בדיקת Gene Panel זיהתה מוטציות ב- EGFR ו-ALK

לאחרונה התפרסמו תוצאות מחקר חדש בכתב העת הרפואי Clinical Cancer Research שהתקיים בשיתוף של Gene Panel עם מכון הסרטן, ניו יורק,Memorial Sloan Kettering   Cancer Center, שזיהה בהצלחה שינויים גנומיים בעלי משמעות קלינית ב-65 אחוזים מחולים עם אדנוקרצינומה ריאתית, אשר נבדקו בעבר בגישות קונבנציונליות אחרות שהניבו תוצאה שלילית לשינויים. תוצאות המאמר המרעישות ביותר הן הזיהוי של חולים שיש להם מוטציות הניתנות לטיפול ב- EGFR ב- 13% מהחולים אך בדיקות קודמות לא זיהו אותן. כמו כן גם שינויים בגן ALK לא אותרו בבדיקות קודמות ב- 6% מהחולים. בסה”כ מדובר בכ- 20% חולים שלהם יש תרופה מאושרת בסל שלא זוהו בשיטות המקובלות.

בדיקת Gene Panel זיהתה מוטציות ב- EGFR ו-ALK הניתנות לטיפול בחולי סרטן ריאות ב- 20% יותר מאשר הבדיקות הסטנדרטיות: תוצאות מחקר חדש

דרכי הטיפול בסרטן הריאות השתנו בעשור האחרון, מגישה טיפולית המבוססת על מאפיינים היסטולוגיים, לגישה טיפולית המתבססת על מאפיינים מולקולריים. כיום, למעלה מחמישית מהחולים עם אדנוקרצינומה מטופלים בתרופות מולקלריות, כאשר המטרות הנפוצות ביותר הן (EGFR 10-30% מהמטופלים), ו- (EML4-ALK 3-7%). מטרות נוספות לטיפול מולקולרי הן HER2, BRAF, ROS1 ו- RET.

בחולים עם סרטן ריאה מסוג “תאים שאינם קטנים” NSCLC,נוכחות מוטציה בגן EGFR בגידול, מנבאת תוצאות טיפול טובות יותר ב-Getifinib וב- Erlotinib. מוטציה בגן EGFR מעלה את הסיכוי לשרוד ומאריכה את חיי המטופל באופן משמעותי. בד בבד, תופעות לוואי נסבלות יותר בהשוואה לטיפול הכימותרפי, המקובל כיום. טיפולים המתמקדים ב- ALK הם הטיפולים היעילים ביותר הזמינים עבור חולי סרטן ריאות בשלב מתקדם, דבר ההופך את האבחון המדויק של שינוי מבני ב- ALK לקריטי.

אונקוטסט - רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם מחלת הסרטן

אם אתם או בני משפחותיכם חליתם בסרטן? מלאו את הטופס כדי לקבל ייעוץ על בדיקות גנטיות שאולי יסייעו לרופא שלכם לבחור בטיפול המתאים ביותר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן