בדיקת אונקוטייפ שד – הבדיקה נתנה לי את הביטחון לוותר על הטיפולים הקשים

לפני כתשע שנים הבחינה רלי אפרים (57) מגבעת-שמואל, בסימן חיצוני על השד השמאלי. “שמתי לב לפס ורוד-אדמדם וזה הטריד אותי מאוד. לכן קבעתי תור לרופא נשים”, היא מספרת. “הייתי מודאגת מאוד משום ששני הוריי נפטרו מסרטן, ואמא שלי נפטרה מסרטן השד ששלח גרורות והתפשט לעצמות”. לאחר סדרת בדיקות אובחנו ממצאים סרטניים בשד. “הייתי בתחושה לא טובה ואמרתי זאת גם לרופא”, מספרת רלי. בבית החולים הוחלט לבצע ניתוח על מנת להסיר את הגידולים הממאירים מהשד.

לאחר התאוששות מהניתוח, הגיעה רלי לביקורת אצל האונקולוגית. “היא שאלה אותי אם ארצה לעשות בדיקה בשם ‘אונקוטייפ שד’ של אונקוטסט”, מספרת רלי. “לא הכרתי כל כך את הבדיקה, רק שמעתי עליה. הרופאה הסבירה לי שהבדיקה יכולה לסייע על מנת לקבוע את המשך הטיפול התומך בסרטן השד, ואולי לחסוך ממני את הטיפול בכימותרפיה בשד שחששתי ממנו מאוד”, היא מוסיפה.

בדיקה גנומית, אונקוטייפ שד מצילה חיים

הודות לבדיקת “אונקוטייפ שד” של אונקוטסט נחסך מרלי הטיפול בכימותרפיה. הבדיקה יצרה מהפכה של ממש בטיפול בסרטן שד מפני שהיא מצליחה לחזות מי מבין הנשים שמאובחנת עם סרטן שד אינה זקוקה לטיפול כימותרפי ועבור מי מהנשים שחולה בסרטן השד – הכימותרפיה היא הכרחית ויכולה להיות מצילת חיים. “אונקוטייפ שד” נחשבת לבדיקה המובילה והמועדפת על ידי האיגודים וארגוני הבריאות הגדולים בעולם.

בדיקת “אונקוטייפ שד” היא בדיקה מולקולרית המתבצעת על רקמת גידול שהוסרה בניתוח אצל חולות סרטן שד המאובחנות בשלב מוקדם כדי לקבוע האם מתן טיפול כימותרפי עשוי להיות יעיל בהפחתת הסיכון לחזרת מחלה גרורתית. לאורך השנים, הבדיקה סייעה ללמעלה מ-10 מיליון נשים ברחבי העולם.

בדיקת אונקוטייפ שד של אונקוטסט, טיפול מותאם אישית במחלות סרטן השד

בבדיקת “אונקוטייפ שד” נבחנים ביטויים של 21 גנים ברקמת הגידול הסרטני שהוצא במהלך הניתוח או במהלך ביופסיה. התוצאה מבוטאת כמדד מספרי המכונה “מדד הישנות המחלה (Recurrence Score RS) בין 0-100 ככל שערך ה-RS נמוך, כך הסיכון לחזרת המחלה קטן יותר, וחשוב מזה, התועלת של הטיפול בכימותרפיה קטנה יותר עד זניחה. ככל שערך ה-RS גבוה יותר – כך סיכוי לחזרת המחלה גבוה יותר והתועלת הטיפול בכימותרפיה משמעותית.

בדיקת “אונקוטייפ שד” - רפואה מותאמת אישית

“בבדיקת אונקוטייפ שד של אונקוטסט קיבלתי ציון 17 וכך למעשה הבדיקה קבעה שבמקרה שלי, אין תועלת בטיפול כימותרפיה וששניתן להסתפק בטיפול הורמונלי לסרטן השד,בלבד”, מספרת רלי בכתבה שפורסמה באתר “רות עבור” “שמחתי מאוד שנמנע ממני הטיפול הקשה שנלווים אליו תופעות לוואי לא קלות בטווח הקצר והארוך”.

לקבלת מידע על בדיקת “אונקוטייפ שד” של אונקוטסט מלאי את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליך

אונקוטייפ שד

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן