מידע על סרטן הערמונית

בכל שנה, מאובחנים בישראל כ-2,000 חולים חדשים בסרטן הערמונית. כמחצית מהגברים מאובחנים בשלב מוקדם של המחלה והם בעלי שיעורי הישרדות מאוד גבוהים של כ- 97%. 

סרטן הערמונית בדרך כלל מתפתח בקצב איטי ורק בחלק קטן מהמקרים, המחלה עלולה להתפתח במהירות, ולעיתים אף להתפשט מחוץ לקופסת הערמונית לאיברים אחרים. ישנם חולים שלא קיבלו טיפול וחיו שנים רבות, ישנם חולים שקיבלו טיפול רפואי ונרפאו לחלוטין ממחלתם, וישנם מעט חולים שלמרות שטופלו, לא הגיבו לטיפולים.

הטיפול בסרטן הערמונית נקבע על פי רמת הסיכון ומידת האגרסיביות של הגידול.

קביעת רמת הסיכון למחלה אגרסיבית

רמת הסיכון של חולים בסרטן הערמונית, נקבעת על סמך שקלול של תוצאות הבדיקות השונות: רמת ה-PSA, תוצאות ה-MRI, ברור פתולוגי על דגימות הגידול שנדגמו בביופסיה ועוד. גורמים אלה מסייעים לרופא לקבוע אם רמת הסיכון למחלה אגרסיבית של הסרטן היא נמוכה, בינונית או גבוהה.

סרטן ערמונית ברמת סיכון נמוכה-בינונית

כאמור, כמחצית מהגברים המאובחנים עם סרטן הערמונית, נמצאים בסיכון נמוך למחלה אגרסיבית, ולא סביר שסרטן הערמונית שממנו הם סובלים יפגע בתוחלת חייהם, גם בהיעדר טיפול. חולים אלו יכולים לבחור באפשרות של מעקב פעיל. יחד עם זאת, ישנם חולים שאובחנו עם סרטן ערמונית המסווג לדרגת סיכון נמוכה על סמך מאפיינים קליניים ופתולוגים, אך בפועל הגידול שלהם הוא אגרסיבי יותר. חולים אלו בסרטן הערמונית יצטרכו לעבור טיפול מקומי מיידי כדוגמת ניתוח ו/או טיפול בקרינה בסרטן הערמונית.

על מנת להעריך בצורה מדויקת ואובייקטיבית יותר את מידת האגרסיביות של הגידול, הרופא ישקול את הצורך בביצוע בדיקות נוספות כמו בדיקה גנומית / מולקולרית, בדיקת (‎  Genomic Prostate Score (GPS, ובהתאם לכך לקבל החלטה על האפשרות הטיפולית המתאימה ביותר בסרטן הערמונית.

טיפולים מקובלים בסרטן ערמונית ברמת סיכון נמוכה – בינונית נמוכה כוללים:

  1. מעקב פעיל
  2. ניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית
  3. הקרנות

לטיפולי קרינה ולניתוח יש תופעות לוואי לא מבוטלות, הכוללות אובדן שליטה בשלפוחית השתן והיעדר תפקוד מיני. לאור זאת, האפשרות הטיפולית המועדפת בטיפול בסרטן הערמונית ברמת סיכון נמוכה, על פי המלצות האיגודים המקצועיים1, היא מעקב פעיל – תוכנית טיפול שמבוססת על ניטור צמוד ומוקפד של מצב סרטן הערמונית.

  1. NCCN Guidelines Version 1.2020 Prostate Cancer

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הערמונית

בדיקת ( Genomic Prostate Score GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן הערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם סרטן הערמונית.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן