הבדיקה הגנומית – נקודת האור בהתמודדות עם מחלת הסרטן

זיוה ושי ברק, זוג בשנות ה-50 המוקדמות ממרכז הארץ, הורים לשני ילדים מקסימים חיו חיים מאושרים עד שהגורל התדפק על דלתם – פעמיים. לפני כשנתיים חלתה זיוה בסרטן ריאה וזמן קצר לאחר האבחון היא נותחה בהצלחה. החיים חזרו למסלולם אך ה’הפי אנד’ המיוחל עדיין לא הגיע. לפני כחודשיים וחצי החלה זיוה לסבול מכאבי ראש וסחרחורות שלא עזבו אותה ועל אף שזיוה פחות ששה להגיע לרופא, נוירולוגית בכירה המליצה לה לעבור בדיקת MRI מוח. אז התבשרו השניים כי הגידול חזר והפעם עם גרורות במוח.

בדיקות גנומיות מאפשרות לאונקולוג להתאים טיפול מדויק וממוקד לחולי סרטן

בדיקה גנומית מקיפה Tempus xT (טמפוס)

בכתבה מרגשת ומלאת אהבה שפורסמה השבוע באתר YNET מספר שי, בעלה של זיוה, על האתגרים שהציב עבורם הגורל ורוצה לעודד את מי שמצבו דומה למצבם. אחרי קבלת הבשורה השנייה המליץ להם האונקולוג שטיפל בזיוה לעבור בדיקה גנומית של הגידול ולאחר שהם בחנו ובדקו את הנושא הם בחרו לעבור בדיקה גנומית מקיפה Tempus xT (טמפוס). זו, נוטלת דגימה מהגידולים ביחד עם בדיקת דם ובוחנת את הפרופיל הגנטי שלהם על מנת לאתר מוטציה שספציפית לתאי הגידול, ומאתרת אילו טיפולים אימונותרפיים לסרטן וטיפולים ביולוגיים לסרטן עשויים להתאים לו -בכך משתפרים באופן משמעותי סיכויי התגובה של המטופל.

טיפולים חדשניים בסרטן

בעקבות הבדיקה נמצאה לזיוה תרופה ביולוגית בשם טגריסו עם יכולת חדירות למוח ומאז הטיפול הוא חלק מחייהם. כפי שמתאר שי בכתבה טיפול זה החליף טיפול אחר שבחלקו כימותרפי, שהיווה מקור ללא מעט חששות בגלל תופעות הלוואי שלו והיווה בשורה משמחת יחסית לימים ההם. ההומור של השניים הוא חלק בלתי נפרד מהזוגיות שלהם וככה הוא גם נשאר במשך כל אותה התקופה ועדיין, והיום הם רוצים להעביר מסר חשוב: הגישה לא פחות חשובה – יש צוותים מיומנים ונפלאים, פיתוחים חדשים ובדיקות גנומיות שעוזרות לנצח באתגר.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

אתם לא לבד! נציגי השירות שלנו עומדים לרשותכם בשעות פעילות המענה בימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00, אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן