בדיקת ביופסיה נוזלית Guardant360 מהירה יותר מברור גנומי על ביופסיה רקמתית

מחקר ישראלי שהתפרסם במגזין !EurekAlert הדגים כי בדיקת הביופסיה הנוזלית של Guardant360 מהירה יותר מברור גנומי על ביופסיה רקמתית ומזרזת את מתן הטיפול בחולי סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים.

תוצאות מחקר פיילוט ישראלי בראשות פרופ’ ניר פלד וצוות מקצועי רפואי ממרכז רפואי סורוקה, הדגימו כי באמצעות ביופסיה נוזלית של Guardant360 ניתן לספק את הפרופיל הגנומי של הגידול תוך כ-10 ימים מרגע לקיחת דגימת הדם וב-10 ימים מהר יותר מאשר בבדיקות על ביופסיה רקמתית. תוצאות המחקר הוצגו בכנס ה-IASLC) International Association of Lung Cancer) הוירטואלי בנושא ביופסיה נוזלית שנערך בחודש אוקטובר 2020.

בדיקת ביופסיה נוזלית Guardant360 מהירה יותר מברור גנומי על ביופסיה רקמתית - אונקוטסט

פיילוט כלל חולי סרטן ריאות מסוג תאים שאינם קטנים

הפיילוט כלל 25 חולי סרטן ריאות מסוג תאים שאינם קטנים (NSCLC) בשלב מחלה מפושט שטרם קיבלו טיפול למחלתם. לכל המטופלים נלקחו דגימות רקמה ודגימות פלסמה לאפיון מולקולרי לפני תחילת הטיפול. בדיקות מולקולריות על רקמה בוצעו עפ”י הסטנדרט האיבחוני הקיים באותו מרכז רפואי ודגימות פלסמה נשלחו למעבדת Guardant Health לביצוע בדיקה גנומית Guardant360 בדיקת G360, בדיקה גנומית מקיפה הסורקת 74 גנים באמצעות טכנולוגיית ריצוף הדור הבא ומזהה את כל הווריאציות הרלוונטיות מבחינה טיפולית לחולי NSCLC.

בוצעה השוואה בין זמן קבלת תוצאות וזמן קבלת טיפול לפי שני סוגי הבדיקות.

תוצאות הפיילוט הראו כי חציון הזמן לקבלת תוצאות עבור Guardant360 היה קצר יותר ועמד על 10 (7-19) ימים מאשר חציון הזמן לקבלת תוצאות עבור ברור גנומי על רקמה, שעמד על 21.5 (7-45) ימים מיום קבלת האבחנה הפתולוגית.

 

בנוסף, שינויים גנומיים זוהו ב-14 מטופלים לפי ביופסיה נוזלית וב-11 מטופלים לפי ביופסיה רקמתית. באמצעות ביופסיה נוזלית מקיפה של Guardant360 היה ניתן לזהות שינויים גנומיים ברי טיפול בשלושה מטופלים נוספים וכללו את הגנים PIK3CAMET ו-RET שלא נבדקו בבדיקות המקובלות על רקמה. מטופל עם איחוי של הגן ALK ומטופל עם מוטציה בגן EGFR זוהו רק ע”י הביופסיה הרקמתית.

בדיקת Guardant360 - בדיקה גנומית פורצת דרך מביופסיה נוזלית

לדברי פרופ’ פלד “מחקר זה הדגים כי ביופסיה נוזלית מקיפה משפרת את זמן קבלת התשובות וכתוצאה מכך את זמן תחילת הטיפול בחולי סרטן ריאות מתקדם של תאים שאינם קטנים בהשוואה לבדיקות מולקולריות על רקמה”, בנוסף אומר פרופ’ פלד, “אני משוכנע כי ביופסיה נוזלית צריכה להשתלב בפרקטיקה הקלינית טרם ביצוע ביופסיה רקמתית, וכאשר זה יתרחש, אנו נראה שיפור דרמטי בתוצאות הקליניות של המטופלים”.

בדיקת Guardant360, הינה בדיקה גנומית פורצת דרך מביופסיה נוזלית אשר תוקפה במיוחד לצורך זיהוי כל הווריאציות הרלוונטיות מבחינה טיפולית לקו טיפול הראשוני וכן את הווריאציות שהקנו עמידות לקו הטיפול בעת התקדמות המחלה המומלצים בהנחיות ה-NCCN לחולי סרטן ריאה מסוג תאים לא קטנים. Guardant360 נמצאת בשימוש ע”י מעל 6000 אונקולוגים, מגובה ע”י 100,000 דגימות קליניות ואומתה במעל 100 מחקרים שפורסמו בכתבי עת מובילים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן