בדיקה מולקולרית סרטן

בדיקה מולקולרית לסרטן היא למעשה מונח כוללני למספר רב של בדיקות המתבצעות על דגימה מרקמת הגידול הסרטני הנלקחת בביופסיה או בניתוח או מדגימת דם של המטופל באמצעות ביופסיה נוזלית. מטרת הבדיקות לסייע לאבחון סוג הגידול, קביעת חומרת המחלה ולאפשר טיפול מותאם אישית בסרטן. בעזרת הבדיקות המולקולריות ניתן לבדוק שינויים גנטיים (מוטציות) שהתרחשו בגנים או שינויים ברמת הביטוי של חלבונים מסוימים. תחום הבדיקות המולקולריות הינו תחום אשר עבר מהפך בשנים האחרונות והוא מאפשר התאמת טיפול יעיל והארכת חיים לחולי סרטן.

הבדיקות המולקולריות לרוב מתבצעות באופן שגרתי במעבדה הפתולוגית של המרכז הרפואי על ידי גורמים מיומנים ועל ידי מכשור מתקדם והן הכרחיות לצורך קבלת החלטות של הצוות הרפואי המטפל. במקרים מסוימים, קיים צורך בבדיקת מולקולרית מיוחדת, אשר אינה מבוצעת בישראל וניתן לבצע אותה במעבדה מתקדמת מחוץ לישראל.

חברת אונקוטסט תומכת בבדיקות מולקולריות מתקדמות בביצוע מקומי במעבדות הפתולוגיות בישראל וכן מציעה בדיקות מולקולריות המבוצעות במעבדות בחו"ל לצורך קבלת החלטה טיפולית מושכלת בסוגי גידולים שונים ובשלבי מחלה שונים.

דוגמאות לבדיקות מולקולריות שחברת אונקוטסט מציעה למטופלים:

  1. בדיקת Oncotype DX Breast Cancer אונקוטייפ שד – מיועדת לחולות המאובחנות עם סרטן שד– בשלב מחלה מוקדם חיובי להורמוניםHR  חיובי ושליליות לקולטן HER2 לצורך החלטה טיפולית אישית לכל מטופל.
  2. בדיקת  Oncotype DX Colon Cancer Assay אונקוטייפ מעי הגס – המיועדת לחולים המאובחנים עם סרטן מעי הגס בשלב מחלה II או III לצורך תכנון הטיפול לכל מטופל.
  3. בדיקת  Genomic Prostate Score GPS – המיועדת לחולים המאובחנים עם סרטן הערמונית בדרגת סיכון נמוכה או נמוכה/ בינונית לצורך תכנון הטיפול לכל מטופל.
  4. בדיקת אונקוטייפ מאפ לסרטן מוצק Oncotype MAP – המיועדת לחולים המאובחנים עם סרטן מוצק גרורתי לצורך התאמת טיפול אישי לכל מטופל.
  5. בדיקת טמפוס Tempus xTמיועדת לחולים המאובחנים עם גידולים סולידיים או ממאירויות המטולוגיות בשלבי מחלה מתקדמים הכוללת השוואה לרקמה בריאה ואנליזת רנ"א לצורך החלטה טיפולית אישית לכל מטופל.
  6. בדיקת ביופסיה נוזלית– מיועדת לחולים המאובחנים עם גידולים סולידיים בשלבי מחלה מתקדמים לצורך החלטה טיפולית אישית לכל מטופל מדגימת דם פשוטה ללא צורך בביופסיה פולשנית.

אונקוטסט רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם מחלת הסרטן

חברת אונקוטסט מציעה את הבדיקות המתקדמות למיפוי גנומי לסרטן לצורך התאמת טיפול חדשני באופן אישי למטופל. הבדיקות מיועדות לחולי סרטן עם גידולים מוצקים או ממאירויות המטולוגיות בשלבי מחלה מתקדם. המידע המתקבל מהבדיקות מאפשר לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ולכן יכול לסייע לקבלת החלטה טיפולית מושכלת ומדויקת. 

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן