טיפול חדשני בסרטן הקיבה

טיפול ב- Checkpoints Inhibitors למערכת החיסון תפקיד בהגנה על הגוף מפני זיהומים ומחלות שונות כולל מחלת הסרטן. מערכת החיסון מסוגלת באופן יזום לחסל תאים חריגים ולמנוע היווצרות סרטן בגוף. מחקרים הראו כי חולים עם מערכת חיסון ירודה או מדוכאת נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בסרטן. יחד עם זאת, חלק חשוב ממערכת החיסון היא להבחין בין תאים או גורמים שיש לסלקם ובין תאי גוף תקינים. כדי למנוע תקיפה של תאים תקינים על ידי מערכת החיסון, קיימים "מחסומים" (checkpoints) שהן מולקולות הקיימות על גבי תאי מערכת החיסון שתפקידם להפעיל או לכבות את התחלה התגובה חיסונית. תאים סרטניים מנצלים את המחסומים הללו כדי להתחמק מהתקפה על ידי מערכת החיסון. התרופות האימונותרפיות החדשות (checkpoints inhibitors) הן תרופות הפועלות באופן מכוון להסרת העיכוב המושרה על מערכת החיסון ע"י התאים הסרטניים. ע"י הסרת העיכוב, מערכת החיסון יכולה כעת להילחם בתאים הסרטניים למנוע התפשטות נוספת ואף לצמצם את היקפה.  

למי מתאימים הטיפולים האימונותרפיים?

הטיפולים הללו אינם מתאימים לכלל החולים עם סרטן קיבה מתקדם. עם השנים נמצאו סמנים המנבאים אלו מהחולים עם סרטן קיבה צפויים להרוויח מטיפול זה. סמנים מקובלים לניבוי תגובה לאימונותרפיה כוללים חוסר יציבות של המטען הגנטי (Microsatellite instability),  עומס מוטציות גבוה (Tumor Mutational Burden), פגמים במערכת לתיקון אי-התאמות (MMRD) וצביעה חיובית לחלבון PDL-1.

ההנחיות המקצועיות ובראשם ה- NCCN (National Comprehensive Cancer Network) שהינו הגוף המרכזי להתוויית פרוטוקולים טיפוליים בתחום הסרטן ממליץ עבור חולים עם סרטן קיבה מתקדם לבדוק את הסמנים /MMRD MSI-H וכן צביעה של PDL-1 לצורך הכוונת טיפול באימונותרפיה.

בדיקת Tempus  xT המשווקת ע"י אונקוטסט מספקת מידע מקיף ומדויק ביותר עבור כל הסמנים הביולוגים שנמצאו מנבאים תגובה לאימונותרפיה בכלל סוגי הממאירויות ובסרטן קיבה בפרט. מעבר לכך, כחלק מדו"ח מחקרי, Tempus xT מספקת מידע על ביטוי תעתיקי רנ"א (mRNA) של סמנים חיסוניים מרכזיים, כגון PD1, PDL-1, CTL-4, IDO1, LAG3 וכן על היקף חדירת לימפוציטים אל הגידול (TIL-Tumor lymphocyte infiltration), ולכן מספקת תובנות לגבי מעורבות מערכת החיסון בגידול של המטופל. 

האם הטיפולים הללו מאושרים ע"י סל הבריאות לחולי סרטן קיבה?

הטיפול מאושר לגידולים סולידיים מתקדמים לא נתיחים או גרורתיים בחולים שהםdMMR / H-MSI -.

באתר אונקוטסט תמצאו מידע נרחב אודות בדיקות לסרטן הקיבה, ביופסיה בקיבה, בדיקות דם לסרטן הקיבה, קרצינואיד בקיבה, אדנוקרצינומה בקיבה, סרטן הקיבה סיכויי החלמה, סרטן הקיבה בגיל צעיר ועוד.

רפואה מותאמת אישית לסרטן הקיבה

חברת אונקוטסט רניום מציעה את הבדיקות המובילות בעולם להתאמת טיפולים חדשניים לסרטן הקיבה. בדיקת Tempus xT, בדיקת Oncotype MAP ובדיקת Guardant360 יכולות לסייע לחולי סרטן קיבה עם מחלה מפושטת לצורך קבלת מידע על אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן