הודות לבדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד: כבר לא תמיד חייבים כימותרפיה

מחקר ה- TAILORX, המחקר הגדול ביותר שנעשה אי פעם בתחום חקר סרטן השד קובע כי מרבית חולות סרטן השד שמחלתן התגלתה בשלבים מוקדמים והגידול מבטא קולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2 אינן זקוקות לתוספת כימותרפיה. אותן חולות, אשר ביצעו בדיקת אונקוטייפ שד של אונקוטסט-טבע יכולות לוותר על הטיפולים הכימותרפיים – בלי לפגוע בסיכויי ההישרדות שלהן ובלי להגדיל את הסיכוי להישנות המחלה. תוצאות המחקר דווח בעשרות כלי תקשורת בישראל ובעיתונים הבינלאומיים המובילים בעולם.

הודות לבדיקת אונקוטייפ שד לסרטן השד: כבר לא תמיד חייבים כימותרפיה - אונקוטסט

סרטן השד טיפול

מרבית חולות סרטן השד הן חולות אשר הגידול מבטא קולטנים להורמונים ושלילי HER2 אצל חולות אלו כאשר מחלתן מתגלה בשלב מוקדם נהוג לבצע כריתה של הגידול הסרטני בשד ולאחר מכן לעבור טיפול מניעתי אשר לרוב מורכב מטיפול הורמונלי לסרטן השד ארוך טווח לצד כימותרפיה לסרטן השד במטרה למנוע את סיכויי חזרת המחלה בעתיד.

עם זאת, כימותרפיה בסרטן השד מלווה לרוב בתופעות לוואי ובעלת השפעות קצרות וארוכות טווח. להחלים מסרטן השד ולחזור לחיים לאחר ניתוח מלווה בקשיים רבים, פיזיים ורגשיים. כיום, על מנת לבחון את סיכויי הישנות המחלה ולנבא את הצורך בתוספת כימותרפיה כטיפול מניעתי, הרופאים נעזרים בבדיקה גנטית ייחודית. אונקוטייפ שד, בבדיקה נמדד ביטויים של 21 גנים ברקמת הגידול שנלקחה בזמן הניתוח ומתקבל ציון Recurrence Score 0 עד 100. אונקוטייפ שד, הכלי היחידי כיום המסוגל לאמוד גם את סיכויי הישנות המחלה בעתיד וגם את היעילות של תוספת טיפול כימותרפיה לחולה ומסייע  בקביעת אופי הטיפול המשלים: טיפול הורמונלי בלבד או לחילופין האם יש צורך בתוספת כימותרפיה לצורך הפחתת הסיכון לחזרת המחלה.

ריפוי סרטן ללא כימותרפיה

כפי שפורסם בין היתר בידיעות אחרונות, באתר YNET, בישראל היום ובאתר מאקו, במחקר חדש ה- TAILORX שנערך ביותר מ־1,200 מרכזים רפואיים בעולם והשתתפו בו 10,273 חולות שאובחנו עם סרטן שד בשלב מוקדם, אשר גידול מבטא קולטנים להורמונים ושלילי ל HER2 וכל החולות טופלו ללא כימו על סמך תוצאות בדיקת אונקוטייפ שד.

המחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי: “ניו אינגלד ג’ורנל אוף מדיסין”, הוצג בכנס של האיגוד האונקולוגי האמריקאי בשיקגו בחודש יוני 2018.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן