סרטן הלבלב תוחלת חיים

תוחלת החיים של חולי סרטן לבלב תלויה  בשלב המחלה של המטופל והיא מופיעה במאגרי המידע המקצועיים. עם זאת, חשוב להבין שתוחלת החיים של חולי סרטן לבלב מייצגת ממוצע סטטיסטי ואינה מתייחסת למאפיינים הייחודיים של כל מטופל. 

אדנוקרצינומה של הלבלב

אדנוקרצינומה של הלבלב, מהווה את סוג הגידול השכיח של הלבלב, כאשר מעל 90% ממקרי סרטן הלבלב המאובחנים עם גידול זה, בעוד סוגים אחרים של סרטן הלבלב נדירים יותר ובעלי תוחלת חיים ממוצעת שונה. תוחלת החיים הממוצעת של חולי סרטן לבלב מסוג קשקשי נמוכה יותר יחסית לחולים עם אדנוקרצינומה של הלבלב ואילו תוחלת החיים של סרטן לבלב מסוג נוירואנדוקריני גבוהה יותר.

תוחלת החיים של חולי סרטן הלבלב תלויה בראש ובראשונה בגודל ובסוג הגידול, במעורבות של בלוטות לימפה והאם המחלה התפשטה לאיברים סמוכים. ככל שהגידול בלבלב מאובחן בשלב מוקדם יותר, כך תוחלת החיים הממוצעת צפויה להיות ארוכה יותר.

במידה והגידול אובחן בשלב מוקדם I או II (15-20% מהמקרים) ניתן לבצע ניתוח להסרת הגידול ובמקרים נדירים ניתן גם להסיר גידול המוגדר בשלב III, אשר בדרך כלל נחשבים כבלתי ניתנים לניתוח.

למרבה הצער, ברוב המקרים סרטן הלבלב (כ-80% מהמקרים) הגידול יאובחן בשלב מאוחר מאחר והתסמינים ניתנים לזיהוי רק כאשר הגידול כבר התפשט. 

אונקוטסט מספקים בדיקות גנומיות לטיפול מותאם אישית למתמודדים עם סרטן הלבלב

תוחלת החיים של המטופל יכולה להיות מושפעת מקבלת הטיפול המתאים לסוג הגידול הספציפי והמאפיינים הגנומיים שלו. באמצעות בדיקות גנומיות מתקדמות ניתן לזהות את השינויים (המוטציות) שהתרחשו בגידול ולהתאים תרופות ממוקדות מטרה.

הודות למהפכה בתחום זה בשנים האחרונות, כמות התרופות הממוקדות עלתה באופן משמעותי וקיימות היום בדיקות שיודעות לזהות עשרות ואף מאות מוטציות בבדיקה אחת על דגימה קטנה שנלקחה בביופסיה או בניתוח.  התועלת של בדיקה זו, תוארה במחקר שכלל מעל 1000 חולי סרטן הלבלב אשר רבע מהם זוהו עם מוטציות בבדיקה גנומית מקיפה וקיבלו טיפול מתאים. חולים אשר טופלו בהתאם למוטציה שזוהתה בבדיקה,  היו בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר משמעותית בהשוואה לחולים ללא מוטציות או לחולים עם מוטציות שלא קיבלו טיפול מתאים. 

בהתאם לכך אימץ האיגוד האמריקאי של סרטן לבלב ה- PanCAN המלצה לבצע בדיקה גנומית מקיפה לכלל חולי סרטן הלבלב, טרם קבלת החלטה טיפולית. ההמלצה כוללת ביצוע בדיקה שסורקת גם מוטציות שעברו בתורשה2. המלצה זו מופיעה בהנחיות ה-the National Comprehensive Cancer Network (NCCN)3  לחולי אדנוקרצינומה של הלבלב.

באתר אונקוטסט תמצאו מידע נרחב אודות סרטן הלבלב הכולל בדיקה גנטית לסרטן הלבלב, אימונותרפיה סרטן הלבלב, סיכויי החלמה למתמודדים עם סרטן הלבלב, טיפולים חדשניים בסרטן הלבלב, לינפרזה לבלב, אולפריב סרטן הלבלב ועוד.

רפואה מותאמת אישית לסרטן הלבלב

שוחחו עם הרופא המטפל שלכם אודות בדיקות לאבחון פרופיל מולקולרי רחב לצורך קבלת החלטה מושכלת על אפשרויות טיפול העומדות לרשותך.

חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות הגנומיות המקיפות והמתקדמות לסרטן  בדיקת  Tempus xT הינה בדיקה גנומית פורצת דרך המבוצעת על רקמת הגידול בהשוואה לדגימה מרקמה תקינה המיועדת לחולי סרטן בשלב מחלה מתקדם. המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר לזהות את מירב השינויים שהתרחשו בתאי הגידול לכן יכול לסייע להגדלת אפשרויות הטיפוליות הקיימות.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן