להבין את תוצאות בדיקת Genomic Prostate Score

לא כל סוגי סרטן הערמונית הם זהים. חשוב שאתה והרופא המטפל שלך תבחנו את האפשרויות הטיפוליות, על מנת לבחור את האפשרות הטיפולית המתאימה ביותר עבורך. 

תוצאות בדיקת GPS Genomic Prostate Score (דוח GPS) יכולות לסייע לך ולרופא המטפל שלך להבין בצורה טובה יותר את הסבירות למחלה אגרסיבית, וכך לסייע בקבלת החלטות על אופן הטיפול בסרטן הערמונית בביטחון רב יותר.

מתי תקבלו את תוצאות בדיקת GPS?

לאחר כשבועיים, הרופא המטפל שלך יקבל את תוצאות בדיקת GPS הכוללת את רמת הסיכון לפתולוגיה חמורה, הסיכון לתמותה מסרטן הערמונית והסיכון לפתח גרורות תוך 10 שנים.

תוצאת בדיקת GPS

דירוג ה GPS של בדיקת Genomic Prostate Score מוצג כמספר בטווח של 0-100, שהינו  שקלול רמת הביטוי של 17 גנים נבחרים ברקמת הגידול שנדגם בביופסיה. 

בדוגמה שלהלן, דירוג GPS 15, של מטופל עם סרטן בערמונית המסווג עם גידול בדרגת סיכון נמוכה מאד.

 

תוצאת בדיקת Oncotype DX GPS – אונקוטסט בדיקות גנומיות לסרטן הערמונית

רמת הסיכון האישית שלך

דוח תוצאות הבדיקה יכלול מספר מדדים קליניים המגדירים את הסיכון האישי שלך ל:

  • תמותה מסרטן הערמונית: בדוח לדוגמה שלהלן, הסיכון לתמותה מסרטן הערמונית תוך 10 שנים הוא קטן מ <1%.

  • גרורות: בדוגמה זו, הסיכון לפתח גרורות (התפשטות של הסרטן מעבר לבלוטת הערמונית) תוך 10 שנים הוא כ-1%.

  • פתולוגיה חמורה: בדוגמה זו, הסיכון למחלה אגרסיבית (פתולוגיה חמורה) הוא כ-18%. מאחר שסיכון זה הוא נמוך, המחלה ככל הנראה לא תתקדם בקצב מהיר.

 

תוצאת בדיקת Oncotype DX GPS – אונקוטסט בדיקות גנומיות לסרטן הערמונית

כיצד להשתמש בתוצאות בדיקת GPS?

עם קבלת התוצאות, אתה והרופא המטפל שלך יכולים להסתייע בתוצאות דירוג ה-GPS ככלי עזר בבחינת אפשרויות הטיפול שלך ובקבלת ההחלטה האישית הטובה ביותר עבורך. 

קבלת ההחלטה הטיפולית מבוססת על:

  • הערכת דרגת הסיכון הכללית שלך על בסיס נתונים קליניים ופתולוגיים כמו רמת ה-PSA, דירוג גליסון, שלב ה-T ותוצאות ה-GPS .

  • גילך, מצב בריאותך הכללי ואורח החיים שלך.

 

לדוגמה, ככל שהדירוג הגנומי של הגידול בערמונית נמוך יותר, כך הסיכון למחלה אגרסיבית נמוך יותר ורמת הסיכון שלך נמוכה. תכנית מעקב פעיל לסרטן הערמונית יכולה להיות הגישה הטיפולית המועדפת עבורך. באמצעות תוכנית זו הכוללת ביקורים תכופים ובדיקות סדירות, אתה עשוי לדחות או אף למנוע את תופעות הלוואי של טיפול מקומי מיידי בסרטן הערמונית המשנות את איכות החיים, זאת ללא פגיעה בסיכוי שלך להישרדות ארוכת טווח. 

מנגד, ככל שהדירוג הגנומי של הגידול בערמונית גבוה יותר, כך הסיכון למחלה אגרסיבית גבוה יותר ורמת הסיכון שלך עלולה להיות גבוהה. טיפול מקומי מיידי, ניתוח להסרת הגידול בבלוטת הערמונית ו/או טיפול בקרינה בסרטן הערמונית יכול להיות הגישה הטיפולית המועדפת עבורך. 

 

 

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם סרטן הערמונית

בדיקת Genomic Prostate Score (GPS), הבדיקה הגנומית היחידה שפותחה ותוקפה עבור גברים שאובחנו עם סרטן הערמונית בדרגת סיכון נמוכה ונמוכה בינוניתה

המידע המתקבל מהבדיקה מאפשר הבנה ברורה יותר לגבי רמת הסיכון של סרטן הערמונית שלך ולכן יכול לסייע לך ולרופא שלך לקבל החלטות מדויקות יותר על אפשרויות הטיפול העומדות לרשותך בביטחון רב יותר.

אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם סרטן הערמונית.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן