לנצח את הסרטן ושעון החול: “אני רוצה להגיע למצב שאני מת מזקנה ולא מהמחלה”

14 מיליון חולים מאובחנים כחולים בסרטן מדי שנה, 28 אלף מהם בישראל בלבד. לפני מספר שנים ההודעה על המחלה הייתה שקולה לגזר דין מוות. המדע עדיין לא מצליח לנצח את המחלה, אבל הוא מצליח להביא את החולה למצב בו הוא והמחלה מתקיימים זה לצד זה במשך שנים ארוכות. “אני רוצה למות מזקנה ולא מהמחלה”, טוען שמעון החולה בלוקמיה. “לנצח את הסרטן”, הפרק הראשון בסדרת הכתבות של הילה אלרואי.

 שמעון אזולאי אובחן כחולה בסרטן הדם – לוקמיה – לפני כמעט 12 שנים. מאז הוא חי עם המחלה ומספר על השינויים שעבר. “כשמגלים מחלה מהסוג הזה אתה מפסיק לתכנן לטווח ארוך, אתה חי את הרגע זה הצד היפה של לחולות בסרטן”, מעיד שמעון. פרופ’ פיה רענני, 

הרופאה המטפלת של שמעון מעידה כי מאז שנת 2000, נכנסו לשוק תרופות ממוקדות לטיפול במחלה שמשאירות את שמעון בבית עם מחלה ברמת 0.

המאבק במחלת הסרטן מתרכז גם במניעת תופעות הלוואי

התרגלנו לחשוב על סרטן כאל מחלה שקשורה בכימותרפיה, הקרנות, כאבים ואיכות חיים נוראית. בעשור האחרון המאבק במחלה התרכז במניעת תופעות הלוואי ובקרב הורדת הידיים עם המחלה. הטיפולים הפכו ממוקדים יותר ומותאם יותר לכל סוג של גידול. “בזכות הטיפול הנכון והמתאים שיש לנו היום, החולים יכולים לחיות עם המחלה לאורך זמן”, מסביר דוקטור עידו וולף מנהל המחלקה האונקולוגית בביה”ח איכילוב.

פרופסור איתן פרידמן, מומחה לגנטיקה מהמרכז הרפואי שיבא מסביר כי התפקיד של הרופאים היום הוא לנסות להבין את המחלה. “הרפואה היום מתרכזת בלנצח את הסרטן דרך היכולת לגרום למחלה ולחולה לחיות זה לצד זה, משל שתי מדינות לשני עמים”, מדגים פרופ’ פרידמן.

רפואה מותאמת אישית למתמודדים עם מחלת הסרטן

הטיפולים הכימותרפיים והטיפולים הביולוגים בסרטן עדיין לא מועילים לכל החולים. לפני חמש שנים אובחן דוד רון אובחן כחולה בסרטן מעי גס מפושט. “אני לא סבלתי מהמחלה, אובחנתי, נותחתי ואז התחלתי כימותרפיה, כאן התחלתי לסבול”, מעיד דוד ואמור שלמרות הטיפול הכימי תופעות המחלה רק עלו. הוא החליט למרות עצת הרופאים להפסיק את הטיפול. מאז הוא עושה זאת בדרכו שלו כבר חצי שנה מעבר למה שטענו הרופאים.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן