טיפול בקרינה בסרטן הערמונית

שימוש באנרגיה לצורך הרג תאים סרטניים בבלוטת הערמונית.
טיפול בקרינה הינה אפשרות טיפולית בסרטן הערמונית על כל שלביו. בשלביו המוקדמים כחלופה לניתוח, ולעתים גם לאחר הניתוח כדי להשמיד תאי סרטן שנותרו בסביבת הגידול. בקרב גברים הסובלים מסרטן ערמונית בשלב מתקדם, ניתן להשתמש בטיפול בהקרנות באזורים שאליהם הסרטן התפשט או שלח גרורות, וכן לצורך הקלה על כאבים. קיימים מספר סוגים של טיפולי הקרנות, בכולם עושים שימוש במינונים גבוהים של אנרגיית קרינה לצורך הרס התאים הסרטניים וכיווץ הגידולים.

טיפולי קרינה מחוץ לגוף למתמודדים עם סרטן הערמונית - רדיותרפיה

טיפולי הקרנה חיצונית המתאפיינים ברמת אנרגיה מווסתת (intensity-modulated radiation therapy, IMRT) וכן קרינה חיצונית תלת-ממדית (3-D Conformal RT)., מבוצעים באמצעות מכשיר שממקד את הקרינה בתאי הסרטן. מיקוד מדויק בתאים הסרטניים חשוב לצורך הפחתת הנזק לרקמה בריאה וניתן להשגה באמצעות שימוש במחשבים. טיפולי הקרינה סוג נוסף של טיפולי הקרנות הנו טיפול באמצעות חלקיקים חיוביים, אשר במהלכו נעשה שימוש בקרן פרוטונים ולא בקרינה לצורך מיקוד והרס התאים הסרטניים. הטיפול בהקרנה חיצונית או בקרן פרוטונים, נעשה במרכז רפואי ואורך כ 15 דקות, למשך חמישה ימים בשבוע – לרוב במהלך שמונה עד עשרה שבועות.

טיפול בחומר רדיואקטיבי בתוך הערמונית - ברכיתרפיה

ברכיתרפיה, הינו טיפול הידוע כ”קרינה פנימית”. במסגרת הליך זה שמונחה על-ידי אולטרסאונד, ומבוצע במהלך אשפוז יום, עשרות “גרגרים” רדיואקטיביים אטומים מוכנסים לתוך מחטים ומוחדרים לערמונית על-ידי אורולוג או מומחה קרינה,. גרגרים אלה יפלטו קרינה במשך מספר שבועות או חודשים, ואין צורך להסירם בסיום תהליך הקרינה.
שיטה נוספת כרוכה במיקום חלקיקים (פרובים) רדיואקטיביים בתוך הערמונית, במהלך אשפוז בן יום או יומיים. כל הפרובים יוסרו בטרם יציאה הביתה.

האם טיפול בקרינה מתאים לך?

בטיפולי קרינה אין הסרה/כריתה של בלוטת הערמונית, כך שתמיד יש סיכוי שתאים סרטניים מסוימים יישארו בערמונית. תופעות הלוואי תלויות בעיקר בסוג הטיפול הקרינתי ובכמות הקרינה. הן קרינה חיצונית והן קרינה פנימית יכולות לגרום לשלשול זמני או לכאב רקטלי, כמו גם לנזק עורי (בדומה לכוויה חמורה). התופעות האפשריות בטווח הארוך כוללות פגיעה בתפקוד המיני, מתן שתן תכוף המלווה בכאבים וובעיות מעיים. בעיות אלה יכולות להתעורר שישה חודשים או יותר לאחר סיום הטיפול, והן עלולות להימשך לצמיתות.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן