סרטן הערמונית – תוחלת חיים

בישראל מאובחנים מדי שנה כ-2,000 חולים חדשים בסרטן הערמונית, אך שיעורי התמותה מסרטן הערמונית נמוכים יחסית ורק מיעוט החולים המאובחנים ימותו ממחלתם. סרטן הערמונית מתפתח לרוב בקצב איטי ובמיעוט המקרים, המחלה עלולה להתפתח במהירות, ואף להתפשט לאיברים אחרים מחוץ לקופסת הערמונית, בעיקר לעצמות. מכיוון שמרבית הגברים המאובחנים עם סרטן ערמונית בשלב מוקדם מצויים בסיכון קליני נמוך לפתח מחלה מסכנת חיים, תוחלת החיים שלהם אינם צפויה להשתנות בעקבות אבחון סרטן הערמונית. ישנם חולים שלא קיבלו טיפול וחיו שנים רבות, ישנם חולים שקיבלו טיפול רפואי ונרפאו לחלוטין ממחלתם, וישנם מעט חולים שלמרות שטופלו, לא הגיבו לטיפולים.

סרטן ערמונית ברמת סיכון נמוכה-בינונית

מחצית מהגברים המאובחנים עם סרטן בערמונית נמצאים בסיכון נמוך, ולא סביר שהסרטן שממנו הם סובלים יפגע בתוחלת חייהם. בשל כך, האפשרות הטיפולית המומלצת לחולים בדרגת סיכון זו היא מעקב פעיל – תוכנית טיפול שמבוססת על ניטור צמוד ומוקפד של מצב סרטן הערמונית.
יחד עם זאת, יש חולים עם סרטן ערמונית המסווג לדרגת סיכון נמוכה על סמך מאפיינים קליניים ופתולוגים , אך בפועל הגידול שלהם הוא אגרסיבי יותר. חולים אלו יצטרכו לעבור טיפול מקומי מידי כדוגמת ניתוח להסרת הגידול בבלוטת הערמונית ו/או טיפול בקרינה בסרטן הערמונית.
מידע נוסף על מידת האגרסיביות של הגידול בסרטן הערמונית ניתן לקבל באמצאות בדיקה גנומית חדישה כדוגמת בדיקת GPS, שהינה בדיקה גנומית/מולקולרית המבוססת על מדידת הביטוי של גנים הקשורים לסרטן הערמונית בתאי הערמונית שנדגמו בביופסיה ומסייעת בקבלת החלטות על דרכי הטיפול בסרטן הערמונית המתאימים לכל מטופל באופן ספציפי לו.

סרטן ערמונית בדרגת סיכון בינונית

גברים המאובחנים עם סרטן הערמונית בדרגת סיכון בינונית יכולים לעיתים להישאר גם הם במעקב פעיל ולעיתים יידרשו לעבור טיפול מקומי מידי כדוגמת טיפול בקרינה בסרטן הערמונית או ניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית.
ההחלטה על סוג הטיפול המתאים לכל מטופל נעשית על סמך מאפיינים קליניים ופתולוגיים של המטופל הספציפי.
כיום קיימות בדיקות גנומיות כדוגמת Genomic Prostate Score (GPS) שנועדו להעריך בצורה מדויקת יותר ואישית למטופל את מידת האגרסיביות של הגידול, בחולים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ובינונית, ולפיכך לקבל את ההחלטה על אופן הטיפול המתאים ביותר לכל מטופל.

סרטן ערמונית גרורתי

בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי תוחלת החיים עומדת על כ-5 שנים בממוצע. ניתן לשפר את תוחלת החיים באמצעות טיפולים שונים בסרטן ערמונית גרורתי כדוגמת טיפול כימותרפי משולב עם טיפול הורמונלי, טיפול רדיואקטיבי, אימונותרפיה ועוד.
קיימות היום בדיקות גנומיות אשר יכולות לסייע בהכוונת טיפול ממוקד עבור המחלה הגרורתית. בדיקות Oncotype MAPו Tempus xT  הן בדיקות גנומיות מקיפות בהן מתבצעת אנליזה של מאות גנים לצורך מציאת שינויים (מוטציות) ברי טיפול. במקרים בהם אין רקמת גידול עדכנית או זמינה לביצוע בדיקות אלה , קיימת אפשרות לבצע בדיקה גנומית מביופסיה נוזלית כדוגמת בדיקת Guardant360 המאפשרת לאתר שינויים בדנ"א של הגידול מדגימת דם פשוטה.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS) הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן