סרטן הוושט תסמינים

רוב האנשים הסובלים מסרטן הוושט מאובחנים בעקבות הופעת תסמינים. נדיר שאנשים ללא תסמינים מאובחנים כסובלים מסרטן זה. כאשר זה אכן קורה, הסרטן נמצא בדרך כלל במקרה בשל בדיקות שנעשו לבעיות רפואיות אחרות.

עם זאת, רוב סוגי סרטן הוושט אינם גורמים לתסמינים עד שהגיעו לשלב מתקדם, כאשר קשה יותר לטפל בהם.

התסמינים השכיחים ביותר של סרטן הוושט הם:

התסמינים השכיחים ביותר של סרטן הוושט הם:

  • בעיות בליעה
  • כאב בחזה
  • ירידה במשקל
  • צְרִידוּת
  • שיעול כרוני
  • הֲקָאָה
  • כאבי עצמות (אם הסרטן התפשט לעצם)
  • דימום לתוך הוושט

 

דימום לתוך הוושט

דם זה עובר דרך מערכת העיכול, מה שעלול להפוך את הצואה לשחורה. עם הזמן אובדן דם זה יכול להוביל לאנמיה (רמות נמוכות של תאי דם אדומים), מה שעלול לגרום לאדם להרגיש עייף.

קיום אחד או יותר מהתסמינים לא אומר שיש לך סרטן הוושט. למעשה, סביר יותר שרבים מהתסמינים הללו נגרמים כתוצאה ממצבים אחרים. ובכל זאת, אם יש לך אחד מהתסמינים האלה, במיוחד בעיות בליעה, חשוב לבדוק אותם על ידי רופא, כך שניתן יהיה למצוא את הסיבה ולטפל במידת הצורך.

 

בעיות בליעה

התסמין השכיח ביותר של סרטן הוושט הוא בעיה בבליעה (הנקראת דיספגיה). זה יכול להרגיש כאילו האוכל תקוע בגרון או בחזה, ואף יכול לגרום למישהו להיחנק מהאוכל שלו. זה לעתים קרובות מתחיל בצורה מתונה, ובהמשך מחמיר עם הזמן ככל שהסרטן גדל והפתח בתוך הוושט קטן יותר.

כאשר הבליעה הופכת קשה יותר, אנשים משנים לעיתים קרובות את תזונתם ואת הרגלי האכילה מבלי לשים לב לכך. הם לוקחים ביסים קטנים ולועסים את מזונם בזהירות ובאיטיות רבה יותר. ככל שהסרטן גדל, הבעיה יכולה להחמיר. לאחר מכן אנשים עלולים להתחיל לאכול מזון רך יותר שיכול לעבור דרך הוושט ביתר קלות. הם עשויים להימנע מלחם ובשר, מכיוון שמאכלים אלה בדרך כלל נתקעים. בעיית הבליעה עלולה אף להיות גרועה מספיק בכדי שאנשים מסוימים יפסיקו לאכול מזון מוצק לחלוטין ולעבור לתזונה נוזלית. אם הסרטן ממשיך לגדול, בשלב מסוים אפילו נוזלים יהיו קשים לבלוע.

כדי לעזור להעביר מזון דרך הוושט, הגוף עושה יותר רוק. זה גורם לכמה אנשים להתלונן על העלאת הרבה ריר סמיך או רוק (יריקה).

 

כאב בחזה או כאב בבליעה

לפעמים, לאנשים יש כאבים או אי נוחות בחלק האמצעי של החזה. חלק מהאנשים חשים תחושת לחץ או צריבה בחזה. תסמינים אלה נגרמים לעתים קרובות יותר מבעיות אחרות מלבד סרטן, כגון צרבת, ולכן הם נתפסים לעתים רחוקות כסימן לכך שאדם עלול לחלות בסרטן.

בליעה עלולה להפוך לכואבת אם הסרטן גדול מספיק כדי להגביל את מעבר המזון דרך הוושט. המונח הרפואי לבליעה כואבת הוא אודינופגיה. הכאב עשוי להיות מורגש מספר שניות לאחר הבליעה, כאשר מזון או נוזלים מגיעים לגידול ומתקשים לעקוף אותו.

 

ירידה במשקל

אנשים רבים הסובלים מסרטן הוושט חווים ירידה בלתי מכוונת במשקל. זה קורה מכיוון שבעיות הבליעה שלהם מונעות מהן לאכול מספיק כדי לשמור על משקלן. הסרטן עשוי גם להקטין את התיאבון ולהגביר את חילוף החומרים שלהם.

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הוושט

חברת אונקוטסט, רניום, מציעה את הבדיקות המובילות בעולם להתאמת טיפולים חדשניים לסרטן.בדיקת Tempus xT, בדיקת Oncotype MAP ובדיקת Guardant360  יכולות לסייע לחולי סרטן הוושט עם מחלה מפושטת לצורך קבלת מידע על אפשרויות הטיפול העומדות בפניהם.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם מחלת הסרטן.

המידע תורגם מתוך אתר:

https://www.cancer.org/cancer/esophagus-cancer/detection-diagnosis-staging/signs-and-symptoms.html

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן