תוצאות מחקר ה- TAILORx מספקות תשובות מוחלטות

"כימותרפיה אדגו'בנטית יכולה כעת להיות מונחית על ידי רמת ראיות ודיוק ללא תקדים" כך לדברי החוקר הראשי ד"ר ג'וסף ספארנו בדיקת אונקוטייפ שד יכולה לזהות את 70% מהנשים שלא תפקנה תועלת מכימותרפיה, ואת הנשים האחרות עבורן הכימותרפיה לסרטן השד עשויה להיות מצילת חיים"

ביוני 2018 פורסמו תוצאות מחקר ה- TAILORx (Trial Assigning IndividuaLized Options for Treatment Rx) שהוא המחקר הגדול ביותר שנערך בתולדות חקר סרטן השד עד כה. מחקר ה- TAILORx, בראשות קבוצת המחקר ECOG-ACRIN, כלל 10,273 נשים מ- 1,100 אתרי מחקר ב-6 מדינות.

ממצאי המחקר, שפורסמו בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine, הראו כי בדיקת האונקוטייפ שד מזהה באופן מוחלט את הרוב המכריע של נשים עם סרטן שד בשלב מוקדם, אשר אינן עתידות להפיק תועלת מכימותרפיה (80% המטופלות), ואת המיעוט החשוב של נשים שעבורן כימותרפיה מהווה הצלת חיים.

לינק למאמר:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1804710

שנה מאוחר יותר, ביוני 2019, פורסם ניתוח חדש של TAILORx מאשר את המסקנות המקוריות המוחלטות שדווחו בעבר, עם פרטים נוספים לגבי סיכון קליני, תוך התמקדות בחולות סרטן השד בשלב מוקדם בגיל 50 ומטה.

לינק למאמר:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1904819

מאמר נוסף דיווח על ניתוח משני של TAILORx הדגיש את התוצאות הקליניות בחולות בעלות תוצאת דירוג ההישנות בטווח 26‐100. הניתוח החדש מחזק את התוצאות המוחלטות של TAILORx, על פיהן אך ורק בדיקת Oncotype DX Breast Recurrence Score מזהה מטופלות אשר יפיקו תועלת מכימותרפיה ומטופלות אשר לא יפיקו תועלת מכימותרפיה.

לינק למאמר:

https://jamanetwork.com/journals/jamaoncology/fullarticle/2752332

מי תפיק תועלת מכימותרפיה עם סרטן שד מוקדם, ללא עירוב בלוטות חיובי ל- ER ושלילי ל- HER2?

25%

מהמטופלות עם תוצאת מדד הישנות (RS) נמוך (0–25) היו בעלות סיכון קליני גבוה* והיו מקבלות טיפול יתר ללא תוצאת RS

*סיכון קליני גבוה: גרייד 1 > 3 ס"מ; גרייד 2 > 2 ס"מ; גרייד 3 > 1 ס"מ.

43%

מהמטופלות עם תוצאת מדד הישנות (RS) גבוה (100-26) היו בעלות סיכון קליני נמוך** והיו מקבלות טיפול חסר ללא תוצאת RS

**סיכון קליני נמוך: גרייד 1≤ 3 ס"מ; גרייד 2 ≤ 2 ס"מ; גרייג 3 ≤ 1 ס"מ.

לא עוד תוצאות "ביניים" בבדיקת מדד ההישנות

לא עוד תוצאות "ביניים" בבדיקת מדד ההישנות - אונקוטסט

*מונחה בעיקר על ידי הסבירות הגבוהה יותר להתרחשות אירוע בקבוצת חולות עם RS 26–100.

בהירות לגבי חולות אשר יכולות להימנע מכימותרפיה

  • לא נצפה הבדל מובהק סטטיסטית בין קבוצות הטיפול בהקשר להיעדר הישנות מרוחקת כעבור 9 שנים2
  • TAILORx הראה כי חולות בעלות תוצאות דירוג ההישנות בטווח 11-25 יכולות להימנע מכימותרפיה2
בהירות לגבי חולות אשר יכולות להימנע מכימותרפיה - אונקוטסט
ניתוח תת-קבוצה של חולות בגיל 50 ומטה

בניתוח אקספלורטורי, TAILORx הראה תועלת מכימותרפיה עבור חולות סרטן השד בשלב מוקדם בגיל 50 ומטה בעלות דירוגי RS בטווח 16-25 תת-קבוצה זו מייצגת כ-7% מהחולות בישראל.

רפואה מותאמת אישית למתמודדות עם סרטן השד

בדיקת אונקוטייפ שד (Oncotype DX® Breast Recurrence Score) היא הבדיקה הגנומית היחידה שהוכחה כבעלת יכולת לנבא רווח מכימותרפיה אצל מטופלות המאובחנות עם סרטן שד בשלב מחלה מוקדם. הבדיקה כלולה בכל ההנחיות המקצועיות הבינלאומיות לצורך החלטה טיפולית ברמת העדות הגבוהה ביותר (Level 1A) ולכן היחידה שמעניקה ביטחון לצורך קבלת החלטות לגבי אופן הטיפול. אונקוטסט מספקת את הבדיקות המתקדמות ביותר בעולם להתאמת טיפולים למתמודדים עם מחלת הסרטן.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן