מחקר ישראלי חדש: אונקוטייפ שד חוסכת טיפול כימי

כפי שדווח בעיתון “ידיעות אחרונות“, מחקר ישראלי חדש ורחב היקף פורסם לאחרונה בכתב העת nature. מחקר זה נותן תיקוף נוסף לבדיקה הגנומית אונקוטייפ שד DX כמנבאת את הישנות סרטן השד ואת הצורך במתן טיפול כימי משלים.

בדיקת אונקוטייפ שד DX נערכת על רקמת הגידול הסרטני ומסווגת את הנשים לפי שלוש רמות סיכון של הישנות המחלה (Recurrence Score): גבוה, בינוני ונמוך. במצבים שבהם הסיכון של הישנות המחלה נמוך והתוספת של טיפול כימי לא מפחיתה מהותית את הסיכון – ייטו הרופאים לוותר על הטיפול הכימי, ולהפך.

סרטן השד אפשר גם בלי כימותרפיה

המחקר, ראשון מסוגו בעולם, נערך בקרב 1,801 מטופלות של קופת חולים כללית, אשר ההחלטה הטיפולית לגבי הצורך בטיפול כימי משלים עבורן התקבלה בהסתמך על בדיקת אונקוטייפ שד DX. כלומר, אין זה מחקר רטרוספקטיבי, אלא מחקר הבוחן את התוצאות בשטח, בישראל, ועל סמך החלטות טיפוליות שהתקבלו בהתבסס על מדד הישנות המחלה.

 

המחקר עקב אחר המטופלות במשך שש שנים וגילה שהתוצאות בשטח אכן תואמות את מדד הישנות המחלה של אונקוטייפ שד DX. כלומר, במצבים שבהם המדד היה נמוך, מרבית החולות לא קיבלו טיפול כימי משלים, ולאחר שש שנים אחוז הישנות המחלה היה אכן נמוך ביותר.

טיפול מותאם אישית בסרטן השד

מחקר זה, שנעשה על המטופלת הישראלית, ועל סמך תוצאות מהשטח, מחזק עוד יותר את התיקופים שנערכו לבדיקת אונקוטייפ שד DX בעבר והובילו אותה להיכלל בהנחיות הטיפול בסרטן שד של ארגוני בריאות מובילים בעולם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן