סרטן שלפוחית השתן

  • ניתוח – ניתוח הוא הטיפול העיקרי בסרטן שלפוחית השתן בשלב מוקדם. הניתוח המקובל נקרא, TURBT – Trans Urethral Resection of a Bladder Tumor הסרת גידול בשלפוחית דרך השופכה. במידת הצורך, ניתן במקביל לטפל במספר גידולים.
  • גישות טיפוליות לאחר ניתוח – טיפול כימי או שטיפות עם BCG ישירות לתוך שלפוחית השתן יקבע לפי מאפייני הגידול . BCG (חיסון נגד שחפת) נצפה כטיפול יעיל לחלק מהגידולים השטחיים בשלפוחית השתן. מנגנון פעילות ה BCG מבוסס על הפעלת מערכת החיסון הגורם ל"הדלקות" של השלפוחית.
  • מעקב לאחר ניתוח – גם לאחר כריתה מלאה של הגידול בשלפוחית השתן קיים סיכון גבוה להישנות המחלה הנע בין 50-70%. לאור הסיכון הגבוה להישנות הגידול גם לאחר טיפול מניעתי, כל המטופלים שעברו כריתה של הגידול מחויבים להיות במעקב צמוד ואינטנסיבי הכולל באופן מסורתי בדיקות ציסטוסקופיה ובדיקה ציטולוגית של דגימת שתן. תדירות המעקב תלויה ברמת הסיכון להישנות ובהתקדמות הגידול. בגידולים שסווגו לסיכון גבוה (High Grade) הציסטוסקופיה והבדיקה הציטולוגית תתבצענה אחת לשלושה חודשים במשך שנתיים, אחת לחצי שנה לשלוש שנים נוספות ואחת לשנה לאחר מכן.

מעקב לאחר מחלת סרטן שלפוחית השתן

משטר המעקב המקובל המבוסס על ציסטוסקופיה וציטולוגיה, מעמיס על המערכת הרפואית ואינו נוח לחולה, הנאלץ לעבור בדיקה פולשנית תכופה, כדי לשלול חזרה של הגידול בשלפוחית. מרבית ציסטוסקופיות המעקב מתבצעות במרפאת חוץ, בהרדמה מקומית או טשטוש ולעיתים כרורות בתחושת אי נעימות. בנוסף, תיתכן תחושת כאב, רגישות בעת מתן שתן, או הופעת דם בשתן במשך כמה ימים. יתר על כן, בדיקת הציסטוסקופיה אינה מדייקת תמיד. לעתים הבודק מחטיא ולא מבחין בגידולים קטנים, ולעתים מזוהים בשלפוחית ממצאים חשודים לגידול בגינם החולה מופנה לביופסיה של השלפוחית אך מתגלים לבסוף כלא סרטניים.
האסטרטגיה השכיחה ביותר של מעקב אחר סרטן לא חודר שריר של שלפוחית השתן (NMIBC- Non–muscle-invasive Bladder Cancer) כוללת ציסטוסקופיה וציטולוגיה, הנחשבות לסטנדרט הטיפולי לביצוע המעקב, למרות המגבלות של כל אחת מהן. מעקב אמין אחר הישנות המחלה הוא מכריע, היות ואם המחלה מופיעה שוב, ניתן בדרך כלל לנתח ולהסיר את הגידול שוב – כל עוד הוא בשלב מוקדם.

טיפול בסרטן שלפוחית שתן גרורתי

אופן הטיפול בשלב מחלה גרורתית מורכב יותר, ומטרתו להאריך את הישרדות המטופל ושמירה על איכות חיים ככל האפשר. הטיפול בשלב הגרורתי כולל כימותרפיה, אימונותרפיה לסרטן וכן טיפולים ביולוגיים לסרטן ממוקדי מטרה.
הטיפולים הביולוגיים מהווים חלופה לטיפולי כימותרפיה, ועשויים להפחית תופעות לוואי ולהיות יעילים יותר. על מנת לזהות התאמה לטיפולים ממוקדים יש לבצע בדיקות גנומיות לסרטן של הגידול, קיימות כיום בדיקות גנומיות הממונות במסגרת סל הבריאות ובדיקות המתבצעות באופן פרטי כדוגמת בדיקת Tempus.

אונקוטסט - בדיקות להתאמת טיפול לסרטן שלפוחית השתן

חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות המתקדמות למיפוי גנומי לסרטן שלפוחית השתן לצורך התאמת טיפול חדשני באופן אישי למטופל.
בדיקת Tempus xT ובדיקת Guardant360 מאפשרות לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ולכן יכולות לסייע לקבלת החלטה טיפולית מושכלת ומדויקת.
באתר תמצאו מידע גם אודות התסמינים לסרטן שלפוחית השתן, סרטן בדרכי השתן, סימפטומים לסרטן שלפוחית השתן, טיפול חדשני בסרטן, טיפול בדיקה גנטית לסרטן תורשתי ועוד.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן