סוגי סרטן השד

סרטן שד הוא גידול ממאיר המתפתח מתאי שד, מקורם של רוב סוגי סרטן השד הם בצינוריות החלב אשר בשד (Ductal cancer) או בבלוטות ייצור החלב (Lobular cancer).

ניתן להבחין בין סרטן שד לא פולשני לבין סרטן שד פולשני.

מבנה השד, אונקוטסט, טיפול מותאם אישית בסרטן השד

סרטן שד לא פולשני

סרטן שד לא פולשני מכונה גם.in situ מצב בו תאי הגידול מוגבלים לדופן צינוריות החלב או לאוניות ייצור החלב, וטרם התפשטו לרקמה המקיפה את האונית או אל מחוץ לצינורית.

·         :DCIS – Ductal Carcinoma In Situ הינו גידול שד לא פולשני הממוקם בדופן צינוריות החלב. גידול מסוג זה הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של גידולי שד והוא מוגדר כגידול הנמצא בשלב מוקדם של התפתחותו, לפני שהפך לגידול פולשני. המשמעות של הצירוף “In Situ” היא שתאי הגידול עדיין מצויים בתוך צינוריות הפרשת החלב של השד ולא חדרו אל מעבר לרקמה זו. אבחנה של סרטן שד לא פולשני מסוג DCIS מהווה סכנת חיים רק לעתים נדירות ביותר. כחלק מתוכנית הטיפול, לרוב, נדרש ניתוח להסרת הגידול. לאחר מכן, עפ"י הערכת מידת הסיכון להופעה מחודשת של המחלה, ייתכנו הטיפולים הבאים:

כריתת שד מלאה (Mastectomy)

הקרנה חלקית או מלאה לשד בו נמצא הגידול 

טיפול הורמונלי מונע (בגידולים המציגים קולטנים לאסטרוגן ER+)

LCIS – Lobular Carcinoma In Situ גידול  שד לא פולשני שנקרא גם ניאופלזיה לובולרית Lobular neoplasia)) הממוקם באוניות ייצור החלב בתאים המצפים את אונות בלוטות החלב. ניאופלזיה לובולרית אינה מוגדרת כסרטן שד, אך מטופלות אלו מצויות בסיכון גבוה לפתח סרטן פולשני בהמשך החיים ולכן נדרשת תוכנית מעקב קפדנית.

סרטן שד לא פולשני אונקוטסט, טיפול מותאם אישית בסרטן השד

סרטן שד פולשני

סרטן שד פולשני הינו מונח המתאר גידול סרטני בתאי השד אשר התפשט אל הרקמה הסמוכה לצינורית או לאונית החלב, ועלול להתפשט לאזורים נוספים בגוף.

·        IDC – Invasive Ductal Carcinoma: הינו גידול שד פולשני שמקורו בצינורית החלב, אשר התפשט וחדר אל הרקמות הסמוכות – סוג זה , הינו הנפוץ ביותר מבין סוגי סרטן השד ומהווה כ-80% מכלל הגידולים הממאירים בשד.

·         :ILC – Invasive Lobular Carcinoma הינו גידול  שד שמקורו בבלוטות החלב (האוניות), אשר התפשט וחדר אל הרקמות הסמוכות – מהווה 10% מכלל הגידולים הממאירים של השד.

סרטן שד פולשני אונקוטסט, טיפול מותאם אישית בסרטן השד

תתי-סוגים אחרים של סרטן השד פחות נפוצים וכוללים גידולים מסוג דלקתי (Inflammatory Breast Cancer), Tubular Carcinoma, Cribriform Carcinoma, Mucinous Carcinoma ,Medullary Carcinoma,  Papillary Carcinoma ו- Micropapillary Carcinoma.

טיפול מותאם אישית בסרטן השד - אונקוטסט

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול. 

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן