סרטן הערמונית – מידע

סרטן הערמונית הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים. מדי שנה, מאובחנים כ- 2,000 חולים חדשים עם סרטן הערמונית בישראל. נוכחות של תאים סרטניים בערמונית הינו מצב שכיח יחסית, בניגוד למחלות סרטן אחרות והגידול בערמונית יכול להישאר ללא שינוי לאורך זמן ממושך. לכשליש מהגברים מעל גיל 50, ולכמעט לכל הגברים מעל גיל 80, קיימים תאים סרטניים בערמונית. סרטן הערמונית מתפתח לרוב בקצב איטי ובמיעוט המקרים, המחלה עלולה להתפתח במהירות, ואף להתפשט לאיברים אחרים מחוץ לקופסת הערמונית, בעיקר לעצמות. מכיוון שמרבית הגברים המאובחנים בשלב מוקדם של המחלה מצויים בסיכון קליני נמוך מלפתח מחלה מסכנת חיים, חשוב להכיר את דרכי האבחון למחלה, את הכלים להערכת מידת האגרסיביות של הגידול ואת הכלים להתאמת הטיפול בכל שלבי המחלה.

אנטומיה של בלוטת הערמונית

בלוטת הערמונית (פרוסטטה) נמצאת במערכת הרבייה הגברית ועיקר תפקידה הוא ייצור נוזל הזרע (חומר שמסייע בהולכת הזרע אל מחוץ לגוף), המתערבב עם הזרע המיוצר באשכים. הערמונית מייצרת גם חלבון בשם "אנטיגן הערמונית" (PSA – Prostate Specific Antigen) המסייע לזרימה הנוזלית. חלבון ה PSA מיוצר באופן בלעדי על ידי תאים של בלוטת הערמונית ולכן הוא מהווה סמן ייחודי לשינויים שמתרחשים בערמונית.
הערמונית, שגודלה לרוב כגודל אגוז גדול, ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן ולפני הרקטום (החלחולת). מקיפה את צינורית השופכה (המעבירה את השתן משלפוחית השתן אל הפין) ועטופה בשכבת שרירים וסיבים. הטסטוסטרון, הורמון המין הגברי, המיוצר באשכים, אחראי על פעולת תאי הערמונית ועל תהליך הגדילה של הבלוטה.

עם השנים, התאים שמרכיבים את בלוטת הערמונית עלולים לגדול בצורה בלתי מבוקרת, וכך לגרום להיווצרות גידול. הגידולים יכולים להיות שפירים (לא ממאירים), או ממאירים (סרטניים). גידולים שפירים מכונים גם BPH –Benign Prostatic Hyperplasia.
סרטן ממאיר של הערמונית בדרך כלל הינו גידול המתפתח בצורה איטית ביותר. ישנם חולים שלא קיבלו טיפול וחיו שנים רבות, ישנם חולים רבים בסרטן הערמונית שקיבלו טיפול רפואי ונרפאו לחלוטין ממחלתם, וישנם מעט חולים שלמרות שטופלו, לא הגיבו לטיפולים.

טיפול מותאם אישית בסרטן הערמונית - אונקוטסט

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן ערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינונית.
המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן