סרטן המעי הגס סיכויי החלמה

סיכויי ההחלמה מסרטן המעי הגס עולים ככל שהאבחנה נעשית בשלב מחלה מוקדם יותר ולכן קיימת חשיבות רבה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.

שיעור ההישרדות - סרטן המעי הגס

סיכויי ההחלמה מתורגמים למושג הנקרא שיעור ההישרדות, כלומר מה אחוז האנשים שעדיין בחיים לאחר פרק זמן מסוים (בדרך כלל 5 שנים) לאחר האבחון הראשוני עם אותו סוג של סרטן באותו שלב מחלה. שיעור ההישרדות אינו מושג אישי ואינו מעיד על סיכויי ההחלמה האישיים של המטופל, אלא מתבסס על אנאליזה של נתונים סטטיסטים ממחקרי מעקב ארוכי טווח של מספר גדול של אנשים שחלו בסרטן. אנאליזה זו מספקת אומדן לסבירות שלאחר הטיפול המטופל יישאר בחיים.  

סרטן המעי הגס - מהו שיעור ההישרדות היחסי ב-5 שנים?

שיעור הישרדות יחסי משווה חולים עם אותו סוג ואותו שלב של סרטן לאנשים בכלל האוכלוסייה. לדוגמא, אם שיעור ההישרדות היחסי ב- 5 שנים לשלב מסוים של סרטן המעי הגס או החלחולת הינו 80%, המשמעות היא שאנשים הסובלים מסרטן זה הם בעלי סיכוי של סביב ה- 80% לחיות לפחות 5 שנים  מרגע האבחון של סרטן המעי הגס, בהשוואה לאנשים ללא סוג זה של סרטן.

סרטן המעי הגס - מהו מקור הנתונים לקביעת שיעור הישרדות?

הנתונים מסתמכים על מידע ממאגר ה- SEER האמריקאי (Surveillance, Epidemiology, and End Results) של המכון הלאומי לסרטן (National Cancer Institute). 

מאגר ה- SEER עוקב אחר שיעור ההישרדות היחסי ב-5 שנים של חולים עם סרטן המעי הגס והחלחולת בארצות הברית, בהתבסס על מידת התפשטות הסרטן, כלומר עפ"י חלוקה של שיעורי ההישרדות לפי מידת התקדמות המחלה:

  • סרטן מעי גס מקומי: אין שום סימן לכך שהסרטן התפשט מחוץ למעי הגס. כאשר הגידול נמצא רק במעי הגס, שיעור ההישרדות ב- 5 שנים עומד על 90%.
  • סרטן מעי גס אזורי: הסרטן התפשט מחוץ למעי הגס למבנים סמוכים או לבלוטות הלימפה. שיעור ההישרדות ב- 5 שנים עבור חולים המאובחנים עם סרטן מעי הגס אזורי עומד על 71%. 
  • סרטן מעי גס מפושט: הסרטן התפשט לחלקים מרחוקים של הגוף כמו הכבד, הריאות או בלוטות הלימפה הרחוקות. שיעור ההישרדות ב- 5 שנים עבור חולים המאובחנים עם סרטן מעי הגס מרוחק עומד על 14%. 

סרטן המעי הגס - כאשר קוראים את נתוני ההישרדות חשוב להבין:

  • נתונים אלה חלים רק על שלב המחלה בעת האבחון הראשוני. הם לא חלים בשלב מאוחר יותר במידה והגידול גדל, התפשט או חזר לאחר הטיפול.
  • שיעורי ההישרדות מחולקים על פי מידת התפשטות הסרטן, אך לא לוקחים בחשבון נתונים נוספים כגון גיל, מצב בריאותי כללי, סוג גידול, פרמטרים קליניים-פתולוגים, עד כמה הגידול מגיב לטיפול, האם הגידול הוא בצד שמאל או ימין של המעי הגס וגורמים אחרים היכולים להשפיע על שיעור ההישרדות האישי.
  • חולים חדשים המאובחנים כיום עם סרטן המעי הגס עשויים להיות בעלי שיעורי הישרדות טובים יותר מכפי שנתונים אלה מראים היות ונתונים אלה מבוססים על מטופלים שאובחנו וטופלו לפחות חמש שנים קודם לכן (אנשים שאובחנו כחולי סרטן המעי הגס בין השנים 2009 ל-2015) והטיפולים משתפרים כל הזמן.
רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן המעי הגס

בדיקת Oncotype DX® Colon Recurrence Score הינה בדיקה גנומית המספקת הערכה לגבי סיכון ההישנות של סרטן המעי הגס לאחר ניתוח, הן למטופלים עם סרטן המעי הגס בשלב II והן בשלב III A/B.

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן המעי הגס האישי שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

באתר אונקוטסט תמצאו מידע רחב אודות בדיקות לסרטן המעי הגס, בדיקה גנטית לסרטן המעי הגס, טיפול חדשני בסרטן המעי הגס, טיפול ביולוגי בסרטן המעי הגס, טיפול תרופתי בסרטן המעי הגס טיפול כימותרפי בסרטן המעי הגס, אדנוקרצינומה במעי הגס, סרטן המעי הגס בגיל צעיר ועוד.

Oncotest מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן