בדיקות לסרטן המעי הגס

מעל ל- 1,200,000 מקרים חדשים של סרטן המעי הגס מאובחנים מדי שנה  ברחבי העולם, המהווים 10% מכלל אבחוני הסרטן1. בארצות הברית, סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו בקרב גברים ונשים, והשני, לאחר סרטן הריאות כגורם תמותה מסרטן. בישראל, בשנת 2017 אובחנו 2,983 חולים עם סרטן המעי הגס והחלחולת, 1,534 גברים ו- 1,449 נשים. 1,254 נפטרו מהמחלה. סוג סרטן זה הינו השני בשכיחותו בישראל, הן בקרב גברים והן בקרב נשים. הנתונים מלמדים ששיעור המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה עלה מ-19.9% ל-36.2% ב-17 השנים האחרונות הודות להסברה וביצוע בדיקות סקר לגילוי מוקדם2.

גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס

גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס הוא אמצעי חשוב לריפוי הסרטן ולכן קיימת חשיבות בביצוע בדיקות סקר תקופתיות הכוללות בדיקת דם סמוי בצואה וקולונוסקופיה לפי ההמלצה. הבדיקות נועדו לזיהוי פוליפים חדשים וגידולים במעי.

הנחיות משרד הבריאות לגילוי סרטן המעי כוללות:

ביצוע סדיר אחת לשנה  של בדיקת דם סמוי בצואה לאוכלוסייה בסיכון רגיל וממוצע וללא תסמינים מחשידים החל מגיל 50 ועד גיל 74.

בדיקת קולונוסקופיה לאוכלוסייה בסיכון:

  • למטופלים בעלי היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס מומלצת בדיקת קולונוסקופיה כל 5 שנים מגיל 40 (או 10 שנים לפני גיל האבחון אצל קרוב המשפחה).
  • חולים עם מחלות מעי דלקתיות (כמו קרוהן וקוליטיס כיבית).
  • חולים עם תסמונות תורשתיות המגדילות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס (בייחוד HNPCC ו-FAP) או בני משפחה מדרגת קרבה ראשונה שלהם.
  • היסטוריה של הימצאות פוליפים או של גידולים ממאירים במעי הגס.
  • תלונות או תסמינים אחרים לפי שיקול דעתו של הרופא המטפל.

בבדיקת קולונוסקופיה נעשה שימוש בצינור המצויד במצלמת וידאו לצורך בדיקה וויזואלית של הציפוי הפנימי של המעי הגס והיא נחשבת כבדיקת ה- Gold Standard לבחינת המעי הגס והשינויים בו. הבדיקה בעלת אמינות גבוהה במיוחד ומאפשרת גם הסרה של  פוליפ במידה ואותר במהלך הבדיקה. כל פוליפ שנכרת או דגימה מגידול חשוד נשלחת למעבדה הפתולוגית לבדיקה ואפיון. במעבדה הפתולוגית דגימת הרקמה מהגוש החשוד או הפוליפ נבחנת מבעד למיקרוסקופ ומתבצעת סדרה של צביעות היסטולוגיות לאישור האבחנה וסיווג הגידול. הדו"ח הפתולוגי המופק מספק מידע מפורט אודות סוג הגידול ומאפיינים נוספים.

מקורות ספרות

  1. Jemal A, Bray F, Center MM, Ferlay J, Ward E, Forman D. Global cancer statistics. CA Cancer J Clin. 2011;61(2):69-90.
  2. https://www.cancer.org.il/template/default.aspx?PageId=12564

טיפול מותאם אישית בסרטן המעי

בדיקת Oncotype DX® Colon Recurrence Score הינה בדיקה גנומית המספקת הערכה לגבי סיכון ההישנות של סרטן המעי הגס לאחר ניתוח, הן למטופלים עם סרטן המעי הגס בשלב II והן בשלב III A/B.

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן המעי הגס האישי שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

Oncotest מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן