טיפול חדשני בסרטן הריאות

עולם הרפואה נמצא כיום בעיצומה של מהפכה בטיפול בסרטן. קיימת מגמה הולכת וגוברת למעבר מטיפול אחיד וכוללני לכל חולי סרטן הריאות ולכל סוגי הסרטן (One Drug Fits All) לטיפול אישי ממוקד ומותאם לכל חולה על פי מאפייניו הייחודיים של הגידול הסרטני (Personalized Medicine).
עיקר ההתקדמות מונעת מהבנת ההתמודדות הטבעית של הגוף עם מחלת הסרטן והשינויים המתרחשים בתאים הגורמים להפיכתם לתאים סרטניים. כפי שחייט מתאים חליפה לאדם מסוים על פי מידותיו, כך ניתן להתאים כיום טיפול לכל מטופל על פי המאפיינים המולקולריים של הגידול שלו. מאפיינים מולקולריים מתייחסים לשינויים ברמת הדנ"א, הרנ"א או החלבון שהתרחשו בתאים הסרטניים. אותם מאפיינים מולקולריים ניתנים לזיהוי כיום בבדיקות פורצות דרך המכונות בדיקות גנומיות מקיפות ובעזרתן ניתן להתאים טיפולים יעילים למטופל.

אימונותרפיה סרטן ריאות

אחד מסוגי הטיפולים החדשניים שפותחו בשנים האחרונות הם הטיפולים המגייסים את מערכת החיסון הטבעית של הגוף להתמודד עם הסרטן הנקראים טיפולים אימונותרפיים. טיפולים מסוג זה מאפשרים לגוף להיאבק בגידול הסרטני בצורה מערכתית ויסודית הכוללת את הגידול הראשוני וגרורותיו. הודות להצלחה הגדולה של אימונותרפיה לסוגי גידולים שונים, הטיפולים הפכו לטיפול המקובל בחלק מהגידולים בשלבים שונים בין היתר לטיפול בסרטן ריאות. עם זאת, מצאו כי טיפול זה אינו מתאים לכל חולה, לקריאה עבור אלו חולים עשויה אימונותרפיה להיות יעילה, הכנסו לקישור אימונותרפיה סרטן ריאות.
הודות לכניסת הטיפולים החדשים הכוללים טיפולים ממוקדי מטרה ואימונותרפיה חלה הארכה משמעותית בתוחלת החיים ובאיכות החיים של חולי סרטן ריאות. מטרת הטיפולים החדשניים במקרים מסוימים להוביל לריפוי ובמקרים מסוימים להפוך את מחלת הסרטן למחלה כרונית.

בדיקות גנומית בהתאמה אישית לטיפול בסרטן הריאות

לכן, קיימים מחקרים רבים, בעיקר בסרטן ריאות, הבודקים טיפולים המאפשרים להתמודד עם מצב בו הגידול פיתח עמידות לטיפול מסוים ונדרש קו טיפולי נוסף. בדיקה גנומית מקיפה פורצת דרך מבוססת על דגימת דם הנקראת ביופסיה נוזלית יכולה לאתר את אותם מנגנוני עמידות לטיפול באופן מהיר ומדויק ובכך לאפשר קו טיפולי יעיל נוסף.
כמות הטיפולים החדשים לסרטן, ובפרט לסרטן ריאות, הולכת וגדלה, רק בחודש מאי 2020, נרשמו 7 טיפולים חדשים לסרטן הריאות במנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA. תרופות עתידיות רבות נחקרות בניסויים רפואיים וזמינות למטופלים במסגרת מחקר.
בשל כך, עולה גם הצורך בבדיקה גנומית מקיפה שתאפשר לזהות את השינויים בתאים הסרטניים של כל מטופל ולהתאים לו את הטיפול היעיל עבורו. ואכן, האיגודים המקצועיים, ממליצים במפורש על ביצוע בדיקה גנומית מקיפה מבוססת "פרופיל מולקולרי רחב" במבחן אחד בשלב האבחון הראשוני ובעת התקדמות מחלה כדי למצות את איתור המוטציות בחולי סרטן ריאות להכוונת הטיפול.
שוחחו עם הרופא המטפל שלכם אודות בדיקה גנומית מקיפה של Tempus xT או Guardant360 להתאמת טיפול מותאם אישית בסרטן ריאות ועל אימונותרפיה סרטן ריאות.

Oncotest – רפואה מותאמת אישית

חברת Oncotest מציעה את הבדיקות למיפוי גנומי המתקדמות לסרטן, ביניהן את בדיקת ה-Guardatn360. Guardant360 הינה בדיקה גנומית מקיפה פורצת דרך מביופסיה נוזלית של חברת Guardant Health המיועדת לחולי סרטן עם גידולים מוצקים בשלב מחלה מתקדם, בייחוד לחולי סרטן ריאות. המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר לזהות את השינויים שהתרחשו בתאי הגידול ללא הסיבוכים וההמתנה הכרוכה בביופסיה פולשנית נוספת ולכן יכול לסייע לקבלת החלטה טיפולית מהירה ומדויקת.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן