בדיקת Oncotype DX מזהה במדויק מטופלות עם סרטן שד בשלבים המוקדמים, אשר להן סיכויי הישרדות מצוינים

כתב העת Nature Partner Journals מפרסם תוצאות של חמש שנים מתוך מאגר SEER המלמדות כי בדיקת Oncotype DX® מזהה במדויק מטופלות עם סרטן שד בשלבים המוקדמים, אשר להן סיכויי הישרדות מצוינים. המחקר מוכיח כי מטופלות עם סרטן שד ללא מעורבות של בלוטות וגם נשים עם בלוטות נגועות אשר עברו את בדיקת  Oncotype DX® , וקיבלו תוצאה של דירוג הישנות נמוך, רובן המכריע טופלו ללא כימותרפיה, והתאפיינו בשיעור הישרדות מצוין.

8 ביוני, 2016 חברת Genomic Health, Inc. (נאסד”ק: GHDX) הכריזה היום על פרסום התוצאות הלקוחות ממאגר SEER – Surveillance, Epidemiology, and End Results של המכון הלאומי לסרטן (NCI) ב-Nature Partner Journals Breast Cancer, כתב עת של ביקורת עמיתים המתפרסם על-ידי Nature. התוצאות שפורסמו מתבססות על ממצאים שלוקטו בקרב 44,600 מטופלות עם סרטן שד ומלמדות כי דירוג Oncotype DX® Breast Recurrence Score™ חוזה במדויק את תוצאות ההישרדות בקרב מטופלות הסובלות ממחלה שמוגדרת כ-node-negative (בלוטות שליליות) ו-node-positive (בלוטות חיוביות) בסביבה קלינית של “העולם האמיתי”.

התוצאות מייצגות את הדוח רחב ההיקף אודות תוצאות קליניות אפשריות בקרב חולות שטופלו על בסיס בדיקת Oncotype DX. הדוח מתייחס ליותר מ-40,000  מטופלות עם מחלה המוגדרת כ-node-negative וליותר מ-4,600 מטופלות עם סרטן שד המוגדר כ-node-positive (עד 3 קשריות). תוצאות הדוח מוכיחות, כי בקרב המטופלות שתוצאות דירוג ההישנות שלהן היה פחות מ-18, שיעור התמותה הנובע ספציפית מסרטן השד (BCSM) לאחר חמש שנים עומד על 0.4% בקרב מי שסבלו ממחלה שהוגדרה כ-node-negative ועל 1.0% בקרב מי שמחלתן הוגדרה כ-node-positive. ממצאים אלה שבים ומאששים את ההנחה כי ניתן לטפל ביעילות במטופלות בסרטן השד אלה באמצעות טיפול הורמונלי בלבד, ללא כימותרפיה.

“התוצאות הלקוחות ממאגר SEER שפורסמו לאחרונה עולות בקנה אחד עם מחקרי ולידציה הקליניים, ומאששים, ואף מרחיבים, את התוצאות שהתקבלו משלושה מחקרים נוספים שנערכו לא מזמן: TAILORx, שירותי בריאות כללית ו-PlanB”, אומר ד”ר סטיבן שאק, המנהל המדעי הראשי ב-Genomic Health. “לאור הוכחות ההישרדות חסרות התקדים שהתקבלו ממספר מחקרים בינלאומיים גדולים אשר נערכו בקרב יותר מ-50,000 מטופלים, יש להמליץ על Oncotype DX ולהשתמש בבדיקה כאמצעי סטנדרטי במקרה של מחלה המוגדרת כ-node-negative ואף בקרב מטופלות מסוימות הסובלות ממחלה שהנה node-positive”.

דגשים נוספים מן הפרסום אודות מחקר SEER-NCI, כפי שהופיע ב- Nature Partner Journals:

  • שיעורי התמותה ירדו בצורה ניכרת עם ירידה בדירוג הישנות המחלה (p < 0.001) במקרים שהוגדרו כ-node-negative ו-node-positive כאחד.

  • בקרב מטופלות שהוגדרו כ-node-positive, 57% קיבלו דירוג הישנות הנמוך מ 18, 36% דורגו בטווח שבין 18-30, ו-7% קיבלו דירוג  של ≥31. בשונה מההנחה הרווחת לגבי גידולים שהוגדרו כ-,node-negative תוצאות אלה מאששות את הטווח הרחב של ביולוגיית גידולים שנחשפה באמצעות Oncotype DX.

  • אנליזות מרובות משתנים הוכיחו בצורה מובהקת (p < 0.001) כי Oncotype DX סיפקה מידע בעל חשיבות קלינית בנוגע לתוצאות אפשריות של המטופלות, וזאת לעומת מדדים סטנדרטיים.

“התוצאות של מחקר זה ממחישות את הפוטנציאל הגלום בקישור נתונים עתידיים לצורך העשרת האיכות, השלמות והשימושיות של נתוני SEER, וזאת כתמיכה בחקר הסרטן ובהרחבת ההבנה שלנו במהלך שלהמחלה “, אומרת לין פנברת’י, M.D, M.P.H, מנהלת שותפה של ה-Surveillance Research Program, החטיבה לבקרת הסרטן ומדעי האוכלוסייה של ה-NCI.

 

הפרסום מופיע בעקבות הצגתן של ארבע אנליזות חדשות של מאגר SEER בכינוס השנתי של האיגוד האמריקני לאונקולוגיה קלינית (ASCO). נתונים נוספים מאששים אף הם את העובדה כי בדיקת Oncotype DX מהווה אמצעי ניבוי מדויק של שיעור הישרדות לאחר חמש שנים בקרב מטופלות עם מחלה המוגדרת כ-node-positive ו-node-negative.

אודות Oncotype DX®

 

היצע הבדיקות מסוג ® Oncotype DX הכולל בדיקות לסרטן השד, בדיקות לסרטן המעי הגס ובדיקות לסרטן הערמונית מבוסס על יישום מדע גנומי מתקדם לצורך חשיפת הביולוגיה הייחודית של הגידול למטרות ייעול של החלטות על בחירת הטיפול בסרטן. בדיקות Oncotype DX, שהיו בשימוש עבור יותר מ-600,000 חולים ביותר מ-90 ארצות, הגדירו מחדש את הרפואה המותאמת אישית על-ידי הפיכת המדע הגנומי לחלק קריטי מאבחון הסרטן והטיפול בו. למידע נוסף אודות בדיקות Oncotype DX בקר בכתובות www.OncotypeDX.com, www.mybreastcancertreatment.org ו- www.myprostatecancertreatment.org.

אודות Genomic Health

Genomic Health Inc (נאסד”ק: GHDX) היא הספקית המובילה בעולם של בדיקות דיאגנוסטיות מבוססות מדע גנומי אשר נותנות מענה הן לטיפול יתר, והן לטיפול חדשני ואופטימלי, בסרטן , אחת הסוגיות המורכבות ביותר כיום בתחום טיפולי הבריאות. החברה משתמשת בניסיונה המדעי והמסחרי הכלל עולמי וכן בתשתיות שלה על מנת להוביל את תרגומן של כמויות אדירות של נתונים גנומיים לתוצאות הניתנות ליישום קליני למטרות תכנון טיפול מותאם אישית לאורך מסע החולה דרך מחלת הסרטן, החל מאבחון המחלה ועד בחירת הטיפול והמעקב. Oncotype  פורטפוליו Oncotype IQ הכולל בדיקות ושירותים מבוססי-גנום כולל כיום את קו מוצרי הדגל של החברה, בדיקות Oncotype DX לבחינת פרופילי ביטוי גנטיים, אשר סייעו לקבלת החלטות טיפוליות ביותר מ- 600,000 מטופלים ברחבי העולם. חברת Genomic Health מרחיבה את פורטפוליו הבדיקות שלה על מנת לכלול בדיקות מבוססות-נוזלים ומבוססות-רקמות נוספות.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן