לראשונה בישראל: Guardant360, ביופסיה נוזלית – בדיקת דם המזהה מוטציות סרטניות ללא צורך בביופסיה מהגידול עצמו

  • הבדיקה מיועדת לחולים בסרטן גרורתי הממשיך להתקדם תחת טיפול קיים או לחולים שהביופסיה מהגידול אינה אפשרית או אינה מספקת

  • הבדיקה מרצפת 70 גנים באופן מלא וכך מצליחה לזהות גם מוטציות נדירות שגורמות לצמיחת הגידול ולעמידות שלו כנגד הטיפול

  • הבדיקה מאפשרת להתאים במדויק את הטיפול הממוקד והמתאים ביותר בכל שלב של מחלה מתקדמת מבלי לסכן את המטופל בפרוצדורות פולשניות חוזרות

  • הבדיקה החדשנית משמשת כיום אונקולוגים מובילים בארה”ב ותוצע לראשונה בישראל ע”י חברת אונקוטסט טבע, מבית טבע ישראל

בדיקת דם חדשנית, Guardant360 , פורצת דרך חדשה, יעילה ובטוחה, לטיפול בחולי סרטן עם גידולים מוצקים ויסצרליים או גרורות אשר אינם מגיבים לטיפול התרופתי הניתן להם. הבדיקה המתבצעת באמצעות טכנולוגיה של “ביופסיה נוזלית(איתור ומיפוי מקטעי DNA מהגידול אשר משתחררים אל זרם הדם) ומאפשרת להתאים טיפול ממוקד למוטציות השונות שאותרו מבלי שהמטופל יאלץ לעבור ביופסיות פולשניות חוזרות מהגידול עצמו.

רפואה מותאמת אישית לחולי סרטן

בעקבות הסכם בלעדי שחתמה “טבע ישראל” עם מפתחת הבדיקה – חברת Guardant Health האמריקאית, תציע חברת “אונקוטסט טבע” את הבדיקה בישראל ותהיה אחראית על שיווק מארזי הבדיקה, לקיחת דגימות הדם ושיפוי המטופלים. דגימות הדם ישלחו לפיענוח במעבדות חברת Guardant Health ברדווד סיטי, קליפורניה.

ד”ר ליאור שושן גוטמן, מנהלת אונקוטסט טבע: “טכנולוגיית  Guardant360, המצטרפת אל סל הבדיקות המולקולריות והגנומיות שמציעה “אונקוטסט טבע”, מקדמת באופן משמעותי ביותר את תחום הרפואה המותאמת אישית בחולי סרטן . היכולת לאבחן באופן לא פולשני התפתחותן של מוטציות נרכשות בגידולים עמידים וגרורתיים, תאפשר לרופאים להתאים לחולים את הטיפול התרופתי היעיל ביותר עבורם בכל שלב של המחלה, מבלי שיאלצו לעבור פרוצדורות פולשניות.  במקביל לשיווק הבדיקה בישראל, “אונקוטסט טבע” תפעל בשיתוף אונקולוגים ישראלים לתיעוד ראיות התומכות ביתרונות הקליניים והכלכליים של Guardant360 לחולים, לרופאים ולמערכת הבריאות בישראל.

להבדיל מטכנולוגיות ctDNA אחרות, Guardant360מסוגלת לאתר באופן סימולטני את כל סוגי המוטציות המומלצים בהנחיות באמצעות בדיקה אחת בלבד.  Guardant360 היא הבדיקה היחידה שמרצפת באופן מלא 70 גנים ומצליחה לאתר מוטציות מכל ארבעת הסוגים האפשריים: מוטציות נקודתיות, חסרים ותוספות של מקטעי גנים, שיכפול גנים ואיחויים בין גנים. הריצוף המלא ברמת רגישות גבוהה של 0.1% (זיהוי המוטציה גם אם מצויה במולקולה 1 מתוך 10,000) מייצר פרופיל גנומי מדויק של הגידול בכל שלב של הטיפול ומאפשר איתור של מוטציות נדירות אשר בדיקות ctDNA אחרות עלולות להחמיץ. על בסיס תוצאות הבדיקה הרופאים מקבלים דוח מפורט הכולל מיפוי של השינויים הגנומיים ורשימת טיפולים מותאמים אישית. הדו”ח כולל הן טיפולים שאושרו על-ידי ה-FDA והן טיפולים חדשניים לסרטן ומבטיחים הנמצאים עדיין בשלב ניסויים קליניים והמטופלים יכולים להשתלב בהם.

טיפול חדשני בסרטן

פרופ’ ניר פלד, מנהל המרכז לרפואה מותאמת אישית וראש המרפאה לגידולי חזה ממאירים במרכז הסרטן דוידוף, בי”ח בילינסון, מרכז רפואי רבין: “שוב ושוב אנו מתרשמים מהרגישות ורמת הדיוק הגבוהה של הטכנולוגיה הזו שלוכדת בקלות ובמהירות מוטציות נדירות בדמו של החולה. אין עוררין שזו אחת הטכנולוגיות ששינו את פני האונקולוגיה כיום. יודגש כי בדיקה זו אינה כלולה בסל התרופות והבדיקות”.

פרופ’ תמר פרץ, רופאה אונקולוגית בכירה המתמחה בסרטן השד, בי”ח האוניברסיטאי “הדסה”, ירושלים: “זוהי אחת מפריצות הדרך הגדולות ביותר בתחום הגנומיקה של הסרטן. היא מאפשרת לנו לאתר במדויק מוטציות סרטניות ללא צורך בביופסיה. כעת אנו יכולים להתמודד עם המכשול הגדול ביותר בטיפול בסרטן: התקדמות המחלה ועמידותה. ניטור הטיפול וזיהוי העמידות הנרכשת בשלב מוקדם יאפשרו לנו לטפל בטווח השלם של ההטרוגניות השיבוטית של המחלה באופן מדויק יותר בזמן אמת.”

ביופסיה נוזלית Guardant360

טכנולוגיית Guardant360 היא “הביופסיה הנוזלית” הראשונה בעולם שזכתה לאישור רגולציית המעבדות האמריקאיות ( CLIA) ומשווקת באופן מסחרי. Guardant360 עברה תיקוף אנליטי וקליני מקיפים והיא נתמכת בפרסומים של מרכזי הסרטן המובילים בעולם. כיום, עלות בדיקת  Guardant360 כיום כ-5,900$.

הלמי אלטוקהי, שותף בהקמת Guardant Health ומנכ”ל החברה: “אנו נרגשים לשתף פעולה עם טבע ומצפים שהבדיקות והטכנולוגיה שלנו יעזרו ליותר חולים. חולים הנאבקים בסרטן מתקדם לא צריכים לעבור פרוצדורות מסוכנות על מנת לקבל את המידע הטוב ביותר על מחלתם”.

אודות Guardant Health

Guardant Health  מתמקדת בטכנולוגיות אבחון פורצות דרך המסוגלות להפוך את הסרטן מרוצח שקט למחלה הניתנת לניהול. החברה הוקמה ב-2012 על-ידי צוות של יזמים סדרתיים בעלי התמחות בריצוף של הדור הבא, גנומיקה של תא בודד ודיאגנוסטיקה של סרטן. הצוות מחויב לשיפור בריאות החולים באמצעות טכנולוגיה המספקת מענה לצרכים אונקולוגיים הקיימים כבר שנים רבות.

אודות אונקוטסט-טבע ישראל

אונקוטסט-טבע, המנוהלת ע”י ד”ר ליאור שושן גוטמן, הינה חלוצת תחום הרפואה המותאמת אישית בישראל מזה כשני עשורים, מתמקדת אונקוטסט-טבע בזיהוי גישות חדשניות לאבחנה של מחלות ממאירות וחיזוי מהלך המחלה, על פי הפרופיל הגנטי הייחודי של החולה ושל תאי הגידול, והתאמה מדויקת ואפקטיבית יותר של כיווני הטיפול. אונקוטסט טבע, פועלת מאז 1998 מול המעבדות המתקדמות בעולם ופעילותה מתמקדת באיתור גורמי סיכון להופעת תסמונות גנטיות/משפחתיות ובתכנון אופטימלי של טיפולים בהתאם לאבחון מדויק של המחלה וצפי מהלכה.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן