איך נראה סרטן השד?

מבנה השד – השד הנשי הינו איבר מורכב ביותר המאפשר את היכולת לייצר חלב אם. השד מכיל רקמת שומן ורקמת חיבור בעיקר, אך כולל גם מבנים נוספים:
• בלוטות לייצור חלב (אוניות – Lobules) מחוברות בינן באמצעות צינוריות החלב (צינוריות החלב – Ducts). בלוטות אלו מתפתחות בנוכחות הורמוני מין נשיים, כדוגמת אסטרוגן ופרוגסטרון.
• כלי דם מספקים חמצן ומזון לרקמות השד.

איך נראה סרטן שד? - אונקוטסט

• קשריות לימפה – קשריות לימפה מהוות חלק מהמערכת הלימפטית של הגוף. תפקיד המערכת הוא לנקז ולסנן נוזלים מתאי הגוף. כמו כן, מערכת הלימפה מהווה מרכיב חשוב במערכת החיסון. המערכת הלימפטית מנקזת נוזלים מהשד אל תוך קשריות לימפה אקסילריות (בבתי השחי) דמויות-שעועית. משם, מתנקז הנוזל אל זרם הדם. בלוטת הזקיף הינה קשרית הלימפה הראשונה המנקזת את האיבר, ולכן, זוהי גם הקשרית הראשונה אליה צפוי הגידול להתפשט במידה והוא מתקדם אל בית השחי.

קשריות לימפה בשד - אונקוטסט

בשד עצמו אין שרירים, מתחתיו קיימים שרירים המעורבים בפעולת הנשימה ובתנועת היד.

סרטן שד פולשני ולא פולשני

סרטן השד הנפוץ יותר , מקורו בצינוריות החלב (Ductal cancer) או בבלוטות ייצור החלב (Lobular cancer). ניתן להבחין בין סרטן שד לא פולשני או מקומי המכונה גם סרטן שד in situ לבין סרטן שד פולשני (Invasive). סרטן שד פולשני הינו מונח המתאר גידול סרטני אשר התפשט אל הרקמה הסמוכה לצינורית או לאונית החלב ועלול להתפשט לאזורים נוספים בגוף. למרות שסרטן שד לא פולשני מוגדר פעמים רבות כמצב "טרום סרטני", מכיוון שעלול להפוך לפולשני עם הזמן, שני המצבים דורשים התייחסות טיפולית ותוכנית מעקב. תוכנית הטיפול תלויה במאפייני הגידול כפי שנצפו בדו"ח הפתולוגי, במצב הקליני של המטופלת ותחלואה נלווית.

סרטן שד פולשני ולא פולשני - אונקוטסט
אונקוטסט - סרטן שד פולשני ולא פולשני

טיפול מותאם אישית בסרטן השד – Oncotest

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן