סרטן ריאות תאים קטנים

סרטן ריאות מסוג תאים קטנים( (Small Cell Lung Cancer- SCLC, מתרחש כאשר תאים סביב הסמפונות (צינורות האוויר העוברות מקנה הנשימה לריאות) הנקראים תאים נוירואנדוקירניים מאבדים את השליטה על חלוקת התא ויוצרים מסת גידול. סרטן ריאות תאים קטנים מכונה גם “סרטן תאי שיבולת שועל” (Oat cell cancer) בשל צורת התאים הקטנים והשטוחים שלו.
סוג זה של סרטן הינו פחות נפוץ ומהווה כ – 15% מכלל מקרי סרטן הריאות. כמו כן, גידול זה נחשב לאגרסיבי יותר. הוא נוטה לשלוח גרורות בשלב מוקדם של המחלה ולרוב בעת האבחנה המחלה כבר מפושטת, דבר המשפיע על אופי הטיפול.
קיים קשר הדוק בין סוג זה של סרטן ריאות לבין עישון. למעלה מ- 95% מהמאובחנים בסרטן ריאות תאים קטנים חלו במחלה כתוצאה מעישון בהווה או בעבר, והסיכון ללקות במחלה זו גדל באופן מובהק עם כמות הסיגריות הנצרכות ביום, וכן נמצא בהתאמה מוחלטת למספר שנות העישון.

ישנם מספר דרכים לטפל בסרטן ריאות מסוג תאים קטנים:

• בחלק קטן מהחולים המחלה מאובחנת בשלב מאוד מוקדם (כ-3%), מטופלים אלו לעיתים קרובות עשויים להירפא ע"י ניתוח פולשני מינימלי, ולאחריו כימותרפיה וטיפול בהקרנות.
• במחלה עם התפשטות מוגבלת (שלב מחלה מוקדם), בדרך כלל מטפלים בשילוב של כימותרפיה והקרנות לחזה, כאשר מטרת הטיפול הינה ריפוי מלא.
• מרבית החולים מאובחנים עם מחלה מפושטת והטיפול הוא באמצעות כימותרפיה בלבד. הסיבה לכך היא כי הקרנות מכוונות רק לאזור אחד בגוף, ובכך אינן יעילות לטיפול בסרטן שהתפשט בכל הגוף. בסרטן ריאות תאים קטנים מפושט משתמשים בכימותרפיה להפחתת או ייצוב הסרטן בתקווה להאריך וכן לשפר את איכות החיים. גידולים מסוג סרטן ריאות תאים קטנים מגיבים טוב לכימותרפיה, עם זאת במרבית המקרים המחלה חוזרת ויש צורך בשינוי סוג הכימותרפיה שניתן למחלה.
• בין אם סרטן ריאות של תאים קטנים הינו מוגבל או מפושט, הוא עלול להתפשט למוח, לכן הטיפול עשוי לכלול קרינה למניעת אפשרות זו.
עד השנים האחרונות הטיפול בסרטן ריאות תאים קטנים לא השתנה, עם זאת בשנים האחרונות חלה התעוררות בחקר הטיפולים לסוג גידול זה וקיימים טיפולים אשר נמצאים היום בפיתוח ונבדקת גם יעילותה של אימונותרפיה בגידול זה.

Oncotest – רפואה מותאמת אישית

חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות למיפוי גנומי המתקדמות לסרטן, ביניהן את בדיקת ה-Guardatn360. Guardant360 הינה בדיקה גנומית מקיפה פורצת דרך מביופסיה נוזלית של חברת Guardant Health המיועדת לחולי סרטן עם גידולים מוצקים בשלב מחלה מתקדם, בייחוד לחולי סרטן ריאות. המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ללא הסיבוכים וההמתנה הכרוכה בביופסיה פולשנית נוספת ולכן יכול לסייע לקבלת החלטה טיפולית מהירה ומדויקת.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן