סרטן בבטן סימפטומים

סרטן הבטן הוא הסרטן ה-15 בשכיחותו מבין סוגי הסרטנים המאובחנים בישראל מידי שנה. על פי נתוני הרישום לסרטן לשנת 2015 של משרד הבריאות, מאובחנים בישראל מידי שנה כ-700 חולים עם סרטן הבטן מידי שנה.

סרטן הבטן, המכונה גם סרטן הקיבה, יכול להשפיע על כל חלק בקיבה. ברוב העולם, סרטן הקיבה נוצר בחלק העיקרי של הקיבה (גוף הקיבה).

סרטן הבטן מתרחש כאשר תאים בריאים בדרך כלל במערכת העיכול העליונה הופכים סרטניים וגדלים מכלל שליטה ויוצרים גידול. תהליך זה קורה לאט. סרטן הבטן נוטה להתפתח לאורך שנים רבות.

גורמי הסיכון לסרטן קיבה כוללים: לימפוצה, זיהום של החיידק הליקובקטר פלורי (Helicobacter pylori), תזונה עתירת מזון מעושן ומזון המכיל חנקות, שימוש בטבק ואלכוהול, ניתוחי קיבה קודמים ועוד.

הבטן היא שק שרירי הממוקם באמצע הבטן העליונה, ממש מתחת לצלעות המערכת העיכול העליונה. הבטן מקבלת ומחזיקה את המזון שהאדם אוכל ואז עוזרת לפרק ולעכל אותו. לאחר העיכול, הבטן אחראית על העברת חומרים מזינים לשאר אברי העיכול, כולל המעיים.

היכן שהסרטן מופיע בבטן הוא גורם אחד הרופאים מתייחסים אליו בקביעת אפשרויות הטיפול. הטיפול כולל בדרך כלל ניתוח להסרת הגידול בבטן. ניתן להמליץ ​​על טיפולים אחרים לפני ואחרי הניתוח.

סרטן הבטן (סרטן הקיבה) בשלב מוקדם גורם לעיתים רחוקות לתסמינים. בעוד שסרטן הבטן נדיר יחסית לסוגי סרטן אחרים, אחת הסכנות הגדולות ביותר של מחלה זו היא הקושי לאבחן אותה. מכיוון שסרטן הבטן בדרך כלל אינו גורם לתסמינים מוקדמים, הוא לעיתים קרובות  מאובחן רק לאחר שהוא מתפשט לחלקים אחרים של הגוף, דבר המקשה על הטיפול.

כאשר סרטן הבטן (הקיבה) כן גורם לסימנים ותסמינים, הם יכולים לכלול:

  • תיאבון ירוד
  • ירידה במשקל (לא מכוונת)
  • כאבי בטן (בטן)
  • אי נוחות מעורפלת בבטן, בדרך כלל מעל הטבור
  • תחושת שובע לאחר אכילת ארוחה קטנה בלבד
  • צרבת או בעיות עיכול
  • בחילה
  • הקאות, עם או בלי דם
  • נפיחות או הצטברות נוזלים בבטן
  • דם בצואה
  • תחושת עייפות או חולשה כתוצאה ממעט מדי תאי דם אדומים (אנמיה)
  • הצהבה של העור והעיניים (צהבת), אם הסרטן מתפשט לכבד

 

רוב הסימפטומים הללו נוטים יותר להיגרם על ידי דברים אחרים מלבד סרטן הבטן (הקיבה), כגון זיהום ויראלי או כיב. חלק מהתסמינים הללו עשויים להיגרם גם על ידי סוגים אחרים של סרטן. אך אנשים הסובלים מבעיות אלו, במיוחד אם הם אינם חולפים או מחמירים, צריכים לפנות לרופא כדי שניתן יהיה למצוא את הגורם ולטפל בו במידת הצורך.

רפואה מותאמת אישית לסרטן בבטן

חברת אונקוטסט, רניום, מציעה את הבדיקות המובילות בעולם להתאמת טיפולים חדשניים לסרטן. בדיקת Tempus xT, בדיקת Oncotype MAP ובדיקת Guardant360 יכולות לסייע לחולי סרטן הוושט עם מחלה מפושטת לצורך קבלת מידע על אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם מחלת הסרטן.

תורגם מאתרים:

https://www.cancer.org/cancer/stomach-cancer/detection-diagnosis-staging/signs-symptoms.html

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/stomach-cancer/symptoms-causes/syc-20352438

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן