סרטן הערמונית סיכויי החלמה

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל וגם הראשון בשכיחותו בקרב יהודים בישראל.
שיעור ההיארעות של סרטן הערמונית עולה מגיל 50 ומעלה, כאשר עיקר התחלואה היא בבני 65 ומעלה. פחות מ-1% מהמקרים מאובחנים בחולים מתחת לגיל 50.
בהשוואה למדינות אחרות בעולם, עם שיעורי ההיארעות הגבוהים בעולם של סרטן הערמונית, ישראל נמצאת במקום ה-36.
בישראל, סרטן הערמונית הוא הרביעי בשכיחותו כגורם לתמותה מסרטן בקרב גברים, אחרי סרטן הריאה, סרטן המעי הגס והחלחולת וסרטן הלבלב  ובשנים האחרונות רואים ירידה מובהקת בשיעורי התמותה מסרטן הערמונית.
בהשוואה למדינות אחרות בעולם, עם שיעורי תמותה גבוהים מסרטן הערמונית, ישראל נמצאת במקום ה-90 1.
שיעור ההישרדות מסרטן הערמונית ל-5 שנים גבוה מאוד בקרב גברים יהודים שאובחנו בשנים 2007-2011 ועומד על 97%. שיעור הישרדות גבוה נובע בין היתר מאבחון הגידול בשלב מוקדם. שכן מרבית הגברים המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה הם בעלי סיכויי החלמה גבוהים מאוד.
חשוב להכיר את דרכי האבחון לסרטן הערמונית, את הכלים הקיימים כיום לצורך הערכת מידת האגרסיביות של הגידול ואת הכלים להתאמת הטיפול בכל שלבי המחלה.

סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה

סרטן הערמונית המסווג בדרגת סיכון נמוכה, מאופיין על ידי נוכחות תאים סרטניים הגדלים בצורה איטית, ולכן הסבירות כי הגידול יתפשט ויהפוך למסכן חיים אינה גבוהה. לאור זאת, סיכויי ההחלמה של חולים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה הם גבוהים מאוד.
יתרה מכך, הטיפול המועדף על ידי האיגודים המקצועיים בעולם, בחולים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה הוא מעקב פעיל, המבוסס על ניטור צמוד של מצב סרטן הערמונית.
יחד עם זאת, יש חולים שאובחנו עם סרטן ערמונית המסווג לדרגת סיכון נמוכה על סמך מאפיינים קליניים ופתולוגים, אך בפועל הגידול שלהם אגרסיבי יותר. חולים אלו יצטרכו לעבור טיפול מקומי מידי כדוגמת ניתוח להסרת הגידול בבלוטת הערמונית או טיפול בקרינה בסרטן הערמונית.

סרטן ערמונית בדרגת סיכון בינונית

הטיפול הנדרש בגברים שאובחנו עם סרטן הערמונית בדרגת סיכון בינונית נקבע על סמך מאפיינים קליניים ופתולוגים אישיים של כל מטופל.
חלק מחולים אלו יצטרכו לעבור טיפול מקומי מיידי באמצעות הקרנות או ניתוח לכריתה רדיקלית של הערמונית, וחלקם יוכלו להישאר במעקב פעיל.
כיום קיימות בדיקות גנומיות כדוגמת Genomic Prostate Score (GPS) שנועדו להעריך בצורה מדויקת יותר את מידת האגרסיביות של הגידול, בחולים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ובינונית ובכך לסייע בקבלת ההחלטה הטיפולית המתאימה ביותר לכל מטופל.

סרטן ערמונית בדרגת סיכון גבוהה

סרטן ערמונית שמאובחן בדרגת סיכון גבוהה יכול להתפשט מעבר לבלוטת הערמונית ולהפוך לסרטן ערמונית גרורתי.
סיכויי ההחלמה של חולים בסרטן ערמונית גרורתי נמוכים יותר מאלו של חולים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה-בינונית. שיעור ההישרדות ל-5 שנים של חולי סרטן ערמונית גרורתי מוערכים בכ-30%, לעומת קרוב ל-100% בסרטן ערמונית המאובחן בדרגת סיכון נמוכה.
קיימות היום בדיקות גנומיות אשר יכולות לסייע בהכוונת טיפול ביולוגי לחולים בסרטן ערמונית גרורתי כדוגמת בדיקות Tempus xT, ובדיקת  Guardant360.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן