סרטן הקיבה סיכויי החלמה

סרטן הקיבה נמנה בין 20 סוגי הגידול הנפוצים ביותר בישראל1, גם בקרב גברים וגם בקרב נשים, אך הוא שכיח יותר בקרב גברים, בעיקר מעל גיל 60. סיכויי ההחלמה של חולים שאובחנו עם סרטן קיבה תלויים במספר גורמים ביניהם שלב איתור המחלה, מאפייני הגידול, מצבו הכללי של החולה, מחלות רקע שלו ועוד. ככלל, ככל שהמחלה מתגלה בשלב מוקדם יותר, סיכויי ההחלמה טובים יותר

שלבי המחלת סרטן הקיבה

מקובל לחלק את מידת ההתפשטות של סרטן הקיבה עפ"י הדירוג הבא:

  • סרטן קיבה מקומי: הגידול ממוקם בקיבה בלבד.
  • סרטן קיבה אזורי: הגידול התפשט מחוץ לקיבה לבלוטות הלימפה או לרקמות סמוכות.
  • סרטן קיבה מרוחק: הגידול התפשט לאיברים מרוחקים בגוף, כדוגמת הכבד.

כיום לא קיימות בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן הקיבה ולכן, מרבית החולים מאובחנים בשלבים מתקדמים של המחלה.

ככל שהמחלה מאובחנת  בשלב מתקדם יותר, כך הפרוגנוזה פחות טובה וסיכויי ההחלמה מהמחלה נמוכים יותר. נהוג להתייחס למושג "שיעור ההישרדות ב-5 שנים" המתאר את אחוז החולים באותו שלב מחלה שעדין בחיים שנשארו לאחר 5 שנים מרגע האבחון הראשוני. על בסיס נתונים שנאספו ע"י האגודה האמריקאית לסרטן בין השנים 2010 ל -2016 ממאגר ה- SEER (Surveillance Epidemiology, and End Results) שיעור ההישרדות ב- 5 שנים בחולים שאובחנו בסרטן קיבה מקומי עומד על 70%; בחולים שאובחנו בסרטן קיבה אזורי עומד על 32% ובחולים שאובחנו עם סרטן קיבה מרוחק, שיעור ההישרדות ב-5 שנים עומד על 6% בלבד. 

יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלה מהפכה בטיפול בסרטן הקיבה, כך שסיכויי ההחלמה השתפרו בצורה משמעותית.

טיפול בסרטן הקיבה

אופן הטיפול בחולי סרטן הקיבה נקבע לפי מידת התפשטות של הגידול, מאפייני הגידול ומצבו הרפואי הכללי של המטופל. הטיפולים המקובלים היום בסרטן קיבה כוללים ניתוח להסרת הגידול, הקרנות, כימותרפיה, אימונותרפיה וטיפולים ביולוגים מכווני מטרה.

הטיפולים החדשים שנכנסו לשימוש בשנים האחרונות בסרטן הקיבה ובעיקר טיפולים ביולוגיים מביאים, על פי רב, לתגובה טובה יותר מאשר טיפולים כימותרפיים. בשל כך, איגודים מקצועיים שונים כדוגמת ה- NCCN, ממליצים על בדיקות למיפוי גנומי. לדוגמא, קיימת המלצה לבדיקה של רמת החלבון PDL-1 על מנת לבחון את מידת התאמתו של המטופל לאימונותרפיה , ולבדיקה של 3 ביו-מרקרים: אמפליפיקציה של HER-2, בדיקת /MMRD MSI-H ואיחויים ב- NTRK, לחולים שאובחנו עם סרטן קיבה מתקדם, להתאמה לטיפולים ביולוגים.

אחת הבדיקות הגנומיות המקיפות שכוללות בדיקה של כל  הביו-מרקרים המומלצים לבדיקה בחולי סרטן הקיבה, לצורך התאמת טיפול ביולוגי מכוון מטרה או אימונותרפיה היא בדיקת Tempus xT , המשווקת ע"י אונקוטסט. בבדיקה נסרקים 648 גנים נבחרים, ברמת הדנ"א, הקשורים ומעורבים במחלות סרטן שונות לצורך התאמת טיפול עפ"י הביולוגיה הייחודית של הגידול. 

רפואה מותאמת אישית לסרטן הקיבה

חברת אונקוטסט רניום מציעה את הבדיקות המובילות בעולם להתאמת טיפולים חדשניים לסרטן הקיבה. בדיקת Tempus xT, בדיקת Oncotype MAP ובדיקת Guardant360 יכולות לסייע לחולי סרטן קיבה עם מחלה מפושטת לצורך קבלת מידע על אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

מקורות מידע

  1. הרישום הלאומי לסרטן והמרכז הלאומי לבקרת מחלות, משרד הבריאות 2021.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן