אדנוקרצינומה במעי הגס

אדנוקרצינומה של המעי גס הוא סוג של סרטן שמתחיל בבלוטות ההפרשה הממוקמות בשכבה הפנימית של המעי הגס ומטרתן לייצר ריר ולשמן את החלק הפנימי של המעי הגס והחלחולת. זהו הסוג הנפוץ ביותר של סרטן המעי הגס.

השכבה הרירית של מערכת העיכול

בחלקה הפנימי של מערכת העיכול קיימת רקמה בעלת מבנה ייחודי של בלוטות הפרשה. הבלוטות המיקרוסקופיות הללו מורכבות מתאים המסוגלים לייצר ולהפריש אל חלל המעי חומרים המשמשים לסיכת המעי על מנת לסייע בהפרשת חומרי הפסולת אל מחוץ לגוף. מאחר ורקמה זו מצויה במגע מתמיד עם חומרי הפסולת הנעים בחלל המעי ומאחר והיא עוסקת בהפרשה אינטנסיבית – היא רקמה המצויה בתהליך מתמיד של שחיקה והתחדשות. לאור זאת, קל להבין מדוע הרקמה המצפה את הדופן הפנימית של מערכת העיכול נוטה, בקלות יחסית, לייצר גידולים – שפירים או ממאירים, שמוצאם בתא יחיד שהחל להתחלק במהירות מוגזמת וממשיך לעשות כך ללא בקרה ועיכובים.

התפתחות פוליפים במעי הגס

פוליפ הוא השם המתאר צבר של תאים, גידול שעל פי רוב שפיר. בחלק קטן של המקרים, תהליך ההתרבות של התאים הופך “פרוע” ובלתי מבוקר ועלול להפוך את הפוליפ משפיר לממאיר. התיאוריה המבוססת כיום, אודות התפתחותם של גידולי המעי הגס, גורסת כי ראשיתו של כל גידול ממאיר בפוליפ שפיר וכי המחלה הסרטנית עשויה להימנע במקרים בהם מבוצעת כריתה של פוליפים במעי הגס בעודם שפירים וקטנים. בדיקת קולונוסקופיה מאפשרת לצפות ע"י צינור המצויד במצלמת וידאו לצורך בדיקה וויזואלית, בציפוי הפנימי של המעי הגס כולו על מנת להבחין בנוכחותם של פוליפים או גידולים חשודים ולכרותם במקרה הצורך. 

הגורם המדויק לסרטן המעי הגס אינו ידוע, אך קיימים גורמי סיכון מסוימים הקשורים מאוד למחלה, ביניהם מחלות מעיים דלקתיות כרוניות כגון קוליטיס וקרוהן, תזונה, עישון ושימוש כבד באלכוהול. כמו כן, אנשים עם תסמונות סרטן תורשתיות מסוימות או היסטוריה משפחתית עם נטייה מוגברת לפתח פוליפים גידולים שפירים/אדנומטיים (בעלי רקמה האופיינית לבלוטות) לאורך המעי הגס.

גידולים אחרים פחות נפוצים במעי הגס

  • גידולים ברקמת המשתית של מערכת העיכול (GIST – Gastrointestinal Stromal Tumors): גידולים אלו מתחילים להתפתח מתאי דופן המעי הגס המכונים תאים אינטרסטיציאליים ע"ש Cajal ועשויים להיות שפירים או ממאירים; אינם מתגלים במעי הגס לעיתים תכופות.
  • גידולים קרצינואידים: גידולים שמתחילים להתפתח מתאים מייצרי הורמונים.
רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן המעי הגס

בדיקת Oncotype DX® Colon Recurrence Score הינה בדיקה גנומית המספקת הערכה לגבי סיכון ההישנות של סרטן המעי הגס לאחר ניתוח, הן למטופלים עם סרטן המעי הגס בשלב II והן בשלב III A/B.

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן המעי הגס האישי שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

Oncotest מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן