בדיקה גנומית לסרטן השד, Oncotype DX Breast Cancer – שאלות ותשובות

מהי בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד (Oncotype DX® Breast Cancer Assay)?

Oncotype DX® Breast Cancer Assay (בעברית אונקוטייפ שד) הינה בדיקה גנומית ייחודית המסייעת בזיהוי אותן נשים החולות בסרטן שד בשלב מוקדם, החיובי לקולטני אסטרוגן, שלילי לקולטן HER2, העשויות להרוויח מתוספת טיפול כימותרפי לתוכנית הטיפול ההורמונלית. הבדיקה אף מעריכה את הסיכון של האישה להישנות מחלה בעתיד. מידע זה עשוי להועיל לך לרופא שלך בעת קבלת החלטות אודות הטיפול במחלתך.
בהתבסס על היכולת להעניק מידע משמעותי הנחוץ להחלטה טיפולית, בדיקת אונקוטייפ שד מוכרת כחלק מהסטנדרט הטיפולי לחולות עם סרטן שד מוקדם.

מה בודקת בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד?

בדיקת אונקוטייפ שד היא בדיקה גנומית הבוחנת את ביטויים של 16 גנים ברקמת הגידול הספציפיים לסרטן השד, כדי לקבוע האם תוספת טיפולי כימותרפיה יעילים לצורך הפחתת הישנות המחלה, ובכך מעמידה לרשות המטופלות והרופאים רמת דיוק חסרת תקדים לשם קבלת החלטות טיפוליות. בניגוד לבדיקה גנטית לסרטן השד לזיהוי מוטציה שעוברת בתורשה כגון מוטציות בגנים BRCA1 או BRCA2, המנבאת את הסיכון לחלות בסרטן, גנומיקה עשויה לעזור לבחור את תוכנית הטיפול המתאימה ביותר כשיש כבר אבחון עם סרטן שד.
הרופא/ה שלך הוא/היא מקור המידע הטוב ביותר אודות בדיקת Oncotype DX® Breast Cancer Assay הם ויוכלו לענות על כל שאלה נוספת שעשויה להיות לך.

מהן יתרונות בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד?

בדיקת אונקוטייפ שד מספקת לך ולרופא שלך הבנה טובה יותר של הביולוגיה הייחודית של הגידול שלך, הסיכוי להישנות מחלה והכי חשוב ההבנה האם תהיה תגובה לכימותרפיה. מידע זה עשוי לעזור לך ולרופא שלך בקבלת החלטות אודות תכנית הטפול שלך ולהגביר את הביטחון שתוכנית הטיפול שלך הותאמה עבורך ועבור מחלתך באופן אישי.

כיצד מבוצעת בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד?

בדיקת אונקוטייפ שד מבוצעת על כמות קטנה של רקמת גידול שהוסרה בזמן הניתוח (כריתת גוש או כריתת שד) או מהביופסיה הנשמרת במכון הפתולוגי במרכז בו נותחת.
כאשר הרופא יזמין עבורך את הבדיקה, צוות אונקוטסט יפעל לצורך שליחת דגימה קטנה מרקמת הגידול אל מעבדת ®Genomic Health (חברת Exact Sciences), המעבדה המבצעת את הבדיקה.
לא תדרשי לכל בדיקה פולשנית או ניתוח נוסף על מנת לבצע את הבדיקה.

מה תוכלי ללמוד מתוצאות בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד?

תוצאות בדיקת אונקוטייפ שד שלך נשלחות לרופא שלך. התוצאות מתקבלות, כמספר בין 0 ל-100 מדד ההישנות (Recurrence Score) שלך .
לנשים שסווגו עם מדד ההישנות נמוך (מספר בין 0-26), יש סיכון נמוך יותר להישנות המחלה בעתיד והסיכוי להפקת תועלת מהוספת טיפול כימי לסרטן השד לטיפול הורמונלי קטן יותר בקרב נשים אלו. עם זאת, חשוב לציין כי מדד הישנות נמוך אינו מבטיח שהמחלה לא תחזור בעתיד.
נשים שסווגו עם מדד הישנות גבוה (מספר מ 26-100) הינן בעלות סיכון גבוה יותר להישנות המחלה. עם זאת, הסבירות להפקת תועלת מהוספת טיפול כימי גבוהה ביותר בקרב נשים אלו. חשוב לציין כי מדד הישנות גבוה אינו מבטיח שהמחלה אכן תחזור בעתיד.
תוצאות בדיקת אונקוטייפ שד מספקות מידע נוסף, כמו רמת ביטוי של קולטני האסטרוגן, פרוגסטרון ו -HER-2 בגידול שלך, על מנת לסייע בהכוונת הטיפול.

האם בדיקת אונקוטייפ שד מתאימה לך?

בדיקת אונקוטייפ שד עשויה להתאים לך אם:
אובחנת לאחרונה כחולה בסרטן שד בשלב מוקדם והנך נמצאת בשלב קבלת ההחלטות אודות הטיפול האדג’ובנטי/ניאו-אדג’ובנטי וגידול סרטן השד שלך בעל:


התייעצי עם הרופא המטפל שלך האם תפיקי תועלת מבדיקת אונקוטייפ שד.

כיצד ניתן להזמין את בדיקת אונקוטייפ שד?

רק רופא מומחה, כגון הכירורג או האונקולוג שלך, רשאי להזמין את בדיקת אונקוטייפ שד. פני אל הרופא שלך לבירור האם בדיקת אונקוטייפ שד עשויה להתאים לך.

האם בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד ממומנת על ידי קופות החולים?
בדיקת אונקוטייפ שד ממומנת באופן מלא על ידי כל קופות החולים, עם זאת יתכן שמדיניות אישורי הבדיקות שונה מקופה לקופה.

לכל שאלה ובירור לגבי התאמה בדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד, ניתן ליצור קשר עם מוקד השירות של אונקוטסט:

טל. 3180* או 08-9556100, פקס. 08-9556101

דואר אלקטרוני: orders@oncotest.co.il

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן