סרטן שד גרורתי

ניתן לסווג את שלבי מחלת סרטן השד  עפ"י מיקום והתפשטות המחלה ל- 3 קבוצות עיקריות: סרטן שד מוקדם, סרטן שד מתקדם מקומית וסרטן שד גרורתי.

סרטן שד מוקדם

סרטן שד מוקדם, מוגדר כאשר הגידול הסרטני בשד לא התפשט מעבר לרקמת השד, או התפשט בצורה מוגבלת למספר מצומצם של בלוטות לימפה בבית השחי בצמוד לשד. הטיפול העיקרי בשלב זה של המחלה, הוא לרוב ניתוח להסרת הגידול ולאחריו טיפול מונע/משלים/אדג’ובנטי. טיפול אדג’ובנטי הינו טיפול הניתן לאחר הניתוח לצורך מניעת חזרה עתידית של סרטן השד. הטיפול האדג’ובנטי עשוי לכלול טיפול מקומי בהקרנות, וטיפולים סיסטמיים: כימותרפיה, טיפול הורמונלי בסרטן השד, טיפול ביולוגי בסרטן השד או שילוב של כמה טיפולים. סיכויי ההחלמה של מרבית החולות עם סרטן שד שאובחנו בשלב מוקדם עם טיפול מתאים הוא מצוין. 

סרטן שד מתקדם מקומית

סרטן שד מתקדם מקומית, מוגדר כאשר הגידול בשד ההתפשט מעבר לשד ,אבל עדיין באזור השד בצורה נרחבת יותר, כמו למשל מעורבות נרחבת של בלוטות לימפה. במקרים כאלה המחלה עדיין ניתנת לריפוי, אולם סיכוי הריפוי נמוכים יותר בהשוואה לסרטן שד שאובחן בשלב מוקדם. גידולים אלו עשויים להיות נתיחים או שאינם נתיחים, ואז לרוב ניתן טיפול סיסטמי טרום ניתוחי, טיפול נאו אדג’ובנטי. במידה והגידול מתכווץ לאחר הטיפול הנאו אדג’ובנטי, עדיין יתכן הליך כירורגי להסרת הגידול.

סרטן שד גרורתי

סרטן שד גרורתי, מוגדר כאשר הגידול בשד הראשוני התפשט לאזורים מרוחקים בגוף ונמצאות גרורת שלו באברים אחרים כגון עצמות, כבד, מוח או ריאות. הטיפולים הרפואיים הקיימים כיום מסוגלים לעכב את התפשטות המחלה ואף לצמצמה, אך מחלה בשלב גרורתי אינה ניתנת לריפוי. מטרת הטיפול היא שליטה במחלה, הקלה על תסמינים, הארכת תוחלת החיים והשגת איכות חיים טובה.
הטיפולים בסרטן שד גרורתי כוללים טיפולים סיסטמיים :כימותרפיה, טיפולים ביולוגים מכווני מטרה, טיפולים הורמונליים ולאחרונה גם טיפולים אימונותרפיים וגם הקרנות מקומיות באזור גרורות לרוב כאשר הגרורת בעצמות. ההחלטה על אופי הטיפול נגזרת מהמצב הקליני של המטופל והמאפיינים הביולוגים של הגידול. למשל כאשר הגידול מבטא קולטנים להורמונים (אסטרוגן ו/או פרוגסטרון) ינתן טיפול אנטי הורמונלי או כאשר הגידול מבטא ביתר את הקולטן לחלבון גדילה אפידרמלי ה- HER2 יינתן טיפול ביולוגי מבוסס מעכבי HER2
גידולים עם מאפיינים הורמונליים נוטים להתפשט לעצמות, ולחולים עם התפשטות גרמית ניתנות תרופות נוספות על מנת לחזק את העצמות ולהפחית את הסיכון לשברים וכאבים.
טיפול קרינתי להקלת התסמינים נפוץ גם הוא.

טיפול מותאם אישית בסרטן השד - אונקוטסט

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) הינה הבדיקה הגנומית היחידה עם יכולת לנבא יעילות תוספת טיפול כימותרפי אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם המבטא קולטנים להורמונים ושלילי לHER2 . הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן