סרטן שלפוחית השתן תסמינים

הסימפטומים לסרטן שלפוחית השתן אינם ייחודיים למחלה זו אך במידה ומופיע אחד מהתסמינים הבאים מומלץ לפנות לבירור רפואי בהקדם:

  • המטוריה – הופעת דם בשתן, זהו התסמין הנפוץ ביותר בסרטן שלפוחית השתן ומופיע ב-80% מהמקרים. לרוב הוא אינו מלווה בכאב. לעתים דם בשתן אינו נראה לעין ומתגלה רק בבדיקת שתן מיקרוסקופית. יחד עם זאת, לא כל הופעה של דם בשתן בהכרח מרמזת על גידול בשלפוחית השתן.
  • הפרעות במתן שתן – לעיתים מופיעה תחושה של צריבה בעת מתן שתן, או צורך להטיל שתן לעיתים תכופות, אך תסמינים אלו לא בהכרח מעידים על מחלת סרטן, אלא לרוב על גירוי בשלפוחית, עקב זיהום. אם התסמינים הללו אינם חולפים לאחר טיפול תרופתי מתאים, מומלץ לפנות לרופא המטפל ולבצע בדיקות נוספות.
  • כאבים בבטן התחתונה או בגב – תסמין זה עלול להופיע לעיתים נדירות.

דרכי אבחון של סרטן שלפוחית השתן

האבחנה הראשונית נעשית על ידי הימצאות דם בשתן ולאחר שלילת זיהום בדרכי השתן.
לאחר מכן מתבצעות על פי רב הבדיקות הבאות:

  • בדיקת ציטולוגיה לדגימת שתן – הבוחנת תחת מיקרוסקופ נוכחות של תאי ציפוי שנשרו מדופן השלפוחית בניסיון להבחין בין תאים שפירים לבין תאים סרטניים. לבדיקה הציטולוגית, רגישות נמוכה ולכן בדיקה ציטולוגית שלילית, שאינה מזהה תאים סרטניים בשתן, אינה שוללת קיום של סרטן. בשל כך, גם כאשר התוצאה שלילית, יש צורך בהמשך הבירור באמצעות בדיקה ציסטוסקופית שנחשבת לבדיקת האבחון המקובלת של סרטן שלפוחית השתן.
  • ציסטוסקופיה – הבדיקה העיקרית לאבחון סרטן שלפוחית השתן, הכרוכה בהחדרת צינורית גמישה עם סיב אופטי מואר בקצה לתוך שלפוחית השתן. בבדיקה זו נבדקת כל שכבת הציפוי הפנימית של שלפוחית השתן. אם מתגלים אזורים החשודים כסרטן שלפוחית השתן, יבוצע בהמשך ניתוח להסרת הגידול. הליך זה מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית.
  • ניתוח לכריתת הגידול – לאחר שעלה החשד לקיומו של גידול בשלפוחית בבדיקת הציסטוסקופיה, מבוצע ניתוח בו מסירים את הממצא ושולחים לבדיקה פתולוגית לצורך אבחנה: האם מדובר בגידול סרטני, סוג הגידול, דרגת ממאירות המחלה ורמת חדירה לשריר.

במידה ובדיקות האבחנה הצביעו על קיום סרטן בשלפוחית השתן, המטופל ישלח להמשך ברור הדמיתי לצורך ברור סטטוס התפשטות הסרטן מעבר לשלפוחית ו/או דרגת מעורבות מערכות השתן העליונות כדוגמת השופכנים והכליות.
הטיפול בסרטן שלפוחית השתן תלוי בתת-סוג הגידול, שלב ודרגת המחלה.

אונקוטסט - בדיקות להתאמת טיפול לסרטן שלפוחית השתן

חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות המתקדמות למיפוי גנומי לסרטן שלפוחית השתן לצורך התאמת טיפול חדשני באופן אישי למטופל.
בדיקת Tempus xT ובדיקת Guardant360 מאפשרות לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ולכן יכולות לסייע לקבלת החלטה טיפולית מושכלת ומדויקת.
באתר תמצאו מידע גם אודות tcc מה זה?, מיפוי גנומי לסרטן, בדיקה גנטית לסרטן תורשתי, טיפול ביולוגי לסרטן, טיפול אימונותרפיה לסרטן ועוד.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן