפיה, תרופות אלו פוגעות פחות בתאים הבריאים שלא נושאים את השינויים הגנומיים, ולכן מאופיינות בפחות תופעות לוואי לעומת טיפולי הכימותרפיה.
טיפול ב- Olaparib יכול להיות רלוונטי עבור חולים עם נשאות גנטית מולדת למוטציה BRCA או חולים שתאי הגידול שלהם נושאים מוטציה זו (מוטציה סומטית).

אימונותרפיה בסרטן ערמונית גרורתי

תרופות הגורמות להפעלת תאי מערכת החיסון כנגד הגידול. הפעלת תאי מערכת החיסון מתאפשרת הודות להסרת העיכוב שמושרה על התאים החיסוניים על ידי הגידול עצמו. קיימים שילובים של טיפולים אימונותרפים שונים, שילובים של אימונותרפיה וכימותרפיה וכן שילובים של טיפול אימונותרפיה וטיפולים מכווני מטרה. 

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן