ניתוח להסרת הגידול בבלוטת הערמונית

ניתוח להסרת הגידול בבלוטת הערמונית הינו אפשרות לטיפול במידה וסרטן הערמונית שממנו אתה סובל, נמצא בשלב מוקדם ולא התפשט אל מחוץ לבלוטת הערמונית. לעתים משתמשים באפשרות זו גם לצורך טיפול בגברים שנמצאים בשלב מתקדם של המחלה, על מנת להקל על התסמינים. ההליך, שידוע כפרוסטטקטומיה – כריתה רדיקלית של הערמונית, כרוך בדרך כלל בהסרה מלאה של בלוטת הערמונית ושל קשרי הלימפה הסמוכים אליה. קיימות שתי גישות בסיסיות לפרוסטטקטומיה: בניתוח פתוח או בלפרסקופית.

פרוסטטקטומיה בניתוח פתוח

במהלך ניתוח זה, הרופא שלך מסיר את בלוטת הערמונית דרך חתך שמבוצע בבטן התחתונה. המנתח אף עשוי להסיר רקמות סמוכות, אם הסרטן התפשט אליהן. לעתים רחוקות, המנתח יבצע את הפרוסטטקטומיה דרך חתך קטן בפרינאום, האזור שבין שק האשכים (סקרוטום) לבין פי הטבעת.

ניתוח לפרוסקופי להסרת בלוטת הערמונית

במהלך ניתוח זה, אשר מכונה לעתים בשם “ניתוח בשיטת חור המנעול”, המנתח מחדיר מכשירים דרך חמישה עד שישה חתכים זעירים שמבוצעים בבטן. הלפרסקופ – צינורית עם מקור אור ומצלמה – מוחדרת דרך אחד החתכים וכלי הניתוח מוחדרים דרך החתכים האחרים. סוג ניתוח זה יכול להתבצע על-ידי המנתח בלבד או בסיוע רובוט כירורגי, המכונה רובוט דה-וינצ'י. בהשוואה לפרוסטטקטומיה פתוחה, זמן ההתאוששות מן הניתוח הלפרסקופי קצר יותר והוא אף מתאפיין במיעוט של דימום וצלקות.
בין אם תבחר בניתוח פתוח או לפרסקופי, תשאל את הרופא על טכניקה משמרת עצבים. ניתוח משמר עצבים מפחית את הסיכוי שייגרם נזק לעצבים הסמוכים לבלוטת הערמונית. עצבים אלה הנם חשובים ביותר וממלאים תפקיד בשליטה בזקפה.

ניתוח יכול להיות אפשרות טובה אם הגידול מוגבל לאזור הערמונית ואינו התפשט לאיברים מרוחקים ואם אתה בריא, גילך נמוך מ-70, אתה מוכן לקבל את תופעות הלוואי והסיכונים הכרוכים בטיפול ואתה מעוניין לסלק את הסרטן מגופך. בנוסף לסיכונים הרגילים הנלווים לכל ניתוח, להסרת הערמונית יש תופעות לוואי פוטנציאליות ארוכות טווח, אשר עשויות להשפיע לצמיתות על איכות חייך, לרבות אובדן השליטה בשלפוחית השתן, היעדר תפקוד מיני או אימפוטנציה וכן שינוי בפעולת המעיים. כמו כן, יש סיכוי שגם לאחר הניתוח תזדקק לטיפול בקרינה.
לאחר הניתוח תישאר במעקב אחר הישנות המחלה. מעקב זה יכלול בין היתר בדיקה אצל רופא אורולוג אחת לתקופה ובדיקות דם ל PSA בכדי להעריך הישנות ביוכימית.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן