המלצות טיפוליות ב-30% ממטופלות סרטן השד מסוג DCIS

מחקר חדש מראה כי תוצאת דירוג ה- ™DCIS Score מבדיקת Oncotype® DX מביאה לשינוי בהמלצות הטיפול ב-30% ממטופלות סרטן השד מסוג DCIS. רופאים הצביעו על מדד ה-DCIS בדיקת Oncotype DX כגורם החשוב ביותר בתכנון טיפול

חברת Genomic Health, Inc הודיעה היום כי כתב העת Journal of Surgical Oncology פרסם תוצאות ממחקר רב-מוסדי אודות דירוג ה-™ DCIS score מבדיקת Oncotype DX  אשר הראו כי לבדיקה השפעה משמעותית על המלצות הטיפול לחולות בקרצינומה דוקטלית לא חודרנית  (DCIS), המכונה גם סרטן שד שלב 0 או סרטן שד טרום פולשני. תוצאות המחקר מדגישות את התועלת הקלינית של הבדיקה, הגורמת לשינוי בהנחיות הטיפוליות עבור רבות מהנשים המאובחנות ב-DCIS כל שנה, כ-50,000 בארצות הברית בלבד.

 

“רוב החולות ב-DCIS מטופלות בניתוח ולאחר מכן בהקרנות, אבל רק אצל כ-20 אחוזים מהן צפויה הישנות המחלה או התפתחות של צורה פולשנית שלה,” אמר ד”ר מייקל אלבראדו, פרופסור חבר לכירורגיה, מאוניברסיטת קליפורניה, המרכז לסרטן על שם משפחת הלן דילר, בסן פרנסיסקו. “תוצאות אלו מדגישות את הצורך באופטימיזציה של הטיפול בצורה העצלה ולא פולשנית של מחלת שד, ואת חשיבותה של בדיקת Oncotype DX במתן סיוע לרופאים לצמצום מידת טיפול יתר וטיפול חסר ב-DCIS.”

טיפול מותאם אישית בסרטן השד

אחת מכל חמש נשים המאובחנות עם סרטן השד בארצות הברית – חולות בDCIS. לעתים קרובות, DCIS מטופל בניתוח ולאחר מכן הקרנות ו/או טיפול הורמונלי. תוצאת בדיקת ה-Oncotype DX DCIS מספקת למטופלות הערכה אינדיבידואלית של הישנות מקומית (באותו השד), שיכולה להיות סרטן שד פולשני או DCIS. מידע זה מסייע לרופאים ולמטופלות להתאים את ההחלטות הטיפוליות על מנת לחסוך טיפולים מיותרים מנשים בעלות סיכון נמוך להישנות סרטן השד, ובו בעת לזהות נשים המצויות בסיכון מוגבר להישנות המחלה, אשר עשויות להזדקק לטיפולים נוספים לאחר הניתוח.

מחקר פרוספקטיבי זה, אשר נערך בשיתוף עם השותפות למחקר אנליטי בתחום הבריאות (Partnership for Health Analytic Research), בחן 115 מטופלות מ-10 מרכזי סרטן בארצות הברית. התוצאות הראו כי המלצות הטיפול של הרופא השתנו ב-31 אחוז מהמטופלות לאחר קבלת תוצאת דירוג DCIS, כאשר מספר המטופלות אשר קיבלו המלצה לעבור טיפול בהקרנות פחת בכשליש. ממצא חשוב של המחקר הוא שמתוך המטופלות אשר הומלץ להן שלא לעבור טיפול בהקרנות בסרטן השד, 32 אחוזים זוהו כבעלות סיכון מוגבר להישנות המחלה, ועל כן הומלץ להן לעבור טיפול בהקרנות. הרופאים במחקר זה הצביעו על דירוג ה-DCIS כגורם החשוב ביותר בתכנון הטיפול, לעומת סימנים פתולוגיים, העדפת המטופלת, גיל המטופלת, מחלות רקע או התייעצות עם רופאים אחרים.

“תוצאת דירוג ה- Oncotype DX DCIS קיבלה תוקף בשני מחקרים אשר כללו כמעט 900 מטופלות, והיא הבדיקה הגנומית היחידה למטופלות החולות בסרטן השד תרום פולשני,” אמר ד”ר פיל פבו, מנהל רפואי ראשי בחברת Genomic Health. “פרסום מחקר קליני זה מראה באופן ברור כי דירוג ה- Oncotype DX DCIS עשוי לשחק תפקיד מפתח בשיפור הטיפול בסרטן בחולות עם DCIS, ואנו מאמינים כי תוצאות אלו יתמכו באימוץ דירוג ה-DCIS בקנה מידה רחב יותר ולהנגשתו לקהל רחב יותר.”

אודות Oncotype DX®

בדיקת  Oncotype DX Breast Cancer לסרטן השד, בדיקת Oncotype DX Colon Cancer Assay לסרטן המעי הגס ובדיקת Oncotype DX Prostate Cancer Assay לסרטן הערמונית מיישם מדע גנומי מתקדם לחשיפת הביולוגיה הייחודית של הגידול, על מנת לייעל את ההחלטות הנוגעות לטיפול חדשני בסרטן. מוצר הדגל של החברה, בדיקת Oncotype DX לסרטן השד, הוכיחה יכולת ניבוי של סיכויי התועלת של טיפולי כימותרפיה ושל סיכויי ההישנות במקרה של סרטן שד פולשני. נוסף לכך, הבדיקה מנבאת את סיכויי ההישנות של צורה טרום פולשנית של סרטן השד, הנקראת DCIS. עם חצי מיליון מטופלות שנבדקו ביותר מ-80 מדינות, בדיקות Oncotype DX הגדירו מחדש את הרפואה המותאמת אישית על ידי הפיכתה של הגנומיקה למרכיב חיוני של האבחון והטיפול בסרטן

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן